Gå til innhold

Vurderer sykemelding...

Anbefalte innlegg

Jeg har nå stikket i seks dager. Var borte en dag fra jobb forrige uke og har vært plaget av magesmerter, kvalme og hodeverk i en uka. Har hatt veldig vondt i magen i helga og i dag måtte jeg bare gå hjem fra jobb.....kjedelig....

Jeg skal til gyn i dag å ta ultalyd, og jeg lurer på om jeg skal rett og slett be om sykemelding. Men jeg føler meg så dum, vet er må ta hensyn til seg selv, men har ikke sagt noe til sjefene om hva vi styrer med...Vet de kommer til å bekymre seg over hva som er galt...

Vurderer også å si det, men vet ikke om jeg bør. Noen sier de er glad for at de sa det, andre angrer veldig....

Noen tips om hva jeg kan bør si eller ikke si. Kan legge til at jeg jobber på en stor og seriøs arbeidsplass, så tviler på det blir noe tull om jeg sier det...Men har lyst det skal være privat og....

jeg liker ikke denne situasjonen noe serlig...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891732-vurderer-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei..

Jeg har vært sykmeldt etter at eggene er tatt ut og satt innigjen.. jeg har ikke sagt noe til arbeidsgiveren min.. det er et par på jobben som vet det men ikke ledelsen.. Jeg jobber i et mannsdominert arbeidsplass, de er vel ikke så forståelsesfulle alltid,.. spesielt når det gjelder ønske om barn..

Skjønner deg veldig godt men nå må du tenke på deg selv..

:o)

Jeg hadde sykmeldt meg jeg! Dette er jo en påkjenning og siden du har såpass mange plager kan nok kroppen ha godt av å ta det med ro.

Ikke noe vits i å være supersliten når du skal ha innsetting heller:o).

Jeg har vært åpen for ledelsen, jobber i barnehage styreren er en dame, med at vi holder på med assistert befruktning. Føler at jeg kanskje møter større forståelse da hvis ting blir tungt, og hvis det blir mye sykmeldinger vet hun at det er en ordentlig grunn og ikke bare skoft( var sykmeldt 2 uker i høst rundt innsetting og en uke da jeg mistet.)

Men du må føle på det selv hva som er riktig for deg:o)

Lykke til!

klem

Jeg ble gravid ved forrige forsøk og da var jeg sykemeldt fra innsetting til jeg testet. De to andre gangene har jeg jobbet, helt den ene gangen + halvveis den andre gangen pga. påskeferie. Sist gang var første gangen ved et forøk jeg følte med uthvilt (hadde hatt ferie først) og da klaffet det. Ikke noe liv ved UL, dessverre :(. Skal i gang med med fryseforsøk nå og prøver å samle så mye energi som mulig..... Jeg har stor tro på at man bør føle seg uthvilt og i form når man setter inn og i rugeperioden.

Tenk på deg selv!!!

Jeg valgte å si i fra på avdelingen jeg jobber, ca. 20 stk., da det selvfølgelig blir spørsmål når man er borte. Ikke spesielt gøy å gå rundt å lyve for alle sammen, så for min del føltes det greit. Avdelingen fikk selvfølgelig munnkurv for resten av de flere hundre på jobben, men noen vet vel sikkert.....sånn blir det vel alltid. Jeg syns faktisk det var værre å skulle finne på unnskyldninger for alt enn at de vet hva vi driver med.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for, jeg syns nå faktisk at dette er en av de gangene man skal kunne være litt egoistisk.

I forbindelse med mitt første forsøk i fjor fortalte jeg det til lederen min og noen få kollegaer av meg, og fikk vite i ettertid at det var en del spekulasjoner rundt sykemeldinga mi. Jeg har i ettertid valgt å være åpen overfor flere om hva vi holder på med sånn generelt, og det har vært en befrielse. Det er godt å slippe å skjule noe. Når jeg nå skal i gang med fryseforsøk kommer jeg til åkjenne nøye etter og så ta sykemelding dersom jeg føler behov for det. En ting er den fysiske påvirkninga av alle hormonene, en annen ting er alle følelsene, sårbarheten, forventningene. For min del er det vanskelig å være så "følelsesmessig ustabil" når jeg har en jobb hvor jeg møter mennesker i krise, har masse møter med mennesker som ønsker hjelp med sine problemer osv...

Jeg skal innrømme at jeg liker heller ikke situasjonen noe særlig, det å ta ut sykemelding, men jeg prøver å bite det i meg og tenke først og fremst på meg selv i denne situasjonen. Jordmora mi sa til meg at jeg måtte huske på at jeg investerer mye energi og penger i et forsøk, så da er det viktig at jeg samtidig legger godt tilrette for å lykkes også.

Lykke til med ditt forsøk og din avgjørelse mht sykemelding/ åpenhet osv:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...