Amabolla Skrevet 26. januar 2007 #151 Skrevet 26. januar 2007 Hei Nå har jeg ikke fått lest meg gjennom det som har vært skrevet tidligere i dag sånn nøye,bare innom for å si hei vi har kommet fram til forblåste Ålesund! Turen gikk greit-i alle fall helt til Åndalsnes. Skulle jo ta buss videre og hadde dagen i forveien ringt busselskapet for å høre at det hadde babybilsete. Jeg oppgav også alderen hennes. Jeg ble stående litt utenfor bussen i håp om hjelp fra bussjåføren til å pakke ned vogn- ikke lett med baby på arma- men neida... heldigvis var der ei snill dame som holdt Leo,hjalp meg inn med bag og fikk festet Leo i setet-som forøvrig ikke var ett babysete-men ett barnesete. Sitte rett opp i 2 timer var noe Leo IKKE satt pris på. Men det gikk jo greit-sånn etter forholdene. Så nå sover vesla og jeg er stuptrøtt. Tror jeg skal legge meg selv snart også. Sambo er på Kvitfjell og kommer til Ålesund søndagskveld. Dere får kose dere.) kanskje finner jeg noen av dere på msn- sk sjekke mail-og sjekke om noen av dere er pålogga;)
Molait Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #152 Skrevet 26. januar 2007 Her har man endelig fått gått tur og skryter av det...så kommer Tiny og er bedre..igjen! Har jeg muffins har hu kringle. Har jeg gått ned kg har hu gått ned mer. Har jeg gått tur har hu gått lenger. en dag Tiny..en dag skal jeg slå deg! (ja ikke sånn fysisk da) Er her jeg ama (men det vet du jo innen dette blir postet) Pes tur og drittsjåfør! Bøyer meg i støvet for å reise slik med baby og utstyr! Tar helst ikke buss herfra til LS engang jeg, og det uten bagasje:) Med den tørre trådhumoren som er her cat, skal du ikke se bort ifra at vi hadde glist selv om vi ikke var der:) Tar en etter-maten-det-er-fredag-sliten-etter-lang-dag-han-sover-KB:) (ikke sikker på hvilken unskyldning jeg skulle velge..hehe) Kjøpte liksom til fest i morgen da, men spørs hvor mye som er igjen da. Edvard skulle være våken fra 21.30 til 22.30 i dag han da. spiste, (etter bare 2,5 time??!!) og stor rap. Sutta litt til og ville ikke sovne ordentlig. Nekta smokk kun puppimunn. Så så jeg at han hadde gigagulpa. Han hadde ene øret FULLT (mener da helt fylt opp) av gulp! Etter det ville han ikke ha pupp og ikke sove. Pes når dem våkner opp sånn på natta. Hva gjøre? Kan jo ikke ta ham opp i stua heller. Lot ham grine en stund for da tar han puppen som trøst, og sovner stort sett. (dm el gm?) TrøøøTT!! Skal på fest i morgen. Tror ikke det blir en höydare:/ Og sigers skal passe ham (her). Men han er så kronglete på natten. Jeg kjenner ham og får det til (stort sett) men kjenner jeg svigermor rett så sitter han på fanget i stua når vi kommer hjem. Og hvordna gjøre det med mat? Om vi begge skal drikke? Må holde meg jeg da, tilfelle gubben skulle bli overstadig. Kanskje jeg skal be ham om å kjøre. han var jo på byn forrige helg. Da kommer vi oss hjem om det trengs og han kan mate på natten. Er jeg kjip da? (han har kun matet en natt som jeg var ute, så det er sagt. ikke engang en av natteøktene)
Molait Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #153 Skrevet 26. januar 2007 Jo glemte det da..legginga gikk så bra i dag:)) Leggelogg: 19.10: bad, pysj, flaske 140ml 20.03: Legge. Var inne ca. 1 min. Først sutring og grråt men etterhvert bare babla han. Var mye nisfornøyd babel da. 20.16: mer gråt enn babling, snu på siden, smokk+v, gikk ut 20.17: Sov:) Sum: 14 min! ) Og hovedgreia er at jeg bare gikk inn en gang og ga smokken. Så lenge han ligger der selv er det samme for meg om det tar 5 eller 15 min. Men litt artig da, tror han har begynt å skjønne rutinene her. Skulle gjøre klar senga hans. E hadde da pysj på og satt på armen. Han begynte å gråte i det vi kom inn på soverommet. Han skulle IKKE legge seg nei, hadde jo ikke fått flaska si:) For da vi snudde og gikk ut ble det bråtyst igjen og da han så flaska ble han helt propell:)
_svana_ Skrevet 27. januar 2007 #154 Skrevet 27. januar 2007 Julebord = gøy Alkopupper nå tømt for rundt 5 dl+, og nå gidder jeg ikke pumpe mer for jeg er trøtt. Det kommer mer i morra, ja sikkert melk også, men jeg mente innlegg. Tross champagne, vin og kb skal jeg ikke være sentimental i natt ;-) Bøfn!
♥Tiny Skrevet 27. januar 2007 #155 Skrevet 27. januar 2007 Julebord er moro svanine! Ser du holder deg til korte setninger så da må kvelden ha vært vellykket?! Natta her var skikkelig bæsj!!!! Hun våknet hver 2 time og det var liksom bare å dytte smokken, men måte jo opp!!!!!!!!! Flere tenner??? Nå skal vi snart ut å gå en tur og på visning kl 13. Ikke meningen å virke bedre enn deg Molle Skal la deg "vinne" jeg.. hehe.. Ha en fin dag alle sammen!!
*1D* Skrevet 27. januar 2007 #156 Skrevet 27. januar 2007 Hei! Har ikke lest på tråden siden forrige dagen jeg:( Er det for sent å tippe vekt??? Jeg må se på startvekt igjen før jeg skriver noe........ KOmmer sterkere tilbake om 30 min ca.
*1D* Skrevet 27. januar 2007 #157 Skrevet 27. januar 2007 Tipper 5985 og 62 cm jeg.....(litt i blinde nå siden jeg ikke har rukket sjekke på tråden, men dattera skal på Habbo og snakke med venner.....)
Herkules Skrevet 27. januar 2007 #158 Skrevet 27. januar 2007 JEG skrev et innlegg her inatt og det ble borte hmp ugh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tippa 7310 og sa at jeg måtte bare siden din hadde vokst omtrent som min, men det er vel ingen som har vokst likt sommin mellom 8.uke og 3mndern likevel. jeg må komme tilbake må lese på nytt for å kommentere på nytt
Herkules Skrevet 27. januar 2007 #159 Skrevet 27. januar 2007 Tiny: lykke til på visning! Hold oss oppdatert:) Simba: du er vel bare en gm om du sørger for at mannen er hjemme med dere når du er dårlig. Men stakkars deg som har så masse vondter Du trenger helt sikkert hjelpen mannen di kan gi (har hatt gubben her pga min sykdom jeg også) Molle: ikke dm fordi du lar han gråte litt vel, bra det funker metoden din funker ikke her motsatt effekt. Det med søvnen er at om han ikke får nok søvn og blir overtrøtt så er han tydeligvis så var at det søvn oghumør forringes i flere dager!! han har enda ikke kommet tilbake i det gode gjenge vi var i pga forlite søvn på torsdag formiddag:(
-MtG- Skrevet 27. januar 2007 #160 Skrevet 27. januar 2007 Heisann. Litt skuffet over tippingen her dere. Den nermeste var 490 g unna! Det er nesten en halv kilo det! Premien er forresten en kopp kaffe hos meg. Og vinneren er Molait, med 6120g. Gratulerer! Hun var ikke best på lengde da, men det tells ikke. Ingen som hadde rett på det heller. Fasit: 6610 g - 64 cm og h.o. 41,8.
Petronella♡mor til to Skrevet 27. januar 2007 #161 Skrevet 27. januar 2007 Hehe - ja det var skikkelig bra tipping. Ville tippe høyere jeg da, men turte ikke for jeg var helt på bærtur sist. A var 6710g når han var 3,5 mnd (veide 3220 ved fødsel), syntes liksom G så så mye mindre ut på fredag enn jeg husket A - men tror nok bare jeg har glemt da tydeligvis, hihi ) Grattis med vinnings Molle - stjålet oppskrifta til mi bestemor eller?? Her kommer dagens matprat!! Her blir jeg varta opp i hue og ræva, må jo bare bli (lukk øynene Molle) trenings i morgen etter alt jeg har dyttet innpå... Biff med tilbehør (som nevnt i tidligere innlegg) til middag i går, til dessert (ja hvilken dessert) var det ost og kjeks for sikkerhets skyld - og da klarer jo jeg ikke begrense meg what so ever, trøkka vel innpå 200 kjeks med 50g ost på hver bit - hihi. Det hadde seff mamma kjøpt fordi C er så glad i det - var sååååå mett i går kveld at jeg ikke har ord for det... I dag har dagen begynt på samme måte... Tror nok all vektnedgang sprenges etter denne helgen... Også har vi bakt success terte - sukk stønn, men er jo bare å kjøre på når man først er så godt i gang, ingen vits å stoppe nå liksom )) Bon Apetitt sier nå jeg!! Går nok bra med kvelden og natta ser´u Molle. Kanskje han er en engel når han ikke har mor i nærheten??? Ikke bekymre deg nå, kose deg, også tar du heller tak i det når du kommer hjem. Sambo kan ta´n på natta. Det gjør min sambo om vi drikker samtidig - hehe ) Duste bussjåfør Ama - godt det finnes snille damer da. Sånn blir sikkert vi når vi blir gamle... Ja ikke bussjåfører, men snille damer ;o) Nei, gotta go - Mors middag er snart ferdig, svinekam i dag (med ost og kjekserester senere - åååå gud jeg er jo mett allerede etter å ha maula kake mens vi bakte, men men shit happens). ;D Tiny/Cat - hva dafforno mme-greie?? Vi hør´s ;o)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. januar 2007 #162 Skrevet 27. januar 2007 Den mme-greia er et sånt avent beger med tre rom som du kan måle opp riktig med mme før man f.eks drar ut. Veldig kjekt ) Nå skal jeg straks levere lilleL hos mamma også er det hæla i taket i kveld!! Gleder meg!! Buhuuu.. rakk ikke tippe på G jeg.. også jeg som skulle tipp 6250 Party!!!
_svana_ Skrevet 27. januar 2007 #163 Skrevet 27. januar 2007 Jeg som skulle inn å legge inn tall på G. For treig altså. Men hadde tippa over 6 i alle fall. E var jo 5775 og han er jo betrakta som liten, sånn til sammenligning. Må bare si litt om julebordet. Det var veldig godt å komme seg ut. Ga de pupp før jeg dro litt før halv sju, og de hadde visst sovna uten store protester. Drakk ca 180+/- 01 og jeg var hjemme 0215. Så ville E absolutt ha mat kl 0330, men jeg hadde ikke lyst å gi alkopupp, så det ble skriking og gnål til mm ble varma opp. "Er smokkene steriliserte?!", "Jeg finner bare én!", "Hvor er.." Og jeg var helt i ørska etter å bare ha sovet en time. Kunne jo ha gjort det klart på kvelden kanskje? Glad jeg ammer om natta til vanlig! E vekte A med brølings, så måtte A også ha litt. Men det var ikke mye som skulle til, rundt 100 bare. Og så var de såpass våkne at det ble fest. A:"aaooo - aoooo - aoooo" Han har nettopp lært en morsom lyd skjønner dere. E: "skkhhchhht - pssshhhhbrrrbbb" - veldig artig å lage hvislelyd. Måtte le av de altså, enda så groggy jeg var. Men de sovnet etter en liten stund. Så fikk de morgenpupp og jeg fikk sove til 11 så ble det bedre. Formen var bra i dag, selv om jeg ikke har drukket så mye siden sist julebord, hehe. Da drakk jeg riktignok mer. Ikke nachspiel til 06 i år altså. Vaska golv mens de var med far på trillings. Men jeg skulle skrive litt om julebordet, sånn var det. Veldig gøy å treffe kollegaene igjen. Men så mange ukjente da gitt! Det har blitt ansatt rundt 20 etter at jeg ble sykemeldt i sommer, så jeg hadde ikke helt snøring på hvem som var ansatt og hvem som var følge... Men det var koselig med de kjente ansiktene. Utrolig god mat! Tapasbuffet. Kjempegodt! Spiste og spiste! Morsomme og gode taler var det også. Godt med en kveld ute blant voksne folk :-D MTG: Så vi var på barsel samtidig ja. Vil tro at jeg var relativt lett å peke ut, men om du ikke var ute av rommet var det kanskje ikke så lett. Så flere som hadde store problemer med å stable seg på beina etter ks'et, men det var ikke sikkert det var deg da. Var jo en uke på barsel så fikk sett en del, for å si det sånn. Ingen lo av vaksina hos oss forresten. Fikk han noe reaksjoner? Cat: Sånn stol så gøy ut, men tror vi klarer oss uten, hehe. Har da så mye stash føler jeg. Vi har avent sterilisator, synes den er kjekk selv om vi ikke flasker så mye. Kosta vel to-trehundre kroner. Kos deg på fest i dag da!!! 15 liter ja, da blir det nok gøy :-D *blåse i festfløyte* Moll: Grattis med hvit prikk i CE-munn :-D Spennende! Gleder meg litt til AE får eplebit i nett også. Ja, det er godt med litt kos inntil i blant. Klagde jo over at E bare ville klissinntil meg en stund, men nå sover han jo i egen seng så fint. Ble minnet på at ting går seg jo til (og så får man nye problemer, men ting går seg jo til). Kos dere på fest i kveld! Blir sikkert kjempegøy og CE er sikkert kjempegrei. Fest anbefales, selv om man føler seg sliten! Petronella: Hvordan gikk det med sengdeling med C da? Ble det noen blåmerker? Trodde det bare var jeg som ikke hadde vært på Lidl, og nå har jo du også vært der, så da er det vel bare meg igjen fortsatt, hehe. Hvordan var det? Slutt å gni inn sånn treningsgreier, ja! Og, ja, mat er godt :-D Simba: Huff, jeg synes så synd på deg! At du må gå gjennom så mye vondt! *langoggodklem* En ting er sikkert, at dm er du i allfall ikke! *engodogvarmklemtil* God bedring! Herk: Huff at søvnen ikke har gått seg til enda. Og man kan aldri stole på at et langt innlegg faktisk blir posta. Så jeg har ctrl-c'et mange ganger i løpet av dette... hender jo at man blir logga ut eller trykker på 'back' eller noe sånt i vanvare. Og så er det gjort. Dritkjipe greier. Burde vært sånn save draft-sak. Tiny: Ikke noe gøy med natthyling. Håper det går seg til med tenner og alt. Hvordan var huset dere så på? Hva mente du forresten med at amalie hadde stygg kjole? Hus på åkrene eller på prærien? Hihi. Du er et unikum med de turene dine altså, ja, vet Herk også er flink. Stor dmturgåingspris til dere! Amalie: Huff, ikke greit når folk ikke forstår. Du som hadde ringt på forhånd og greier. Sukk. Håpere dere koser dere i Ålesund. 1D: Håper du har fått sovet litt. Når det er snakk om ører så står jo ørene litt ute på gutta her også. Litt sånn brett-ut. Hihi. Rødflammete kinn ble bra, men nå har de begge litt sånn tørr-rød kinn og hake. Vet ikke om det har noe med tørr luft og kaldt å gjøre. Får jo ofte sånn selv på vinteren. Ja, også ok. Jeg er glade i dere også :-D I morra får vi besøk av søster til H med familie. Blir koselig. Gutta har sovet litt bedre i det siste, litt samtidig også. Tror de nå har blitt så store at det må skje litt rundt de for at de skal sove. Ikke bare være hjemme med kjedelige mamma. Trille mer, dra ut på treff, sosial osv. Nytt og bedre liv starter nå! Forresten, har dere lyst å komme til meg etter dåpen vår 18/2? Da har vi sikkert mange kaker og sånn. Mandag har vi fortsatt besøk, men hva med tirsdag eller onsdag? Nå skal vi ha bading her. Og jeg har vel bidratt med nok på en stund
♥Tiny Skrevet 27. januar 2007 #164 Skrevet 27. januar 2007 Det var innlegget sitt det! Langt og greier.. Joda, den med den stygge kjolen til Ama var fra julebordet hennes. Hun hadde fått kommentarer for kjolen sin.. Er sliten jeg... Vært på visning i Ls så da gikk vi ned og møtte pappa (må ha med en som kan dette her).. Var jo en fin leilighet, litt mindre enn vi har idag, men med full kjeller som kan gjøres om til boareal. Det kjipe var at det var mange mennesker på visning også... Skal snakke litt sammen ikveld å se om det er noe vi kunne tenkt oss å kjøpe.. Spiste lunsj med pappa etter visningen og var ikke hjemme før 5... Tiril var kjempeflink å sov 1 1/2 time først (på vei ned og halve visninga) og slokna med en gang jeg la henne i vogna for å dra hjem! Spist på restaurant hun også da hehe.. middagsglass da, men det var jo mat.. Kakerester?! Sier vel ikke nei til det vel??? Count me in Og tar med Tiril da hehe... Øl ja... Har en kald en på bordet, det smakte så utrolig digg nå etter en litt slitsom dag... Kose dere på fest idag Molle og Cat!
simbamamma Skrevet 27. januar 2007 #165 Skrevet 27. januar 2007 Er det fortsatt mulig å bli med på Bimbor'? Hvor mange av dere skal dit?
♥Tiny Skrevet 27. januar 2007 #166 Skrevet 27. januar 2007 er fortsatt muligheter simba Har ikke helt oversikt over alle, men vet det kommer ihvertfall 6 stykker! Er jo ikke svarfrist før mandag da... Lyst til å klippe meg jeg... Noen forslag? Ama?
-MtG- Skrevet 27. januar 2007 #167 Skrevet 27. januar 2007 Nå sitter jeg er med øl nummer to. Digg! Måtte gi G ølpupp etter flaska for at han skulle sovne. Bare grin. Svanine: Når jeg tenker meg om så så jeg noen med tvillinger på barsel. Prata til og med med dere på stellerommet om det var dere. Husker det var to bittesmå gutter, og en dame og en mann. Husker ikke hvordan dere så ut da. Regner ikke med at det var så mange tvillinger der? Kan godt hende du "husker" meg også. Stabba meg rundt der og holdt meg fast i senga til G:) Ikke lett å gå når magen er kutta opp og det kjennes ut som ALT blodet skal ut på en gang gjennom dåsa:D Dere hermer etter oss hele tiden altså! G skal også døpes 18.3, for det var da de skulle også ikke sant? Blir i fet kirke her da, så det blir nok ikke fellesdåp. Når på døgnet er gutta dine født? G fikk ingen reaksjoner på vaksina bortsett fra at han var bittelitt mer grinete enn normalt i går og fikk vondt om vi var nær låra hans. I dag derimot har han vært så blid som jeg aldri har sett han før! Har skravla og ledd i heeeele dag. Kom ikke på hva jeg skulle si til dere andre altså, men sorry for at jeg la ut resultatene litt tidlig. Da er Molait vinneren og Cat uofisiell vinner. Jeg skrøyt på meg at jeg skulle trene i går, men det ble ikke noe av. Orka ikke. Så V dro på trening, G dro til tanta si og jeg dro til LS og traska meg en tur på senteret og så på beat for beat hos mamma. Var deilig med litt fri.
_svana_ Skrevet 27. januar 2007 #169 Skrevet 27. januar 2007 Mtg, vi var de eneste med guttetvillinger, så det var nok oss :-D De ble født 0545 og 0548, var nok ikke noe særlig ute av rommet før på kvelden tror jeg. Må jo si at dette er litt morsomt jeg da. Siden jeg var der ei uke så prata jeg med ganske mange stavrende damer, hehe. Så kan jeg ikke si at jeg husker deg spesielt, dessverre. Du kan jo sende meg bilde eller gi meg en utseendebeskrivelse så kjenner jeg deg sikkert igjen. Og ja, gutta mine var pittesmå. Når jeg ser på video fra barsel skjønner jeg ikke at det går an å være så liten. 2310 og 2650, ikke store pluggene det. Noe annet nå ja! Vi skal ha dåp 18.2, ikke 18.3, så der er vi ikke helt like. Senturtur er jo også litt som trening. Det er i alle fall alenetid, og det er godt det.
-MtG- Skrevet 27. januar 2007 #170 Skrevet 27. januar 2007 Har jeg msn'en din egentlig? Tror ikke det, men det er ikke godt å si. Sender deg PM med adressen min jeg:) Kan sende deg bilde jeg vettu:D Jeg var skikkelig vakker etter fødselen. Ble satt igang pga. svangerskapsforgiftning og var rimelig feit/utvanna:) 2650 g er jo ikke så lite da, G var jo bare 3010 g 5 dager over termin og han var jo bare en inni der. Han kom forresten ut 04.34, bare litt over en time før da.
Petronella♡mor til to Skrevet 27. januar 2007 #171 Skrevet 27. januar 2007 Cat, nå synes jeg dere dukker i den tønna deres snart hver helg, så nå er det likefør jeg tar med sambo å dykker ned i den sammen med dere, hehe høres digg ut ;D Og ja, seff vet jeg hva som hører med ;o) Jeg og A kommer også gjerne på etterpåkake asså svanine - tilbud om kake er jo vanskelig å motstå da Skulle akkurat til å klage på at alle hadde et liv i kveld mens jeg satt her og vips der var MTG - hakke liv hun heller )) Flink dere er til å gå Tiny ) Husker ikke mer jeg sku si, men dere får ha en finfin kveld - både med og uten liv!! )
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. januar 2007 #172 Skrevet 27. januar 2007 Her dritings jeg nå... konser som fsrn fornåmskri ve.. hehe.. Men svana.. hvor kjøpte dere som dster forn2 n00- 300?? ) Sterilidtoe prøve jeg åbsi... jaja. tar det iu morgen.. alohol er moro )
Petronella♡mor til to Skrevet 27. januar 2007 #174 Skrevet 27. januar 2007 Hehe Cat - festlig, kos deg!! ;D
_svana_ Skrevet 27. januar 2007 #175 Skrevet 27. januar 2007 Faktisk så skjønner jeg hva du skriver Cat. Hehe. Jeg tenkte meg litt om etter at jeg skrev innlegget, det er sånn microsterilisator - og det var vel ikke det du var ute etter...? Uansett, kjøpt på babyshop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå