Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første ja mamma er på nett. Hun har fiksa så hun har nett over alt. Bruker likevel mest på jobb tror jeg.

Jeg hadde nok ikke tepose imunnen i går men det var kanskje bare det som manglet.

Natten:

etter grøt og at pappa ntok kveldsstellet

overtok jeg

kl 2030 Pupp og

kl 2050 sov han

Kl 0100 pupp

kl 0430 pupp

kl 0630 pupp

kl 0930 morgen

Koste oss litt isengen og ammet liggende, det er så koselig innimellom.

Nå kl 11.30 var det vist på høytid med en dupp og den nærmer seg over.

Jeg skal rydde hele huset i dag faktisk oioi som jeg gleder meg:)

Gubben min har heller ikke tatt inn ved. Han mener vel jeg kan gjøre det sjæl siden jeg er" hjemme hele dagen" ugh

Skal til dyrlegen etterpå, hunden skal ta blod pr.

Svanine ja da det er bare en fase, det er jeg sikker på.

Jeg har jo ikke hatt problemer med søvn på min(bare litt mye amming på kvelden en lang periode) plustelig var han sååååååå sur og vanskelig å legge. Det viste seg at siden han ikke fikk sove så gikk han inn i en ond sirkel sur, trøtt enda surere og trøttere og enda mindre søvn

Det er to ting som har hjulpet og det var mer mat og tvangssoving. DVS han sov i sjalet i flere timer.

¨

Jeg har jo nok mat, men han måtte ha rimelig ofte og det var ikke jeg helt oppmerksom på. Tror vi fikk noen økedøgn for nå har det stabilisert seg i gjen.

Grattis til Edvard m 5 mnd

Skrevet

Ja dumme mannen!

Tror det var 2 år? og ikke at man ikke husket ting, men at man ikke har drømmer slik vi har for man ikke er bevisst jeg'et. Men hvem vet egentlig hva som foregår i de små hodene. De kan vaffel ikke drømme med språk, det skjønner jeg og, men de kan vel drømme i bilder vel? ER jo hjerneaktivitet på dem så..ja.

Grattis simba:) (om det er noe man gratulerer med..hehe)

GOd tur svanine. Kose deg! Har du prøvd kjolen(e)? Noen er litt trange i armene. Jeg hadde singlet-body under. Bare en tanke.. Veldig greit med strømpebukse med fot, for sokker detter av og ikke lett å få på inni kjolen og teit med en sokk midt i midtgangen i kirka..hehe.

Edvard sovnet av seg selv etter 15 min!! I sprinkelsenga. Måtte gi smokk 2 ganger da. Men uten hyl og gråt. Woho! Og har faktisk sovet i snart 2 timer! Fint det, men blir litt feil ift soving og babysvøm da. For skal jo dra 15.30.

Ja må fortelle da:) Fiksa på kjøkkenet og ba storebror synge/leke litt med lillebror. (satt i vippestol i stua) Så hører jeg E le. Snakker ikke vanlig le, men som latterkranpe. Henter kameraet og får filma litt. DET var kos minne det. De sitter å tuller og ler sammen. William var såå stolt da:) Et slik *smelt*-øyeblikk:)

Skrevet

Grattis med 5 måneder CE!!!! Og grattis med å sovne av seg selv!!!!

Grattis med 1 år siden positiv test simba :)

Svømme var deilig! Var så frøsen og kom ned i det varme bassenget :)

Dumme menner som ikke tar inn ved... Har ikke ovn å putte ved i jeg, så litt misunnelig på dere alikevel... Vil ha vedovn!!!!

Moro med film av begge to da, sånn snikfilming :) Må huske å kjøpe flere cd'r til kamera jeg for jeg har jo filma i hytt og gevær sånn at det er tomt alle stand...

God tur på byen alene svanine!!! Kose deg masse!!!

Skrevet

ja skal bli godt å bade. Gruer meg til ut i bil etterpå da. Og alt det styret som følger med før og etter bad. (pakkekjøreinndusjeordnedusjeordenpakkesegutibilhjem)

Ja blir fort tomme de båda gitt:) Du er IKKE misunnelig! For dere kan ha det gost og varmt. om moran og. Og ikke gulvkaldt. Prob med å få spredd varmen til alle rom. Mulig gamle hus har sjarm..jeg leter enda.

E sover enda han da. Over 2 timer nå. Kanhan liksesågreit sove 1 time til egentlig, så slipepr det bli oversliten baby på svøm. Men det er vel litt mye å håpe på. 2 timer er ganske lenge. Rekker å bli rastløs jo. Tatt kjøkken, rydda stua, kokt det som er av flasker og smokker (dgmg)pakka til svøm, spist, redd opp, snakke 2 tlf, dibba. Gidder ikke begynne på noe nå, for han våkner vel straks. Skjønt det har jeg sagt siste timen..hehe

Dere som har ullklær, hvilket merke anbefaler dere i body, strømpebukse og pysj? Er litt så som så med en del. Som de bodyne du snakket om ama. Men gutten er kald om natten:(

Skrevet

sov 2,15. Klar for en lur nå. Skal dra på svømming om 10min. hah, bra typisk. Er ikke sutrete da, men blir vel i "fin" form til badinga. Kanskje han sover litt i bilen? Går vel greit. Blir vel bare en lur til i dag tenker jeg. Blir 3 tilsammen da, men lur mellom 8 og 9 kaller jeg fortsatt morran jeg da:)

Har prøvd fruktnettet i dag!! En STOR suksess:)) smattsmatt kooose seg:) Eple. tror den vil bli mye brukt fremover. Fiffig sak det der.

Jepp, pakke meg ut jeg da. Greit å ha litt god tid.

Skrevet

Aaarg... prøver å få fyr i vedovnen jeg da, men akk nei... Veden er ikke helt tørr, lenge har jeg prøvd nå. Får fyr i oppfyringsveden og når det er brent opp, nothing - irriterende... Har ved i boden rett utafor døra vi da så det er ikke så langt å hente. Dessuten er faktisk sambo flink der, han fyrer i peisen når han går på jobb, så når jeg kommer ned er det ganske varmt også er det bare å fylle på med kubber. Men nå har jeg vært ute og får ikke fyr i denna j.... ovnen!!

I dag gulper A big time - åååå jeg er så lei gulp. Har gulpet ut en genser, byttet til body, byttet til ny body ALT fullt av gulp. Samt krabbematta til sønnen til venninna mi, hele gulvet hennes, you name it... Brukt ørten gulpekluter og masse torky. Kan jo nesten ikke ta´n med bort annet enn til venninner med barn eller besteforeldre...

Grattis med 5 mnd CE og grattis med 1 år siden test simba!

Molle, jeg hadde det samme problemet med A når han begynte med grøt. Plutselig holdt han det gående på natta (hvilket han ikke hadde gjort på flere mnd), da fikk han grøt kl 18. Vi sluttet med grøt og begynte på igjen en måneds tid senere hvor han fikk grøt til lunsj - og da gikk det bedre. Foreslår også å prøve grøt tidligere på dagen.

Betaler kr 120 pr time for vaskedama mi simba, hun vasker 3 timer annenhver fredag.

Ingen spes planer vedr i morgen el fredag Tiny. Tenkte bare om noen ville møtes... Kan komme til noen jeg, eller om noen vil komme til meg eller møtes på senter, gå tur (ikke gå tur i 15 minus da, det orker jeg ikke, brrr) - bare å komme med forslag, jeg er med ;o)

3 timer tur - det må jeg si slett ikke var værst Herk!!

Hmmm, husker ikke mer å kommentere - får begynne med middag jeg. Risengrynsgrøt i dag ;o)

Skrevet

Ah ja, du nevner fruktnettet Molle. Vil bare si at ei venninne av meg fortalte at disse små kan få luft i magen av for mye eple også. Vet ikke om det stemmer, men tenkte jeg kunne nevne det gr magen til E. At han ikke får det så sent på dagen, i alle fall ikke for mye før du vet om han reagerer på det.

:o)

Skrevet

Synes 15 ikke var så sent når han ikke legger seg før borti 20 jeg da men. I dag var jeg flink. Lagde grøt og begynte å gi og dæggærn, kl var 14.50 jo! Men han sov jo så lenge. Tenkte ikke på det jeg. hehe. Nei men skal begynne å gi enda tidligere.

Takker for tips med eple. Er ikke mye han fikk (og får) Tilsvarende en halv båt tenker jeg. Virka ikke som han har reagert spes til nå.

Kjempekos på babysvøm:) Tross trøtt. Surva en del, men etter at instruktøren hadde kasta ham en del opp i lufta og tulla og fjasa så holdt han litt til:) Sov 30 min i bilen på vei hjem. (stoppa og handla litt) SUpersurvete nå. Men bare sovet 30 min fra 13.30 da. Får vel legge ham. litt tidlig, så håper han skjønner det er natta.

Jeg trenger en tur til Triaden jeg. Der har de den beste H&M ift. strømpebukser. han har nå 1stk som passer bra, 1 litt liten og en veldig stor. Tenkte på å å skaffe fler av førstnevnte. Må høre hvilken dag jeg har bil. Ellers er huset alltid (øhh.stort sett) åpent her:) Jeg kan bake tråta!! :D

Skrevet

Har aldri smakt tråta før... :P

Skrevet

Lurer på hva tråta er jeg... Ikke sett eller smakt før :)

Om du vil ut, kan jeg jo hente deg?! Om det skulle være nødvendig.. Men det går da busser fra fetsund også da :) hehe...

Skrevet

Har dere ikke det?? Nei da MÅ dere bare komme på tråta til meg en dag. Virkelig, jeg insisterer!

Går fan meg ikke noen buss herfra ved 10 og mindre minusgrader. Det skal jeg love deg. Og trur u jeg rekker en buss du a? haha dagens vits. (snakker vi om sånne grønne lange biler?)

Jo henting er vel og bra, men med to vogner og to seter??hadde vel kanskje fått stappe det inn men. Eller, kan jo bruke den tralla da. Vet ikke om E sovner i den men.

Ser ut til at Triaden må bli fredag. Må innom SS for et gavekort og. Se der, kanskje jeg slipper Triaden. Trives bedre på triaden, men vil helst ikke på begge to, og på samme dag. Liker meg best på LS jeg as. Noen som skal ut på fredag da? På noe senter?

Lurer på om jeg får besøk av svigerinna mi i morgen. Enkli kan hu drite i det for fikk dekket kvota mi i går:) (huff, litt stygg men sann) Men ååå det er jo sånn åpen barnehage også på fredag. Hum. Ja og søss kommer på ettermiddagen. Vi skal på fest på lørdag. Kanskje best ut i morgen da. Men da trengte M bilen for skulle jobbe på Sørumsand i morra. At ikke han kan få fiksa den andre bilen!!! synes alt rundt ham bare er rot jeg as. Rot og utsettelser.

Skrevet

Men hvsi du insisterer skal det sikkert ikke så mye til for å dra folk ut av huset :)

Jeg liker best SS, for det er liksom det senteret jeg er vant med. Synes LS er bare rot!!

Har da Stor bil :) hehe.. Bilen er på service (garantigreie) så har lånebil da, men samma typen..

Skrevet

Hmmm, nei 15 høres ikke så ille ut. Hadde ikke fått med meg tidspunktet jeg da, bare mente å huske at noen hadde nevnt sent og da tenkte jeg kveldsmat...

Liker også SS best, så Triaden og til slutt LS (men der er jeg nesten aldri)...

Men falt av litt i innlegget ditt Molle - ville du også møtes? I så fall når kom du fram til? I morgen, fredag, på senter eller på tråta ;o)

Skrevet

Hei

Har hatt besøk av Liv i dag så har ikke fått vært innom sånn ordentlig:)

Molait: skal sende sambo til deg så kan han ordne veden din:D Fikk ikke sett meld. de på msn før seint. Var på Gardermoen og sa hadebra til sambo`s 3 menning:D Grattis med 5 mnd baby:D Kan godt hende det var 2 år med sånn "minner" greie-husker ikke:) 2 timer soving (på dagtid)- tror sist det skjedde med Leo da var hun vel 3 uker tror jeg? Cubus sine ullbodyer er gode. HM har jo begynt med ullklær og nå-men de har jeg ikke prøvd. Best. også en ullpysj på "englebarn" og den er jeg fornøyd med-men kjøp i mørke farger i tilfelle bæsj! Har ei veldig gul strømpebukse nå som jeg tror må gå rett i spøla-er uappetittelig! Tråta?

Svanine: De har noen kjempesøte kosekluter på Fru lyng:) Vesla har forresten våknet nå plutselig. Tror det var en rap for den kom når hun hadde puppen i munnen. Nå ligger hu og pludrer i senga:)

Herk: hvorfor skal hunden ta blodpr?

Simba: husker ikke når jeg hadde positiv test- husker bare at det var en fredag og det var den dagen jeg forventet mens. Jeg fikk jo den samma dag- men bare visste at det ikke var en "ordentlig" en:) Og hadde jo rett i det...

Petro: jeg er ldeig for å finne på noe i morgen:) skal til tannlegen kl 19.00, men før på dagen er enhver unnskyldning å slippe unna husarbeid heilt topp. Kan henge med blondeberter over 30 jeg da altså!

Mol,Tiny;Petro: Liker SS,aldri vært på Triaden, men for shopping til meg selv så må jeg til Oslo:D LS stinker- men er jo i gangavstand. Og fredag er jeg jo som sagt i Ålesund. Dere kan ta dere en tur til Ålesund storsenter på fredag:D

Og hei til Cat:D Hadde ei fin natt vi og- men ingen katter som holdt meg våken:)

Skrevet

Er i køya alt jeg da - sambo er oppgitt for jeg skal jo bare... hehe ;D

Ama og Tiny: Kan vi ikke møtes på SS i morgen da?? Ca kl 12?? Har jo mob.nr så vi kan meldes når vi er der?

Molle fikk som nevnt ikke helt med om du var med eller ikke, men hadde seff vært hyggelig ;D

Titter innom i morgen (eller etterpå... nei det er ikke fræddan, men litt film på gang - hehe), og ser hva dere sier. Tiny svarer vel i morgen, for hun har vel lagt seg nå :o)

Skrevet

Ull: vi har Joha pysj uten føtter men den er fin bruker sokker til. fin å kjøpe litt stor og så kan den brukes lenge.

Strømpebuksen jeg liker best er fra Bånsull og er kjøpt i bergen vet ikke om de har nett butikk.

ellers har jeg strømebukser det står MP i

Bodyer fra bånsull, joha og cubus. De fra cubus har bommull innin jeg er ikke sikker på om jeg liker det De ser bra ut da men føles våtere enn bare ull.

Hunden haar tatt vaksiner som man må skjekke er ok derfor blod prøve

de hadde selvfølgelig ikke satt opp timen min men fikk heldigvis plass. Så skulle jeg hente en pakke på posten og den fikk jeg ikke hente frdi avsender krevde at den skulle hentes av mottaker altså mannen min så på noe som skulle ta meg 1 time brukte jeg 3 og det irriterte meg lit altså

Har gått tur i 1,5 t i dag og så

Nå må jeg rydde til i morgen

Hater å rydde

Skrevet

Glemte å nevne:

JEG STOD PÅ FRISØRTEORI EKSAMEN!!

( veit ikke om dere husker: fikk ikke lest fordi jeg var syk, Leo var grinete pga vaksine og sambo satt og spilte gitar med en kompis til kl 05 om morgenen.....)

Jeg fikk en 4èr:)

Jo-SS i morgen- kan funke det:) Skal-vi se... tror sambo skal bruke bilen i morgen-hmmm. Ta tog-eller har noen plass til bilsete og ei trille?

Skrevet

Har ikke bil i morgen. Har nok bil på fredag. Buss utgår, iaf i denne kulda! Hvisomatte noen henter meg kan jeg bli med i morgen, hvis ikke så blir jeg gjerne med ut en tur til uka:)

Ikke rart du (og andre?) datt ut av innlegget mitt. Satt å tenkte høyt og datt ut selv. Aner ikke hva jeg kom frem til heller:)

Det jeg vet er at jeg må på ss å fikse gavekort før 19 på lørdag. Og at jeg har ei lue som skal byttes på Fru.Lyng. Og at jeg skal se etter ull til gutten. Tenkte jeg skulle kjøpe ullbody på Cubus. Vet de holder bra i form og er billige. (brukte samme til storebror for 9 år siden) Pysj må jeg finne da...

Jeg liker ls best fordi det er mindre folk der. Og ikke så stort. Og er godt kjent. Er noe med atmosfæren på ss som gjør meg sliten og susete i hodet. Triaden er ok, men er så langt a gitt. Litt derfor ls er greit og, første jeg kommer til etter Fetveien:)

Tråta=tårta Man kan ikke ha en liten skrivefeil her inne serru ama;)

Legginga var preget av mye gråt i dag. Stakkarn var overtrøtt og sleit med å finne roen.

Leggelogg:

19.10: pysj, mat 90ml.

19.35: legge, smokk

19.40: Gråt, opp rap, byss, smokk+v

19.45: smokk+v

19.58: opp, ingen rap, ned, smokk+v, stryke, nesten sove mange ganger, mer smokk+v

20.03:sov!

Sum: 28min.

Våknet igjen kl 21, smokk og sovnet igjen. Våknet 22.45, smokk, 2 min senere var det bare mat som var hans plan. Sovnet greit etter det.

Han har iaf fått et mønster da. sovner rundt 20, Må ha mat 23-24. (ca. 3 timer) Sover så en god økt på 3,5-5 timer (stort sett 4) Og surrer en del på morgentimene. Men nå er han snart 9 uker og da blir alt bedre:)

Tenk for 5 mnd. siden lå jeg nå med en varm naken bylt inntil meg. Rart å tenke på. :o)

Får ta natten. Bøfn!

Skrevet

Sambo kan ta tog! Ta bilen og hent meg:D

(jeg har alltid slike lure løsninger jeg)

Skrevet

Manpwer-strømpis? Og Cubus har og noen i ren ull.

Grattis med eksamen!!

Andre innlegget mitt havnet jo oppi der det. Sånn går det når 3 skal skrive samtidig:)

Skrevet

Nei såklart! Det er jo strømpebukse fra fårsen! (militæret) MP..at jeg ikke tenkte på det! haha--jada jeg er trøtt og tørr!

Skrevet

starter med ama sitt siden hun kommenterer så godt alle innlegg før;)

Ama: Bremsesporet går rett i spøla....... HAHAHA;) Anbefaler å legge buksa i eddik jeg;) funker som vidundermiddel mot mye rart det!

Grattis med 5 mnd og 1 år osv;) Du baker tråta for feiring da Mo;)

Peanut (cubus) er ok! HM sånn passe. Janus er bedre. Bånsull (på levanger) er beste butikk på ull da. Men BEST er hjemmestrikka;)

Menn klarer ALDRI bære inn nok ved, uansett om du maser hull i huet på dem!!!!!!!!!!!! (vi har vedovn og jeg har frøset mer enn 1 gang i vinter......ingen etter at gutten kom hjem da..for nå har vi paneloven innstilt på 20 gr i tillegg...Eneste grunnen til at mannen min lever enda)

Ser jeg ramser opp likt med Herk ang ull da;) (hihi) Må sjekke om Bånsull er på nettet etterpå! Joda: http://www.baansull.no/maindesign.asp?aid=9537&gid=4759

GRATTIS MED Eksamen!!

Her har liv kommet for å bli.... Skal være på andre siden av byen kl 8 i morra tidlig.......og jeg tar ALLTID bussen.......forskjell på folk skjønner jeg. Må busse herfra kl 0715......har jo så vidt lagt meg jeg da...... *vondtivillikkenmin*

Gikk tur i går! Og her erd et ikke sååå kaldt! Her SNØR det "bare". Ikke gøy å fungere som plog i 3 km!

jeg glemmer noe nå og ja...sorry. MÅ legge meg!

Forresten: VIL på treff jeg!

Skrevet

Jeg kan plukke deg opp på veien Ama. Har ikke så stor bagasje, men kan kanskje ta den andre vogna vår... Ellers kan jeg jo ta av hjulene på den vogna vi har om det skal bli trangt... Nåvel skal da alltids få det til på en eller annen måte :o) Må prøve huske å ta ut setet til C da...

Sender deg en mld når jeg er på vei.

Molle - Tiny nevnte i et annet innlegg her at hun kunne hente deg også, vi satser på at det står ved like om du vil være med :o))

Har jeg forresten nevnt at A har begynt å dra seg rundt på gulvet?? Ikke det - vel han gjør det nå. Ikke etter meg når jeg er på kjøkkenet å sånn, men sånn for å hente en leke som ligger en halv meter unna å sånn. Ser nesten litt komisk ut - hehe.

Også er det en tann på vei opp her også. I går hadde han noen hektiske feberroser i kinna og vi kikka (eller prøvde å kikke) og der nede til høyre for oss ser det ut som om noe popper ut hvert øyeblikk. Da blir det spennende å se med Tiril da om A sin tann blir den 3´dje eller 4´de tråd tanna :o)

Hmmm, er skikkelig i tvil om jeg skal trene før strømmen. Får vel se når A sovner igjen. Våknet 6.15, mat i vår seng (det er kun sovende barn som ikke er lov i vår seng Molle ;)) - opp 06.45, snork for tidlig... Prøvde å legge litt over 7 igjen, men akk nei...

Store spm er om jeg skal sove når han sovner eller ikke - når våkner C etc - stooore vanskelige valg å ta sånn på morgenkvisten.

Får vel lene meg tilbake å fundere...

Prekas!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...