Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaudå-bra nok:) fikk tettet igjen hull og skrapa bort noen smådumper. Ikke perfekt-men den perfekte hånda har du jo på E:) Ja-finne på noe kanskje. Reiser til ÅLesund på fredag. men hånda står fint der den står den:)

Var og veide Leo i dag forresten. Hun veide 7805 gr og var 68,5 cm lang:)

Legge seg ja-god idé.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ama.rula ja..hahaha den ble bra den;)

Da veide Leo seg omtrent likt som Edvard i alder. E var for 8 dager siden 7845 og 65 lang. Da er de ganske veldig jevntunge! Men di si er jo laaang da:) (eller er min kort?) Stutt-tjukken:)

Legge seg ja..vært døtrøtt masse av dagen og helt kake etter at E sovna. men nu har ejg våknet til liiv. Er utrolig veldig våken faktisk. Veldig b-menneske. Eller nattemenneske kanskje. Men får vel krype til sengen.

Så kjempefint ut cat:) Gleder meg til vi og får dratt sydover..sukk.

bøfn da jenter!

Skrevet

Ama.rula:D

"Måned 4

Jenter veier gjennomsnittlig 6.4 kilo, og er 63 cm lange.

Gjennomsnittsguttene runder 7 kilo denne måneden, og er 65 cm lange."

"Måned 5

Nå runder gjennomsnittsjentene 7 kilo, og er 65 cm lange.

Guttene veier gjennomsnittlig et halvt kilo mer, og er 67 cm lange."

Jaja Mol-godt å være hevet over gjennomsnittet;)

Natta;)

Skrevet

Jeg finner meg ikke i og bli kalt ekskluderende, så her er innlegg fra meg:)

Jeg har ikke noe spennende og si bortsett fra at jeg også vil til syden og det hotellet så superfint ut.

Også har søster'n klippet håret mitt og det ser ut akkurat som før, bare litt mindre slitt og ekkelt nederst.

Og molait vil ikke gå tur med meg i morgen så nå er jeg furt:( hihi.

Og hvordan går det med amming og tenner? Håper ikke G får tenner enda, da blir det slutt på all amming. Han har blitt så fæl til å bite. Og så vondt som det gjør med de tannløse gommene så må det være ille med tenner.

det var det

Skrevet

Ama: hva sier kloke boken om 2 mnd? Jeg lurer sånn på hva babyen min veier den 29 jeg................. Må vel utlyse konk på den veiinga også.

Mulig jeg overleverer premien rett til vinneren og da.... Vurderer seriøst å komme nedover til bimbo`r alene! Har funnet flybillett til 1000,-

Hva sier dere jenter?

NAtta til alle som legger seg nå, jeg har baby som sover i fanget, men gjør han som ellers våkner han når jeg bærer han inn i senga si igjen da..... var våken til etter 2 en gang i natt, jeg la han i senga på skinnet sitt i natt for å få litt søvn selv. (har prød nå................våknet seff! Og nå sover han seff i armene mine igjen)

Skrevet

Gooood morgen til store og små!!

(tenker da på mor og barn, ikke hver og en sin str - hihi)

Hmmm, Ama da... Jeg er i vaffal ikke ekskluderende, er jo så inkluderende at jeg blir nesten skremt av meg selv...

Noen som har lyst å finne på noe tors el fre eller??

Jeg vil også til syden... Selv om det bare er 4 mnd siden vi var der da, i 2 uker tom - med kanonvær *diggdiggdiggdigg*. A ble litt ugrei etter det, fikk vanskligere for å finne roen selv på dagtid (derfor må jeg rugge i 20 sek på vogna nå, før var det ikke no) :o) Også var han ikke så hissig på å legge seg i senga om kvelden, for han ble liksom vant til å sovne til mye støy og i vogna (selv om han sov i egen seng på rommet) - så Cat... Får håpe lilleL er samme roooolig frøkna når dere kommer tilbake :o)

Blir sydentørke på oss i år, i og med at jeg skal ha permisjon uten lønn fra juni tom august - og jeg som er avhengig av "ordentlig" ferie. Føler ikke at det er ordentlig om vi bare er 2-3 uker på hytta, som vi kan dra på når som helst (som nevnt tidliger - sær jeg...) :o)

Må ha vært veldig fotogen jeg som gravid, for jeg hadde allerede solgt 4 plagg på under 24 timer (viser til innlegg fra søndag), men så er det jo sikkert passe billig også da...

Noen som vil ta en titt??

http://pic7.piczo.com/CarolineogAleksander/?g=26677704&cr=7

Noen supermodell vil jeg nok ikke kalle meg - og bildene fikk litt dårlig kvalitet, men so what - selger jo - hihi ;o)

Spennende å se om T får en tann til nå da... Vanligvis får de to nede, så to oppe. Men nevøen min fikk 4 nede før han fikk oppe, så det er jo ikke en skreven regel på det. Skal inn å titte litt på tannebissen etterpå :o)

Tja, hva mer ska´n si a... Jo, brrrr kaldt -18,6 blir nok ingen tur på meg i dag... Sambo fikk ta bilen for da leverte han C i bhg samtidig. Jeg blir inne i dag... Liker ikke kulde - vil til syden :o)

Nei, da husker jeg ikke mer hva jeg skulle kommentere - eller jo... Synes du skal ta deg en tur på bimbord ja 1D!! ;o)

Skrevet

god morgen (fra to små her..hehe)

Inn å titte mens E sover jeg. Har et par min under pippen il rådighet bare. Kanskje det er noen kule gutteklær der? :)

A fått tann??

Dritkaldt! 17 minus her i stad. Men er ikke digital så har ikke næyaktig mål. E sover inne i dag ja. W har skidag siste halvdel av dagen. Ikke godt med ski uten tær! Huff. De tar dem vel inn om det blir for ille. Kanskje det har kommet sol på ettermiddagen.

1D, koselig om du kommer. Full forståelse om du ikke kommer. Har ikke hørt med M. Glemte det. Så ham bare kort tid i går. (masse jobb+knot med legging) Trooor ikke han er frista til å bruke 1,5 time på morgen på søndag men...hehe Assa om ikke annet så går det jo tog dit da. Kjapt og greit:)

Rar natt. Mat 11.15. Mat 4. Etter det var det bare rot. Han var våken til og fra mellom 4 og 5.30. Opp, rap, mat, vet til slutt ikke hva jeg gjorde. Var så trøtt at jeg huska ikke om jeg hadde amma eller ikke. Og så fikk vi opp en skikkelig rap.

M kom inn og lurte på om han skulle ta ham! Tenke seg til, han våknet og stod opp og tilbydde seg å ta over!! *gladimannenmin* Jeg sa nei, se om han sovnerr nå først. Gikk på do. E lå stille å tittet i senga (vår!) og endte med at jeg og sambo la oss i gjestesenga på barnerommet. E sovnet av seg selv!! (første gang for det og, sånn på natten) Ja så da endte det med at E sov i dobbeltsenga alene, mens sambo og jeg lå i enkeltseng sammen på E sitt rom. LOL Men var veldig koselig faktisk, ligge sånn tett;)

E sov til 8.10 og jeg stod opp 8.30. Han klagde ikke enda, men tenkte han kunne få slippe å skrike for å få oppmerksomhet. Greit nok for bleia ver FULL av bæsj. Stakkarn, sikkert det han sleit med i natt.

ama: vi er pittelitt overr snittet på vekta og under på lengden. Akkurat som sin mor:) (pittelitt på vekta? haha!)

Jøss pippen funka en stund den gitt.

men mtg...jeg har jo ingen bil. Bare gå opp hit du så skal vi gå tur;) Får besøk av svigerinna mi 12-13 tiden. Greit at det skjer noe når det er så kaldt at man ikke orker stikke nesa utenfor. Og digg med et par bærevillige armer:)

Nei får vel gå å mat hottentott jeg. Har ikke fått mat siden 5.15. Er sulten nå.

Skrevet

haha tittet bilder:)) Noget klumpete mage? hihihi

ja og pt..tror ikke Linea skal være med til Egypt, så blir vel mer mormor som skjemmer bort da;) Sto noe om å finne pass på henne i tråden her. Om ikke cat mente der nede da.

Skrevet

finner ikke annonsen din på finn jeg pt...

Skrevet

Har ikke lagt ut babyklær enda (kun gravid tøy), også legger jeg kun ut klær tom str 62 og det er jo for smått for E. A bruker noe 68 enda, så jeg har ikke giddet ta bilder av det...

Itte no tann på A enda nei - venter i spenning :o)

A våkna forresten 7 i dag, flaske i senga vår så opp. Har vel sovet en snau time igjen nå. Tror han går på lykkepille om dagen for han er jo smør blid som dagen er lang - skikkelig deilig, og utrolig koselig :o))

Skrevet

mm stemmer det. Nå har ce ganske mye klær da, men srtig å titte:)

I senga deres? trodde ikke de kom opp dit jeg. Eller var kanskje bare ikke for å sove. SIkkert ikke dumt, med tanke påhvordan vår natt ble:))

Gidder du sende over noen lykkepiller? Eller ce er blid stort sett han da, men ofte fordi han får henge på armen. Men skal ikke klage. Er få timer i døgnet jeg har lyst til å gi ham til naboen.

Skrevet

Så jeg er eksluderende? Ok. Jeg skal jammen dele:

Natt til i går var glimmers!

E var litt krakilsk på kvelden, men sovna etter en runde til med pupp kl 21. Han sov da (merk dere) sammenhengende til kl 07. Gjett hvem som måtte pumpe den ene puppen kl 05, hehe.

A spiste et måltid rundt 03. Fiiiiin natt!

Dagen i går var ikke glimmers!

Begynte bra, begge sovna med fem minutters mellomrom rundt 09. Vi var oppe rundt 07. Rakk å spise frokost for A våkna alt for tidlig etter 45 min. Kunne jo ikke vekke E da, alt for tidig.

Så hva skjer, joda A får komme opp. Leke og tulle og spise litt til og så prøve å legge igjen. No luck. Edvin sover.

Til slutt får jeg A til å begynne på lur nr. 2.

Edvin sover fortsatt! De sover en knapp time samtidig (jess jess!), Edvin sover faktisk 3.5 t til sammen.

1 t etter at E våkna våkner A igjen. Da begynner E å bli sutrete igjen. Så går det slag i slag med mating og bleieskift og leking og sutring og hyling. E klarer å sovne av seg selv lett, ikke A.

En kamp uten like.

A får mat dobbelt så mange ganger som vanlig for å prøve å roe. No luck. Resultat er at jeg på ettermiddagen har litt lite melk (har jo i tillegg ikke fått slappa av siden rundt 12), og har heldigvis litt pumpemelk i kjøleskapet som jeg kan varme til E som ikke vil spise av treg pupp.

Får E til å sovne, A vil ikke sove.

Da H kom hjem rundt halv seks sitter A i vippestolen og E sover. Til sammen har vel E sovet rundt 6 timer og A 3.5. Begge er grinete. H ordner med kveldsstell, får gutta i seng mens jeg ligger på sofaen. A sovner at once for første gang den dagen,

E sovner etter grinigs, men våkner igjen. H er der inne kjempelenge. E får komme opp for å få litt pupp, og sovner etter litt sutring på soverommet. Så sover begge heldigvis til rundt 23-24.

Og så begynner natta, som ikke var glimmers den heller:

Begge får mat før vi legger oss. Jeg har vondt i hodet og får ikke sove selv om alle andre sover søtt. Står opp og tar to paracet. Sovner etter en stund. Rundt 03 begynner urolighetene. Det er tydelig at gutta forstyrrer hverandre. Dytter smokk og vil ikke gi de mat riktig enda. Gir meg 04, da er puppene sprengte også så det er greit. E tror han er på tivoli etter måltidet. Jodlihei!

Gulper over hele seg, opp å skifte, han tisser overalt.

Sovner etter at H har snudd hele seg motsatt vei for å gjøre smokkedytting enklere. Han snus på magen rundt 05 sånn at vi skal få litt fred. Fred får vi til 07 da A bare MÅ ha mat.

H forsover seg litt med vilje. Trykker A inntil meg og jeg for overtala han til å sove en time til. E får mat 08. Vi står opp 0830. Blide gutter i senga :D

Så begynner nesten det hele igjen, de bare gnikker og styrer i lekegrinda. Plan formes, store gutter klarer ikke å konse om søvnen når de ligger så nært og attpåtil har en del å se på. Flytter A til senga på barnerommet. E sovner i det jeg løfter A bort (tilfeldig?). A skjønner ingentingting og ligger og titter i 50 minutt før han faktisk sovner!!!!! Nå har de sovet samtidig et kvarter og nå våkner E. Ho ho.

Men dagen kan bare bli bedre enn i går den!

Skrevet

Jepp, vi er kjempe ekskluderende!!! Sånn er det bare :) hehe..

Natta: smokkedytt 3 ganger inatt... (alle mellom 12 og 6.30). Og 6.30 da velta en potteplante i stua og knuste potta.. Gjett om gubben fikk fart på seg ut av senga, skrudde på flomlys inne hos Tiril og trodde at en rute var knust (måtte jo sjekke Tiril først), men der lå det ei plante utover hele gulvet....

Og da ville jo ikke Tiril sove igjen.. klarte å dra det til 7.15, men da ville hun ikke mer.. Hadde da full bleie m/bæsj...

Jeg som hadde tenkt til å gå meg en tur idag også... Er vel ikke så smart nå når det er -11 ute??? Får finne på noe annet da...

Skrevet

Slutt å syt. Sier som ama jeg...du skulle prøvd å ha EN baby, DET er slitsomt det.

-11? Var -17 rundt 9 i dag her. I stad var det -3, men i solsteika (steika?) så er usikker på hvor mye det er.

Fått melding om at besøket har vondt i hodet og lurer på om vi kunne utsette til i morgen el torsdag. Greit nok, men har rydda, bakt, vaska meg!, og gjort klart her. Og i stad ringte ei i barselgruppa på og lurte på om vi skulle være med i åpen barnehage. Irriterende assa! Vi snakket om å ta det tirsad el fredag (da det er åpen b-hage) og så ikke noen mail så gikk utfra fredag. Men kunne jo sitti på med henne da, hun kunne sikkert venta noen strakser her. Argh assa. Så da sitter jeg her da... Noen som vil komme på varme muffins? (assa KAN bake annet og, men det hadde jeg alt til i hus) Dere kan komme ca. klokka NÅ! :D

Skrevet

Har litt over gjenommsnittsbaby jeg og!!!!:)

kjedelig med besøket da du og så med muffins og greier

må skjekke bilder med "gravid "mage etterpå

har baby på fanget

har alltid fine netter hadde fin kveld også.

kom gjerne nedover, men orker du ikke så årnær vi noe senere også

Skrevet

kort, kjapt og effektivt. Si meg..sitter De med en tepose i munn nå?

Skrevet

Ja forresten, ringte svigermor jeg, så hu kommer en tur etter jobb. Jobber til 13.30. Sa jeg hadde rydda, vaska meg og satt her med varme muffins..hehe.

M skulle visst jobbe dobbelt i dag og og da er det greit med noe som skjer i løpet av dagen. Litt for E sin del og. Mest for min da. Og bestemorarmer vil gjerne holde masse lenge:)

Skrevet

Skulle tatt meg en tur i dag jeg Molle, men har ikke bil. Og JEG busser og toger ikke rundt assa. Men kommer gjerne en annen dag på muffins jeg ;D

Sitter ikke med tepose i munnen, men i koppen, mens jeg ser på Gode og Onde dager - er så sofistikert, eller... :o))

A har sovet men nå våkner han - sneiks...

Skrevet

Ho ho. De sover samtidig! A på eget rom nå, går så fint atte. Jammen glad jeg ikke bare har én baby, det må være et slit uten like.

Jeg har litt fritid! Juhuu! What to do with it? Føler meg ikke så trøtt egentlig.

Legge sammen de klærne jeg ikke fikk tid til i går?

Synes ikke gravidmagen din ser 100% ekte ut Petra. Tror det bare er tullebilder. Men flink å posere, det er du!

Skrevet

E slokna på puppen etter bare litt over timen oppe. Og sov jo 1,5 time i stad. Alt var feil og hyl og mark. Skjønte ikke at han var trøtt jeg da. (dm) men greit nok, for da ser det ut til at det skal bli 3 greie dupper:)

Da kommer svigers snart. Hvorfor skulle jeg si jeg hadde rydda da??? Er jo ikke SÅ strøkent herr. Bare mye bedre enn det var. Har ikke vaska el noe. (jo do og vasken da, men ikke gulv el no) Kunne jo bare sagt jeg hadde tårta. humf

Skrevet

Ehe jaha ja... Ikke 100% ekte - det er det værste jeg har hørt... Tullebilder - hrmf...

Jeg strevde som et svin for å få til den bula, der var det skumgummi, bamse el håndklær... Tror vi tok 30-40 bilder og dette er de beste - sier jo litt. Ække lett å fake gravid vøttø - hehe. Men det har jo forsovidt funka på "salget" da, så skit au... ;D

Skrevet

dere må jo hatt det festlig mens dere hpldt på. synes jeg serr derre..hihi

e våken igjen. Var ikke så lang dupp jeg håpet på men. Fikk da vaska gulve i 2 etg:)

Hvordan var salget TIny?

Skrevet

Hei

1D: "Måned 2

Jenter runder vanligvis 5 kilo og er 57 cm lange.

Gjennomsnittsguttene ligger et halvt kilo foran, og er 59 cm lange. "

Petro: dattra de har jo invitert meg med på hytta deres-så kansje jeg blir med;) Men det var jo kun hvis det kom så mye snø at vi ikke kunne gå på kjøpesenter:D -God unnskyldning for å slippe å gå ut i dag: er det mer en 10 minus så sies det at babyer ikke kan være ute.

Molait: jeg måtte bla meg fram til 7mnd for å finne vekta til Leo:) Ikke rart folk lurer på om ho vil ha bolle eller brødskive og blir overaska når der ikke er noen tenner i munnen hennes:D Og hadde jeg sett at du hadde varme muffins litt tidl. i dag så hadde jeg kommet. men no har jeg vært ute og gidder ikke å gå ut mer. Har fått vafler av svigermor og huset må ryddes-blærk.

Svanine: du er en toppers mamma!

Tiny: kanskje det spøker hos dere?

Jeg har vært på strømmen stors. i dag og bare dilla. Nå ligger vesla på gulvet og lager rare lyder. Hun klarte forresten å sitte 10 sek aleine i stad:)

Skrevet

Joda, lilleL skal værra med til egypt, om passbildet blir godkjent!! Fytti for et strev det var å få tatt bilde i sånn automat av en liten sekk av en baby!! Også var hun sååå trøtt og en smule sutrete.. Man må jo sitte på den stolen, men en plate mellom seg selv og ungen. Men da så jo ikke jeg en dritt, så fikk liksom ikke "styrt" ungen sånn hun skulle være på bilde.... Stresssssssssssss!!!!!! Begge øyne åpne, munnen igjen, ansiktet rett frem, ingen fremmedlegmer i ansiktet (les sikkel) og når sutten ble tatt ut vrælet hun også var det livsviktig å få meg begge kinn.... Men men.. fikk nå tatt et bilde til slutt da, med tre hender som holder ungen:)) Også er jeg 420 kroner fattigere da.. Godt det er lønning på torsdag!!

Kommentere mer etterpå jeg...

Skrevet

ah..sånn pass, ikke barne-pass altså:)) Ja er et strev det der bildet. Tok da William var rundt året. Ganske så pes da og. For da har de enda mer egen vilje i tillegg til noen fler mark i rompa..hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...