♥Tiny Skrevet 23. januar 2007 #51 Skrevet 23. januar 2007 Salget... Nei, det var da ingen salg på ulla ihvertfall som jeg så... Ikke helt bestemt oss for bilsete så da drøyer vi litt... Mulig det blir ny bil til det setet (Dyrt sete da...) om gubben får lov... Vil ha en større stv. Vært på besøk på gamlejobben jeg nå. Måtte ha en referanse til videre jobbsøking og da er det jo like greit å stikke innom en tur Tiril storkosa seg som midtpunkt i bhg'n!!! Smilte, lo og kasta seg over lekene med stor iver (les: rett i munnen). Så god da!! jeg tror jeg har gjennomsnittsbaby
Amabolla Skrevet 23. januar 2007 #52 Skrevet 23. januar 2007 Legger inn for 6 og 7 mnd også da: Måned 6 Gjennomsnittsjenter veier 7.4 kilo, og er 67 cm lange. Guttene runder vanligvis 8 kilo, og er 68 cm lange. * Vi gjengir gjennomsnittsvekt og -lengde. Normalverdiene for jenter er vekt mellom 6.0 og 9.1 kilo, og lengde mellom 63 og 71 cm. Guttenes normalverdier er 6.8 til 9.8 kilo, og 64 til 74 cm. Måned 7 Jentene veier gjennomsnittlig 7.9 kilo, og er 68 cm lange. Gjennomsnittsguttene ligger ennå et halvt kilo foran, og er nå 70 cm lange. * Vi gjengir gjennomsnittsvekt og -lengde. Normalverdiene for jenter er vekt mellom 6.4 og 9.7 kilo, og lengde mellom 64 og 73 cm. Guttenes normalverdier er 7.0 til 10.3 kilo, og 65 til 75 cm.
♥Tiny Skrevet 23. januar 2007 #53 Skrevet 23. januar 2007 JEG TRENGER HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal skrive en søknad (elektronisk faktisk) og trenger tips til hva jeg kan skrive i feltet "kortfattet søknad".. Skal være kort og informativ om meg... Er jo tusen ganger lettere å skrive en vanlig søknad da.... blææææ... Haaaaaat!!! Og, ja har gjennomsnittsbaby!
Amabolla Skrevet 23. januar 2007 #54 Skrevet 23. januar 2007 Skriv det du vanligsvis ville ha skrevet i en vanlig søknad-bare kortfattet. Husk navn,alder,bosted.Skriv gjerne at du er gift og har en datter. At du er utadvendt,rolig,samarbeidsvillig og en god kollega. Husk også ansvarsbevist! Skriv også 2-3 linjer om hvorfor du søker på akkurat den jobben. Les gjerne litt info om den plassen slik at det ser ut til at du er oppriktig inntresert i akkurat den plassen å jobbe! Kommerike på noe mer i farta:d
_svana_ Skrevet 23. januar 2007 #55 Skrevet 23. januar 2007 Skriv også hva du har gjort før av relevant erfaring. Og ikke skriv at du står på 101% for det ser bare teit ut (... ikke at du hadde tenkt det da, men jeg har lest slike søknader). Hva er gjennomsnittet på 3 mnd da? Eller skrev du det? Ble plutselig litt tåkete her. Mine ligger uansett 1 mnd etter så jeg kan jo bare se på 2 mnd... pføøyt! Bare vent - snart tar de igjen alle sammen. Rap fra grinda. Soving er oppskrytt mener Adrian, som har sovet knappe to timer i hele dag, men er glad likevel Edvin har sovet 5 timer og er sur. Hehe.
♥Tiny Skrevet 23. januar 2007 #56 Skrevet 23. januar 2007 Praksis, utdanning og kurs er fylt ut på egne skjemaer... Skal bare skrive noen ord om meg selv...
simbamamma Skrevet 23. januar 2007 #57 Skrevet 23. januar 2007 Blæ, blæ, blæ og blæ! Fine bilder fra treffet deres, forresten. Petronella: Hvor mye betaler du vaskehjelpa di? Herkules: Har du ikke turt å legge meg til på msn? ;-) Litt mer blæ! Kommer tilbake senere....
Amabolla Skrevet 23. januar 2007 #58 Skrevet 23. januar 2007 Måned 3 Jenter veier i gjennomsnitt 5.8 kilo og er 61 cm lange. Gjennomsnittsguttene har allerede rundet 6 kilo, og er 63 cm lange. * Vi gjengir gjennomsnittsvekt og -lengde. Normalverdiene for jenter er vekt mellom 4.8 og 7.0 kilo, og lengde mellom 56 og 65 cm. Guttenes normalverdier er 5.0 til 7.8 kilo, og 57 til 66 cm.
_svana_ Skrevet 23. januar 2007 #59 Skrevet 23. januar 2007 Da er barna mine innenfor normalen i alle fall *pjuuuh* Og E er som en litt kort, gjennomsnitlig pike *knis* Hvorfor blæ Simba? Forøvrig som om jeg skulle sagt det selv. Det virker som at A ikke har lyst til å sove noe særlig om dagen lenger. Vennligst fortell meg at det bare en en fase...
Amabolla Skrevet 23. januar 2007 #60 Skrevet 23. januar 2007 da er kvelden kommet atter en gang og vesla ligger i senga si og kjemper mot søvnen. Prøver å gråte,men kommer bare noen snøft:) Det er bare en fase Svanine! (føltes det bedre når det kommer fra "ho som har ei datter som ikke sover på dagtid...")
*1D* Skrevet 23. januar 2007 #61 Skrevet 23. januar 2007 Hei. Her tror jeg faktisk liv er kommet for å bli. skriver når eldste barn er lagt:) Simba: som jeg skulle sagt det selv!
_svana_ Skrevet 23. januar 2007 #62 Skrevet 23. januar 2007 Amalie, du som er så klok og vis. Hvorfor våkner E alltid 1-2 timer etter at han har lagt seg?
Amabolla Skrevet 23. januar 2007 #63 Skrevet 23. januar 2007 Kjempeklok og vis-men har desverre trukket 2 av mine visdomsjeksler så halvparten av min visdom har forsvunnet:) Det skjer en gang i blant at Leo våkner 1-2 timer etter leggetid og da er det som regel en av disse årsakene: - dårlig drøm (våkner med ett vræl) - fryser (sparka av seg dyna eller er bare kald) - tror det er morgen (sovner da av og til ved å si hysj og holde hendene hennes litt "fast" eller så må jeg gi pupp-gir da den inne på soverommet og prater ikke med henne) - bare våkner og er egentlig dødstrøtt,men klarer ikke sovne igjen av seg selv- snur henne litt på siden og stryker henne litt "hardt" på ryggen og sier hysj. Mi si våkner som regel 15 min etter hun har sovnet-da funker litt pupp eller hysjing. Etter at jeg fylte opp senga hennes med koseteppe,en bamse og koseklut så ble egentlig ting mye bedre. E er kanskje litt selskapsyk:) Jeg veit ikke jeg:D Molait også har noen lure triks-sender ballen over til henne:)
♥Tiny Skrevet 23. januar 2007 #64 Skrevet 23. januar 2007 haha... har sett på Dansefeber nå og guuuh så mange som driter seg skikkelig ut!!!!!!!! Og er alle menner som danser homo??? Så nesten sånn ut idag altså.. Jaja, kunstneriske mennesker Har ingen anelse om hvorfor han våkner svanine og heller ingen gode tips dessverre... Hadde vært moro om du kom nedover 1D, men vi kan feste flere ganger vi altså Ikke vanskelige der!!! Nå er det CSI
Herkules Skrevet 23. januar 2007 #65 Skrevet 23. januar 2007 OK Svanine Når min våkner sånn så er det puppen som gjelder da suger han godt og sover videre. Tiny du er jammen fordomsfull altså hiohi Jag "truer" stadig gubben med at O. skal bli ballettdanser:) ja da hadde jeg glemt resten. Jeg gikk tur i 3 timer i dag O. sov hele tiden Var sånn at jeg begynte å dytte på ham for å få respons. Var innom Barnashus og så på vogner. Men guuud så kjedelige triller ser ut. Simba jeg mente jeg svarte ja da jeg fikk forespørsel om å legge deg til jeg altså. HPF msn og jeg er nok ikke helt lik sant i allefall. er det noen interiør konsulenter her? Lykke til med jobbsøknaden CSI er det jeg ser på da ikke så mye annet Det som er av god krim også nå skal det vist soves her
_svana_ Skrevet 23. januar 2007 #66 Skrevet 23. januar 2007 Ja, du vise Ama. Mange gode råd der. 1) Drømmer de små? Har lest at de ikke kan drømme før de har en fornemmelse av seg selv - en forståelse av verden og trygt og utrygt, og at dette skjer først i 2-årsalderen. Er dette crap? Har også lurt på det der med drøm. For ofte (men ikke i kveld) er det vræl. Utrøstelig, må tas opp og det hjelper bare med puppen. Så det er mulig at svaret rett og slett er sulten selv om han spiste før han la seg. 2) Fryser. Nope. Klarer ikke å sparke av seg dyna. 3) Morgen. Hvem vet. Han svarer ikke når jeg spør, men han er bøttetrøtt. 4) Bare våkner og er dødstrøtt. Som i kveld. Mange smokkedytt og stryking over hodet. Ligge litt på magen og på ryggen og på magen igjen og så var det greit. Tok en time da. 5) Selskapssyk. Mulig det også. A har koseklut og digger den. Kanskje det er rettferdig at E også skal få? Litt vanskelig å dele på om natta. Vil også at 1D kommer, men skjønner at det er pes og sånn.
Amabolla Skrevet 23. januar 2007 #67 Skrevet 23. januar 2007 Jo-det var visst noen forskere som meine at de drømmer og at foster også drømmer fordi man har registrert sånn "rapid eye movement" på foster og babyer. Mi si ler når hun sover og av og til kommer den såreste gråten i verden-men hun sover. Men jeg veit ikke. De forskerene sier jo at vi ikke har noen "minner" før vi er 3 år- inntil da lever vi i nuet. Gi E en koseklut- kanskje det er det han maser etter? Mi si har forresten fått varmeflaske også nå- tror jeg må kjøpe en til meg selv også CSI er tøft!
_svana_ Skrevet 23. januar 2007 #68 Skrevet 23. januar 2007 Så på Greys jeg. Nusselig liten serie synes jeg. Og sannelig fikk jeg ikke fart på pumpinga da det ble tatt ut en bitteliten keisergutt. Rart det der... (Har begynt å pumpe på kvelden for de spiser jo ikke, også får jeg et lager)
Molait Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #69 Skrevet 23. januar 2007 svanine og jeg snakker en 10-15 ganger om dagen vi med råd og tips til hverandre om hverandre. Til å ikke ha tvillinger må jeg være en av de som vet mest om en tvillingmorshverdag. Som hun sa før i dag, så er jeg hennes dagbok..hehe Veldig til liv det var rett før leggetid her i dag da (barnas leggetid altså, ja for de fleste av barna da) Husker jo kvartparten, trøtt som man er. Tror de kan drømme. Ikke slike drømmer vi har da de ikke har..ja alt det svana sa. Men de serr jo og får inntrykk. Dersom de er overstimulert kan de sove dårligere, så da må det jo være for høy hjerneaktivitet liksom. Så tror de kan bli påvirket av ting mens de sover, men ikke drømmer i den forstand vi tenker på. Legginga går jo bare bakover jo:( Han sliter med en del magevondt. Kan det komme av grøten tro? Men får den jo rundt 2-4 tiden. Fikk litt mer enn han pleier i dag. Har til nå bare vært noen få skjeer. Fotsatt ikke oppe i full dose, og han spiser ikke til han sier stopp selv, men kanskje. Mye sår gråt i kveld vaffal. leggelogg: 18.50: bad, pysj, mat 90ml. 19.26: I seng. Gråt først men gikk fort over til babling 19.40: gråt, inn, smokk 19.42: Ligge over knærne, masse gråt, rap, så babling 20.05: gråt inn smokk 20.08: --- " ----- 20.12: --- " -----var inne en stund 20.17: --- " ----- 20.20: Sov Sum: 54min! (og det er ganske lenge å fly ut og inn synes jeg) Nei er vel på tide å krype til køys. Bøfn!
♥Tiny Skrevet 24. januar 2007 #70 Skrevet 24. januar 2007 God morgen!! Håper natten din har vært av den bedre typen svanine og at kosesklutx2 var suksess Her skal ingenting være uprøvd!!! Molait: mulig det er bedre å ta det littegrann tidligere den grøten? kanskje i 12 tiden? Han har jo vært plaget veldig med magen i tider, så han er kanskje litt ømfintlig? Og leggingen tar veldig lang tid ja! Her tar det nå ca 1 minutt.. (huff, ja jeg vet jeg er slem nå) Får bare fortsette sånn du gjør og en dag tar det ikke så lang tid Det er trøsten! Jeg fordomsfull? Nei, jeg bare tenker høyt jeg hehe... Også natten da Hun sov fra 19.15-6 (hørte henne 3.30, slo inn på callingen men ble bare stille igjen) Kl 6 var alt bare teit for henne, gråt og ville ikke sove mer. Bytta bleie, fikk tilbud om melk, men ville ikke ha. Sovna tilslutt litt over halv 7 og sov til 7.30. Så da er vi i gjenge igjen Babysvømming idag! Pt: tenkte du på noe spess imorgen el fredag? Gubben jobber, så er med på å finne på noe jeg...
Amabolla Skrevet 24. januar 2007 #71 Skrevet 24. januar 2007 God morgen Her har natta vært fin:) Sovnet rundt 19.30- våknet 07.45-fikk ny bleie og pupp-sov til 09.00. skal på gardemoen etterpå for å si hadebra til en 3 menning av sambo. men nå vil jeg dusje!
Molait Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #72 Skrevet 24. januar 2007 jo kan prøve grøt tidligere. Synes alikvel det er rart at det er den som slår ut så sent. Snakk om nesten 5 timer etter da. Gjør et forøsk, som sagt inget skal være uprøvd:) Natten var greit nok den. Som vanlig var morgentimene litt mer rot. Fikk mat 23.15. Våknet ikke for mat før 04! Tror jeg glemmer å rape på natten jeg. Ja rape han altså. Jeg sovner jo! Derfor fikk jegikke lagt ham over i kurven heller. Amme sittende er ikke alternativ for da våkner han stort sett til. Til og fra våken til kl 6.15, da var det morran. For ham. Ikke noen andre i huset. 7 sto far opp med ham. Kom inn kl 8 og da var han sulten og grinete. Sov sammen til 9. Sinnsykt masse rap da jeg løftet ham opp..hehe. Hadde jeg rapa ham etter maten rundt 8 hadde han kanskje sovet lenger, men 1 time er greit det. fyff å kaldt det er. Drit å ikke kunne legge ham ut. Og drit å skulle ut på svøm i denne kulda. Og dritirritert på gubben! I går var det 17 minus, ikke langt unna der i dag og. Men hente ved?? å nei da! På mandag var han sååå sliten, så han skulle ta inn i går. I går satt han å spilte og så p åtv. Sa det vel 5 ganger før 24 at han måtte hente ved og spurte hvorfor han ikke bare gjorde det. Blir jo ikke mindre sliten på natten liksom. La meg 00.30 og sa at nå fikk han sette sekkene nede i gangen så han ikke bråka masse oppe. Men nei da, ingen ved å se i dag. Blir for dumt hvis jeg må ringe pappan hans å be ham hente inn for meg! Ryggen min klarer ikke hente selv. Og er bak garasjen, så håpløst å gå å hente noen få om gangen+at det nå da ikke er tørt. argh assa!! Med liten baby i hus skulle man tro han kunne sørge for ved i hus. *dagens utblåsning*
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. januar 2007 #73 Skrevet 24. januar 2007 Hvorfor skal det være så kaldt?? Det er jo ikke godt for noe!!!! Og dumme mannen som ikke kan hente inn ved da!!! Her har vi skrudd på varmekablene i stua på fullt!! Er det virkelig noen forskere som sier at vi ikke har minner før vi er 3 år?? Så rart, for jeg husker flere ting fra jeg var under året!! Bare spør mamma (som forresten ikke er online. Tror ikke hun vet hvordan hun skal skru på pc'n en gang jeg). Tja, hva skal jeg si om natta da?? Sovet hele igjennom, eneste som holdt meg våken fra 6-8 var noen masete katteskinn!!
simbamamma Skrevet 24. januar 2007 #74 Skrevet 24. januar 2007 I dag er det ett år siden jeg fikk positiv test!!!
_svana_ Skrevet 24. januar 2007 #75 Skrevet 24. januar 2007 Grattis Simba! Om akkurat 1 mnd er det 1 år siden jeg fikk positiv test også :-D Natta var gull. Dog uten koseklut til E, men jeg tror jeg skal kjøpe det i dag likevel. Skal ned til byen nå, godt å komme seg ut uten barn. Melk står klar i kjøleskapet og jeg kommer ikke hjem før Dovre faller... eller jeg har fått gjort det jeg skulle. Skal hente dåpsgaveservise til EA, kjøpe barselgave, kjøpe hvite bodyer og strømpebukse til å ha under dåpskjolen, og kanskje noe jeg kan ha på meg på jule/nyttårsbord på fredag. Rart hvordan de skifter mellom å være >9 uker og <9 uker for tida... E sov hele natta uten mat og A spiste bare 0030. Ny mat 07. Siste kveldsmåltid var 18. Så de kan om de vil. Fornøyd? Jeg? Jaaaada. Ikke bare syt fra denne kanten, selv om det er mye av det. Der våkna A alt for tidlig fra duppen sin igjen, men jeg skal ut, så det kan bare være det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå