Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Dagbarnet mitt har aldri med seg skikkelige votter. Enten er det tynne, små strikkavotter i bomull, eller så er det tykkere votter alla de som henger på babydressene og som er uten tommel.. Han er aktiv av seg, og vil jo gripe ting og tang ute.. Enkelte ganger har han med seg noen som går an. De er vannavvisende, tykke med tommel og går lenger opp på armen. De er ganske stive, så han griper ikke så godt i dem heller..Men de går an da. Men uansett så er de med bare et par dager i uka. Har sagt ifra uttallig antall ganger om at han må ha med seg skikkelige votter, og det skal gjøres..Men blir ikke gjort. Unnskyldninger som at de ofte ligger igjen hos far etter samvær har jeg fått hørt. Og den skjønner jeg! Ikke alltid lett å få med alt da nei. Men det går jo an å kjøpe et eksra par som kan ligge her fast da. Nå har jeg sagt ifra så mange ganger, at jeg føler jeg bare maser uten å få respons...Så jeg tar den lettvindt løsningen..-Lar gutten få låne votter av jenta mi. Skikkelige votter, som tåler snø, er varme, og myke nok til å gripe ting med. Vil jo ikke gutten skal lide for dette. Men jeg må si jeg er litt oppgitt ja..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Ser heller ikke problemet med å passe på at barnet ikke fryser på fingrene når det er hos dagmamma. Si at du vet at H&M selger billige og bra votter. Si også at det beste er at de ligger hjemme hos deg fast. Si at barnet fryser! Helt unødvendig å måtte mase, men noen ganger må enkelte foreldre ha det inn med teskje. Si med bestemt stemme at det er synd at dere må være inne en hel dag pga. noen votter. I vår barnehage legger de ansatte rett som det er små lister i hyllene til oss foreldre om ting vi må ta med. Varmere strømper, votter, nye bleiepakker osv.
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Jeg synes det er kjempebra hvis du sier fra til foreldrene, jeg ville i allefall foretrukket det dersom det var mitt barn du passet. Ett spørsmål til deg bare, du sier at han får låne ordentlige votter av datteren din, kan jeg bare spørre hvor du har kjøpt de og hvilket merke det er? Jeg gjerne vil ha ordentlige votter til gutten min )
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Takk for svar begge to:o) Vottene har jeg faktisk kjøpt på H&M. Tror jeg betalte 79,- for to par. Veldig mye for pengene ja! HI
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 hei,jeg er selv dagmamma til noen små,og det med klær og ute lek er ikke lett.ikke det med inn lek heller bestandig,ikke alle som er flinke til å ta med skift i det hele tatt..maser masse,men går ikke ordentlig inn til de det gjelder.er du ute hver dag+er noe inne vi,da barna er så små 1år,og det da er tungt å bevege seg ute for små føtter.de vottene du har kjøpt er gode har de selv på mine,ellers er reima tec gode,med event ett tynt ull pose votter med tommel inni på ekstra kalde eller lange dager ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå