Videlivi Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Vi har hund og har derfor satt opp lekegrind til vesla, for at hunden etterhvert skal kunne ligge på gulvet uten å få vesla etter seg hele tida. Var hos fysioterapaut i dag, som fortalte at de utvikler seg senere hvis de er i lekegrind. Spesielt i 4-6 mnd alderen. Og at de ikke vil krabbe. Syns dette høres veldig feil ut, og ble litt grinete etter besøket. Selvfølgelig skal vesla få lov til å være på gulvet, men man krabber vel ikke når man er under 3 mnd??? Og lekegrinda er 1X1 m, så det er mulig å rulle seg der, og snu seg fra side til side. Kan noen fortelle meg at dette er riktig, og at fysioterapauten min antagligvis ikke liker hverken hunder eller lekegrinder? Og at utviklingen blir normal selvom vi har lekegrind??? Takk!
nickoline og supermann Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har hund, katt og ingen lekegrind. Er helt i mot lekegrind jeg da, men ser at det kunne vært greit innimellom likevel. Men jeg har rydda unna alt som er farlig, i stedet for å hemme utvikling. Det blir nok en smak sak. Barnet utvikler seg nok likevel. Om de krabber når de er 8 eller ni mnd må da være samma f...
Videlivi Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2007 takk =) var imot lekegrind jeg og, helt til vi var på besøk hos en veninne som har en gutt som er et år eldre, og han lot ikke hunden være i fred noe sted da han krabba. Så for at hunden skal kunne ligge å slappe av også, og jeg skal kunne gå på do etterhvert, ble det lekegrind her =)
lucky_mom Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Vi har hund og katt og lekegrind. Men vi har grinda for at babyen skal få ligge i fred mens den er liten - også fra storesøsken. Når han blir så stor at han vil komme seg rundt så får heller hunden passe seg :-) Må selvfølgelig passe på at han ikke plager hunden, men har erfart at de fort tilpasser seg hverandre hvis man er litt obs i begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Harogså både hund og katt,kjempesnille og glad i barna er de, men etter og ha jobbet med dyr i mange år vet jeg at igen dyr er til åstole på, så jeg har lekegrind, brukt det til alle ungene,alle 3 har begynt å gå før de var 11mnd.
lærer Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Jenta mi på 6 mnd hater lekegrinda, men hunden elsker den!! Der får han være i fred.
Sigbeth Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 hehe har hund og lekegrind. Lekegrinda ble brukt som stue-seng da han var mindre. Nå er det en avveksling/variasjonsplass hvor han har lekene sine. Ligger på gulvet på krabbeteppe + babygym under vårt oppsyn i tillegg for det er noe annet å ligge der - ser at han trener mer der enn hvis han ligger i grinda. I grinda kan vi legge han hvis vi må en snartur ut av stua, f.eks på do. Nå rhan kan sette seg opp skal vi senke bunnen og det blir en fin lekeplass for han! Ikke noe imot lekegrind her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå