Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Hvis man blir sykemeldt kan man da "la vær å bruke den?"
kleika Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 hej det kan du vist godt men vil stærkt anbefale at du gør som lægen synes bedst dette er mit 5 svangerskab men jeg har bare en sønn indtil videre så der er nok der kan gå galt.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Nei, du har ikke lov, i flg. helselovgivningen, å jobbe dersom du er 100 % sykemeldt. Din arbeidsgiver kan bli straffet for dette. Delvis sykemelding er jo noe annet, da du planlegger selv sammen med arbeidsgiver når du skal jobbe.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Hvis du gir beskjed til trygdekontoret om at du jobber- og i hvor stor stillingsprosent du klarer å jobbe- så er det greit. Da utbetaler de tilsvarende mindre, og arbeidsgiver dekker lønn i perioden du har jobbet. Eller: hvis du f.eks blir sykemeldt for omgangssyke i 4 dager, men er helt bra etter 2 dager, så kan du begynne å jobbe igjen når du er frisk, da arbeidsgiver uansett dekker sykepengene selv de første 16 dager man er sykemeldt.
Mizz-Lene Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Husk at legen sender den hvite delen av sykmeldingen til trygdekontoret. De vet du er sykmeldt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Ja, dette har jeg snakket med trygdekontoret om. Hvis du er sykemeldt og føler deg i stand til å jobbe mer en sykemeldingen skulle tilsi gjør du det. På slutter av sykemeldingsperioden fyller du ut den grønne egenmeldingsblanketten og der oppgir du hvor mye du har jobbet. Da vet trygdekontoret hvor mye de skal betale deg i sykepenger og hvor mye arb giver må betale selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå