Yvonnemor Skrevet 22. januar 2007 #1 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg er ganske misfornøyd med barnehagen hvor min datter på snart 2 år går. På avdelingen er det utrolig mye sykdom blandt personalet, og vikarene er ikke faste... Dessuten er det ofte alt for mange barn i forhold til ansatte der. Det er en stor barnehage med 5 avdelinger, og på hennes avdeling er det 13-14 barn og jeg vet ikke riktig hvor mange ansatte, de er syke og slutter hele tiden... Jeg vet det er tre ansatte der, men de er oppe fra 06.45 til 17.15, så det er jo ikke tre der til en hver tid. Vår datter har i tillegg svak CP og vi synes ikke barnehagen stiller opp på noe. Vi går blandt annet til fysioterapi hver 14. dag og ønsker at barnehagen skal være med for å trene på de samme tingene som vi trener på hjemme, men de blir ALDRI med, de har vært med 2 ganger i løpet av nesten 1 år. Er det vanlig at det er så mye fravær blandt personalet og at det er så lite kontinutet? Noen ganger slår de sammen småbarnsavdelingene fordi de er for få, men da er det jo over 20 barn der inne, synes det er alt for mange på en småbarnsavdeling. Hilsen frustrert mamma Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Del Skrevet 22. januar 2007 Har du Montessori-barnehage i nærheten av der du bor? Vår erfaring er at de er veldig stabile, og dessuten er det velsignet stressfritt for ungene - uansett om det er mange barn er det fredelig og oversiktlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7891518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 herlige gutter ;-) Skrevet 22. januar 2007 #3 Del Skrevet 22. januar 2007 hei! jeg har skrevet et innlegg her, om at vi ikke er fornøyd med barnehagen til vår gutt på snart 2! vår tass gåt 2 dager i uken, og har vært en del syk etter nyttår, så han var der kun forrige uke. i dag fikk han påvist øyekatarr, så da blir han hjemme denne uken også... heldigvis! jeg har en laaang liste over hva vi ikke er fornøyd med. i tilliegg må jeg føye til en ting til på lista: forrige uke da jeg hentet han, var de 2 stk på jobb, og følte at det var barn overalt. i tillegg bsøk av en mor med en liten bebi, så de voksne satt rundt bordet å skravla. jeg var ute i gangen å pakket bagen vår, og da gikk min lille håpefulle på kjøkkenet - der stod kaffetrakteren helt ytterst på kjøkkenbenken, men nytraktet kaffe. orker ikke tenke tanken på hva som kunne skjedd om jeg ikke hadde vært der... føler ikke at de voksne er tilstede der i det hele tatt. NULL pedagogisk opplegg altså! kom litt ut av spørsmålet ditt nå, hehe, men vi har i alle fall endt på det at vi søker plass i en annen barnehage. jeg skjønner dere godt med tanke på sykdommen til jenta deres. tenk så fint det hadde vært om de i barnehagen kunne ha trent på det dere gjør hjemme! det hadde vært utrolig nyttig for dere alle, og ikke minst for lille frøkna! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7896903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Del Skrevet 22. januar 2007 Hvordan har de ansatte det i barnehagen da tro?? Har dere spurt dem? Det er SÅ mange som ser ned på bhg ansatte, det er helt jævlig! Mange ganger er de ansatte i en bhg stressa til maks,slitne, frustrerte pga underbemanning:for mange barn og for få ansatte! Så det er en GOD grunn til at det blir sykdom det.. Dessuten tjener de sinnsykt dårlig i henhold til jobben de gjør. Så slutt å klag på de ansatte, SNAKK med dem i stedet, så finner dere sikkert løsninger i sammen. Send inn klage til stortinget og krev mer penger til barnehager, det er dems sin skyld at ting er som de er!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7897851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #5 Del Skrevet 23. januar 2007 Denne barnehagen din er åpenbart inne i en ond sirkel. Det er vanskelig å ta seg inn igjen når det er så mye sykdom. Det er helt sikkert mange flere foreldre som er misfornøy med situasjonen, det skal jo ikke være sånn. Du kan "hjelpe dem" med å ta dette med foreldreutvalget eller liknende. Ta det opp og så kan dere gå sammen om å skrive et brev til barnehagen om hvordan dere som foreldre opplever situasjonen. Du kan også skrive et anonymt brev. ¨Det er innlysende at personalgruppa her har en del å jobbe med, så sett dem på saken! og uansett hva du velger å gjøre, så lykke til... ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7909123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #6 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg er enig i at du bør først og ffremst snakke med personalet. Noen ganger virker det mer kaotisk ut for en som kommer innom enn det egentlig er. Jobber selv i en bhg hvor det er en del sykdom. Det er slitsomt og vanskelig å få en kontinuitet i det pedagogiske opplegget. Men først og fremst er det viktigste at barna trives og er trygge! Vi er så heldige at vi kommuniserer godt med våre foreldre og de har sagt at det gjør dem mer trygge også. Akkurat nå er jeg ute i mammaperm, og når jeg kommer på besøk virker det ofte kaotisk der for meg og. Men jeg vet hvordan det er der og at det ikke er helt riktig. Selvfølgelig kan det være kaotisk til tider. Vi kjemper hver dag for å få mer bemanning og mer lønn. Det er en tung jobb, men utrolig givende!!! Snakk med de ansatte. Vær ydmyk - vis respekt. Ikke begynn med å si - dette er jeg misfornøyd med. Forklar heller hvordan du opplever det og spør om du har fått et helt feil bilde eller om det er noe i det du opplever. Da skaper man den beste kommunikasjonen. Husk at barnet ditt kan ha en helt annen opplevelse av bhg. Mulig hun trives kjempe godt! Men hun skal få det hun har krav på pga sykdom! Dette er heller ikke alltid like lett. Vi har kjempa mang en fight for at barna skal få de ressursene de har krav på. Men min erfaring er at når bhg og foresatte kjemper sammen så går det ofte litt raskere!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7910870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #7 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg tror det er store forskjeller fra barnehage til barnehage. Jeg synes du skal snakke med avdelingsleder eller du kan snakke med den som er foreldrerepresentant og få hun eller han til å snakke med avdelingslederen. Jeg vet ikke om du kan kreve at barnehagen skal stille opp i forhold til din datters treningsopplegg (kjenner ikke foreskriftene godt nok), Men det ville jo være kjempefint for din datter hvis de kunne det. Som en liten digresjon kan jeg jo fortelle deg at jeg har svak CP selv, Jeg fikk ikke den typen oppfølging da jeg var unge, hverken i barnehage eller i skole. D. v. s. Jeg hadde fritak fra gym på ungdomsskole og gymnas, da gikk jeg til fysioterapi/egentrening. Før skolepliktig alder var det nok mine foreldre og ingen andre som trente med meg. Man kan jo ønske og håpe at oppfølgingen er bedre i dag men det er nok mye opp til dere som foreldre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7952754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
___ Skrevet 26. januar 2007 #8 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei Yvonne Vet ikke hvilken barnehage dere bruker. Vessla vår går på Hval. Vi er i hvertfal veldig fornøyde. Det er problemer med sykdom der også innimellom, men de er veldig flinke til å sammarbeide melliom avdelingene. En av de ansatte har sluttet på avdelingen til jenta vår siden august. Hun har begynt i en bedre stilling på en annen avdeling. I tilleg har en gått ut i barselspermisjon. Likevel har jeg aldri opplevd at det har vært uforsvarlig få på jobb. De gangene de har slått sammen småbarnsavdelingene er de som regel bare sammen de første timene. Da er det ikke så mange barn som har kommet enda. Det er 14 barn på denne avdelingen også. For tiden er det 6 ansatte. Normalt tror jeg de er 5, men nå har de en ekstra praktikant en perriode. Hvordan det fungerer i forhold til trening og ekstra oppfølging vet jeg ikke, men hun som er vesslas primærkontakt er i hvertfal veldig flink til å følge opp på ting. Håper V trives godt i barnehagen i det minste. Er jo ekstra viktig at det fungerer fint der nå som du har fått en til å tenke på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7955846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #9 Del Skrevet 27. januar 2007 Vel - det er veldig vanlig at barnehager sliter med høyt sykefravær. Man utsettes jo for stort sett alt som går av smittsomme sykdommer når man jobber med mange små barn. Det er også vanlig at det er vanskelig å få tak i stabile vikarer. Det finnes tross alt ikke så veldig mange som har råd til å gå hjemme uten lønn og ha alle dager ledige, men likevel alltid er i form til og har tid til å stille som vikar i en ganske dårlig betalt jobb. At man slår sammen småbarnsavdelinger av og til, i stedet for å la ulovlig mange barn være på en avdeling sammen med f.eks én enkelt voksen synes jeg høres betryggende ut. Jeg reagerer på at du sier du "ikke vet hvor mange voksne" som jobber på avdelingen. Det kan tyde på at barnehagen er dårlig på foreldreinformasjon. Men du kan jo spørre? Dersom det ikke er satt inn ekstraressurser i forhold til din datter, sier det seg selv at barnehagen ikke kan betale en ansatt for å bruke tid borte fra barnegruppen og bare med ett barn. Men siden hun har en diagnose og dere ser et behov for oppfølging av denne også i barnehagen, ville jeg diskutert med barnehagen om dere kan søke om ekstraressurser i forhold til barnet deres. Kanskje kan hun f.eks få en egen assistent noen timer i uken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-7966326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvonnemor Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 3. februar 2007 Nei, det er det desverre ikke, kunne virkelig tenke meg det hvis det hadde vært i nærheten, har hørt så mye positivt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-8068993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvonnemor Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg har stor respekt for de ansatte og skjønner jo selvfølgelig a det ikke er deres feil at det er mye sykdom. Jeg har snakket hyggelig med dem utallige ganger og vi har en god tone oss i mellom. Noen av vikarene har jeg vært ganske misfornøyd med, de behandler barn på en måte jeg synes er kritikkverdig, men det er heldigvis et fåtall av dem. Det er ikke de ansatte i seg selv som er problemet, det er måten barnehagen drives på. Legge barn med våte klær ute i 5-6 minus er ikke riktig, det tar veldig kort tid å skifte genser nåe man allikevel skifter bleie. Håper det bevilges mere midler til barnehager fremover... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7891024-misforn%C3%B8yd-med-barnehagen-men-er-det-bedre-andre-steder/#findComment-8069055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå