Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Han er 9 mnd og nå sliter jeg skikkelig for å få ham til å suge pupp. Jeg har fortsatt melk, men det er bare bittelitt. Ikke rart, når han de siste par ukene bare suger få ganger og er altfor urolig til å ligge kose med puppen lengre:( Jeg har ikke gjort noe for å øke produksjonen, annet enn å legge ham til litt oftere. Men det nytter ikke. Ikke en gang morgenskvetten er kos lengre. Det er mye gøyere å slå på meg og si "tattatatatabapabapa" Har pumpet mye tidligere, men nå kommer det nesten ingen ting (ok, ei god stund siden jeg prøvde sist da) selv ikke med den nestesprayen. Bør han få litt mme i tillegg da? Jeg akter å fortsette å prøve, synes det er så trist å slutte amminga nå som han bare er 9 mnd. Med førstemann ble det helt slutt da han var mellom 9 og 10 mnd, jeg gjorde alt for å få det til å funke, men han ville ikke. Var så lei meg og frykter det samme nå. Hvor mye mme trenger han i såfall da? Han får 4 faste måltider med vann til. Er en veldig lang og tjukk baby.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har en gutt på nesten 10 mnd og sliter med det samme. Han vil fortsatt ha morgenpuppen da, men ellers er det uinteressant. Spurte helsesøster om jeg måtte gi mme. Hun sa at så lenge han fikk litt pupp, og fikk grøt(er melkepulver i de som blandes med vann), så var det greit å bare gi vann ved siden av. Men jeg kunne godt gi litt mme hvis jeg ville.
Expat Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Har du smakt på restmelka? Den kan til tider bli beisk og salt når det er bare bittelitt igjen. Noen slutter av seg selv når de er ni mnd. Han skal ha 350ml mme/mm i grøt eller som væske. Trenger ikke mer enn det. Får han så mye i grøt så får han nok.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Tusen takk for svar! Expat, det er meget interessant og jeg blir så lettet når du sier at restmelka kan smake besk og salt. Da eldstemann var rundt 9-10 mnd ble det helt slutt på melka. Husker han lagde grimaser og slapp puppen tvert han sugde. Jeg smakte på den og den var virkelig salt. Snakket med helsesøster og hun bare avfeide meg og sa at melka hadde alltid samme sammensetninga. Hun ville ikke høre på meg eller tro meg da jeg fortalte at den var salt. Har heller ikke hørt andre nevne dette i ettertid. Dette var sårt og udmykende for meg. Melka nå er ikke salt så det er vel håp for at jeg klarer å få i babyen min noen dråper i morgen også.
Mine to små Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Jeg måtte slutte å amme min lille på 8 mnd for et par uker siden. Inntil det hadde jeg ammet ca 3 ganger om dagen, men plutselig hadde hun ikke tid lenger og vred seg bort hver gang jeg la henne til. Prøvde å pumpe meg også og fant ut at det var svært så lite igjen, så kanskje melken var salt slik du beskriver. Snakket med hs og hun sa at hun kunne få tilsammen 6 dl mme pr dag, inkludert den mme du bruker i grøt. Så nå får hun grøt av 100ml vann og 100ml mme morgen og kveld, i tillegg får hun 100 ml mme å drikke til frokost og 200ml å drikke til kvelds, så hun er oppe i ca 5dl pr dag. Dette funker bra for oss, selv om jeg selvfølgelig hadde håpet å amme litt lenger. Når det ikke går får man ta det nest beste alternativ. Lykke til!
Expat Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Ja, dette med beisk og salt, det er noen ektefeller som får seg en smakfull overraskelse ved moro i sengehalmen... Det er jo ikke de fleste som går og smaker på det selv etter ammeslutt derfor vet de fleste ikke det... Det kan også bli sånn etter brystbetennelser også, det er da forbigående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå