Gå til innhold

Flere med høy utdannelse som velger å være hjemme med barn noen år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke høy utdannelse, men en jobb som krever mye og jeg er litt engstelig for at jeg har glemt veldig mye når jeg er tilbake. Min arbeidsgiver krever at jeg er på topp - hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å spørre de som har høy utdannelse. Både fordi man da gjerne får ekstra mange spørsmål om en velger å være hjemme lenger, og fordi en da vanligvis har færre år i yrkeslivet bak seg når en går ut i permisjon - i tillegg til de grunnene som en over her peker på.

En har også gjerne et stort studielån, som i motsetning til boliglånet ikke har sikkerhet i boligen.

Sist, men ikke minst: De færreste av oss med høy utdanning planla vel 2-5 år hjemme som en del av yrkeslivet da vi studerte.

Skrevet

Valgt å være hjemme til de er 2,5 år.

Ikke høy utdannelse....men har en i hverfall,hehe.Er hjelpepleier og jobber i turnus.Velger derfor å jobber på kveld og helg.Søkt om permisjon fra dagvaktene mine.Sambo tjener godt,så vi er heldige:)

Skrevet

Jeg har utdannelse. Men velger å være hjemme til minsten er tre. Det er fordi min mann som ikke har en dritt utdannelse kan besørge et lån på 8 million, 2 fine biler, flere ferier i året og jeg kan kjøpe så å si hva jeg vil.

Men jeg fårstår godt hva du mener oslojenta_77. Har lagt merke til at det er de med god utdanning og god råd som har det travlest med å komme seg i arbeid. Litt trist i grunn. For det er vel de som med litt prioritering kunne fått velge om de hadde villet. Men de vil ikke. Enkelt og greit. Den venninna jeg har som tjener aller mest og har enda "rikere" mann tok aldri permisjon med noen av barna. Da kan man egentlig la være, spør du meg.

Skrevet

Nå mente jeg ikke at de som ikke har høy utdannelse ikke kan ha en jobb som krever mye kunnskap, men det har mange av de som har høyere utdannelse. Selv har jeg 5 år på høgskole/universitet, men har ikke en jobb som gjør at jeg er redd for å ikke beherske den når jeg kommer tilbake fordi jeg har glemt alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...