Gå til innhold

såre brystvorter

Anbefalte innlegg

eg har ein gutt på snart tre veker, den eine brystvorta vart fort kjempe sår, kom ei ganske stor skorve på den. den skorva datt av for noken daga side ( gjore Kjempe ilt!!!), pumpa puppen i ein dag, men no ammar eg vanleg på den og.. er litt ubehagelig, men går heilt greit.

Har sett innlegg her der dei blir anbefalt å la ver å amme på bryst som har sår, så det er lurer på er om såret vil gro fortare visst eg lar ver å amme på det brystet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7890707-s%C3%A5re-brystvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det som virkelig virker er et godt sugetak! Det høres ut som dere er på rett vei. Bruker du brystvortekrem (Purelan eller Simplex øyesalve) på brystvortene nå? Snakk med helsestasjonen om sugetaket ikke er bra enda. De kan vise deg og sjekke. Og varier tilleggingen, da heler det bedre (se videoer på ammehjelpen.no)

Jeg er ingen ammehjelper, eller noen ekspert på dette, men vil vil faktisk anbefale å smøre a-krem på brystvortene innimellom for ikke å gjøre dem såre. Jeg prøvde mange kremer, men den funka best for meg, og har ikke hatt sår på 6 mnd :)

Bare et tips, funker sikkert ikke på alle men :o)

Annonse

Jeg måtte la være å amme på ett bryst noen dager for å få sprekkene til å gro. Ingen andre tips nyttet for min del, og pumping ble for hardt for brystet, så jeg håndmelket 5-6 ganger i døgnet. Det tok 3-4 dager så var det grodd, og jeg kunne legge han til igjen. Begge brystene mine var såre, men jeg lot være å amme kun på det ene om gangen for å unngå brystnekt. Mye styr når det sto på, men absolutt verdt det =) Ikke hatt sprekker siden. Jeg brukte også "brystvorte crem" for å holde vortene myke, og det hjalp for å få han godt innpå brystet. Han gapte nemlig ikke høyt nok, men sugde seg innpå. *grøss*.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...