mamma.com Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Sukk, hadde håpet at det ville gå seg til. Alt annet med gutten min (11mnd) har jo det. Men jeg ammer altså flere ganger per natt og nå er jeg LEI. Og så synes jeg det er helt uutholdelig å høre ham grine, så da vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Er det håp om at det bare går over? Eller bør jeg kutte ut nattpuppen kort og brutalt?
Expat Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Ikke brutalt kanskje. Har du en pappa i huset som kan ta en støyt? Ta bort pupp men ikke kos i begynnelsen... Og han kan jo være tørst også (vann). Har du nettopp begynt på jobb så er dette ikke tiden for å slutte med nattpupp, forresten, han savner mammaen sin og vil ta henne (=puppen) tilbake på natt. Hipp og hurra.... Vent til det har gått seg til. OG kos ekstra masse på ettermiddag/kveld.
mamma.com Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2007 Er hjemme nå, men om en måned begynner jobb og barnehage, så jeg tenker litt at det kanskje er lurt å ta det nå. Ammer mye om dagen forresten og vil gjerne fortsette med det. Prøvde en stund med hell å redusere antall nattpupper til en, men så skle det ut i jula. Nå tror jeg det er best å droppe all pupp på nattestid. Men gruer meg, synes det er så vanskelig å finne en løsning som er god for alle parter. Merker at jeg trenger god nattesøvn nå, men vil heller ikke at avvenning skal bli traumatisk for gutten min.
Expat Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Aller enklest er det om pappa'n eller bestemor tar en natt (har forsøkt begge!), der du er på gjesteværelset og for x timer (for eksempel 24-06) er det null pupp, bare kos og vann. Og så får du en sulten plugg inn til deg kl 6. De fleste gidder ikke våkne for vann. Det går på tre netter, ellers går det ikke denne gangen. Og forresten det er ikke pga tenner han nattammer (pupp er smertestillende!) da?
mamma.com Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2007 Tror ikke det er tenner. Vet jo aldri, vi har ofte forklart det med at han er litt pjusk eller sikkert tenner eller noe. Men ærlig talt tror jeg bare det er kos som er blitt en vane. Før kunne han sove 8-9 timer uten pupp (da han var 6-7mnd), kan jeg regne med at han trenger noe mellom 20 og 6? Eller bør jeg bare si stopp, ingen pupp etter legging?
Expat Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Begynn med 22/24-05/06, og så øk på. Rom ble ikke vunnet på en natt, her skal det gjøres på en helg, hehe... 20-06 kommer etterhvert!
mamma.com Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2007 Huff, gruer meg litt... Men trenger å sove nå. Takk for hjelp! Jeg håper det ikke tar altfor mange dager.
mamma.com Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2007 en ting til: er det stor fare for tilbakeslag? Hva gjør man i så fall?
Expat Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Jupp, i hver eneste sykdom som kommer. Og da vet man hvordan det skal gjøres og tar en runde til.
mamsen&lillegutt Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 Men før du går i gang må du være sikker på at han får i seg nok mat på dagtid. Det har vi brent oss på...
mamma.com Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2007 Vi prøvde i natt og det gikk jo supert! Nesten litt flaut hvor enkelt det var... jeg som har kvidd meg sånn. Tassen våknet 4-5 ganger, første gang gråt han 6 min (jeg tok tiden), de andre bare 2-3. Nå får vi se i natt!
annie-77 Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Så fint! Gikk smertefritt her også, de våkner nok av vane når de har blitt så store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå