Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Hva slags ull bruker du? Hvilket merke? Hvor kjøper du det?
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Siden jeg synes selv at ull er det mest kløete og fæle som finnes kler jeg heller min i f.eks bomull i 3 lag i tillegg til utedress..Godt og varmt da også gitt..
~mamma~ Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har kjøpt litt ulike merker, både behandla ull og ubehandla. Har kjøpt ubehandla ullpysj både hos nøstebarn og bånnsull. Bodyer, strømpebukser og luer har jeg kjøpt på reflex, cubus og hennes & mauritz og janus på obs. Er like fornøyd med alt, jeg...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 3 lag bomull ??? blir råkaldt jo...!!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 jeg har kjopt sånn prinseull frs janus. klør ikke i det heletatt og godt og varmt. er jo ganske dyrt da. men er helt sikkert like fint det på hennes o.l.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 eneste jeg vet er rein ull,er 2bodyer jeg kjøpte på sparkjøp. kjøpte 2 i merinoull til kalde dager
hårsår Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Jeg brukte ullbody på jenta konstant fra hun var nyfødt til 2 måneder gammel. Hun var litt frysen av seg, men så ble hun større og det var mildt ute (+10) og jeg gikk over til bomullsbodyer. Nå er det vinter ute med snø og kuldegrader, så jeg har begynt med ullbody igjen. Kjenner etter på hendene, føttene, leggene osv. om hun er kald eller ikke, og kler av/på henne. Har forresten en evig debatt med svigermor om hvordan å kle jenta mi. Hun mener at jeg skal kle henne til hun svetter, mens jeg er redd for at hun skal bli for varm, men har funnet en mellomting nå så vi begge er fornøyde!
mysig Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Bruker stort sett merinoull, har en body i ubehandlet merinoull fra nøstebarn, ellers er nesten alt fra Sparkjøp tror eg. Eller forresten, har strømpebukse og lue fra Joha i bomull/ull blanding..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 Ull fra janus klør ikke i det hele tatt! Er bare så utrolig behagelig og det synst gullet mitt også! Han er alltid god og varm med det på=) Anbefales!
hårsår Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 Vil forresten si at Merinoull er varmt og godt, og anbefales, men det er mye god ull på markedet.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. januar 2007 #12 Skrevet 22. januar 2007 Nå er ikke Luke liten baby,men har alltid kledd han i ull/silke og ull. Kjøper alle klærne hos Nøstebarn,føler at de andre merkene ikke holder på varmen like godt.Når han får tenner sikler han en del,har prøvd f eks JOHA og Janus,men han blir kald der han er våt. Sweet Amber,hvis du føler at ull klør anbefaler jeg deg å prøve ull/silke,det er kjempe mykt og behagelig;O) Dessuten er ulla noe annet i dag enn det den var da vi var små,var ikke så mye som het merinoull den gangen...hehe...
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #13 Skrevet 22. januar 2007 Vi bruker ull, ja. Jeg tror det er helt nødvendig på vinteren. Ull holder seg varmt til og med når det er vått. Merket Peanuts har ullbodyer og ulllongser med bomull på innsiden. Det er å få kjøpt bl.a. på Cubus. Har forresten ikke så mye oversikt når det gjelder det, i og med at vi har fått det meste av klærne i gave + arv.
moo Skrevet 22. januar 2007 #14 Skrevet 22. januar 2007 Alle tre barn har ull innerst i omtrent 6 måneder av året. Det har jeg også. Og det klør ikke i det hele tattm det var i gamle dager, det! Bare prøv deilig myk Prinseull/Prinsesseull fra Janus på babyen. Bomull er kaldt og klamt i forhold til ull.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #15 Skrevet 22. januar 2007 Jeg bruker ull på mini stort sett hele tiden. Dvs hun har alltid ullbody helt innerst. Jeg er veldig fornøyd med det meste av ullproduktene til Nøstebarn (bortsett fra ullpysjamasene) og produktene til Krokofanten. Janus sine er jeg stort sett fornøyd med bortsett fra at passformen på bl.a longsene absolutt ikke passer min "langsmale" datter.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #16 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har to gutter og har kjopt masse lyseblått merinoull til de, så det blir en ullvask hver søndag.... brukte ikke ull da førstemann var baby, men nå ser jeg virkelig hvor bra det er. Jeg har janus ull som jeg har kjøpt på www.krabaten.no det er ikke så mye penger å spare på å kjøpe der, men du slipper å lete etter riktige str osv. prinseull er helt fantastisk til 3 åringen, anbefalles. Har litt nøstebarn ull også, men gidder ikke å kjøpe mere derfra siden jeg vasker ullen i maskin.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 22. januar 2007 #17 Skrevet 22. januar 2007 Jeg bruker kun ulllue til Mina. Hun er så varm av seg, så noe mer trenger jeg ikke.. Har vel Joha.. kjøpt på babyshop ga 79,50 for lua., fin pris. Trodde det var dyrere
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #18 Skrevet 22. januar 2007 Bruker janus ull til jenten vår, kjøper det både på Obs og G-sport.
mai mammaen til to Skrevet 22. januar 2007 #19 Skrevet 22. januar 2007 vi bruker mye ull til datteren vår.. vi har pysjamas, lekedress, bodyer og sokker i prinsesseullet fra janus..så har vi noen bodyer fra tom og trine.... de er veldig myke og gode..og selvfølgelig varme..
Iben guttemamma <3 Skrevet 22. januar 2007 #20 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har alltid brukt ull til sønnen min. Han har masse bodyer, strømpebokse, nattdrakt, dress og sokker av ull. Har ikke oversikt over merkene, men synes alle ulltypene er gode. Noen er tykkere enn andre og noen er mykere enn andre.. Jeg er avhegi av å bruke ull på Noa om natta... Jeg ammer og noen ganger søler jeg og han gulper litt uten at jeg vet om det, da holder ullen han varm selv om han er litt våt. Kjempe lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå