Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Venter en til sommeren og skal begynne å planlegge hva jeg skal kjøpe. Bruker de strømpebukser? Eller shorts og kortarma body? Lue? Jakke? Kjøredress? Ullklær? Hva ville dere ha kjøpt av klær? Blir kjempeglad for svar! =)
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 elise var ikke nyfødt når sommeren kom,men hun brukte stortsett bare en body når vi var hjemme. tok på ei bukse når vi skulle i butikk og sånt. og ei tynn lue hvis det blåste
LivetErEnLek Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Snuppa mi blei født i juli 06 og det var vamrt!!! Hadde kjøpt inn masse nydelige klær, med det ble for det mest at hun hadde på seg kortermede bodyer eller langermede tynne bomullsbodyer og tynne luer. Noe annet ble for varmt for henne. så jeg har masse klær i 56 som ikke er brukt engang... Dessuten brukte vi mye helsetepper
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Tusen takk for svar! Trenger ikke kjøpe så altfor mye til den første mnd da. H*n blir født i august.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Nei, da trenger du ikke mye sommerklær. Babyen ligger jo stort sett i vogn/ seng eller i fanget innpakket i tepper i begynnelsen. Min ble født 26. juni, og han brukte nesten ikke sommerklær selv om det var varmt hele sommeren. Da han ikke lå i vogna, var han stort sett inne. Han skulle jo ikke være i sola, for da ville det bli for varmt og han kunne bli solbrent. I skyggen var det for kladt, igjen, til å være tynnkledd.
Madamina Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Vi hadde altfor mye lettkledde klær. Ha alltid en tynn lue ute. Klær med korte ermer eller uten ermer brukte vi bare ved 35 grader. Ull er også varmeregulerende. Gutten vår lå på ullskinn i 32 grader og ble mindre klam av det enn å ligge rett på vanlig laken. Løse, lette klær ved 25 grader og opp. Lette jakker (gensere). Jeg ville ventet med de letteste klærne til man ser hvor varmt det blir. Vi kjøpte en fleece dress som ikke ble brukt pga varmen. Rotete svar dette
tullla Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Min første ble født i juli, og da brukte hun stort sett bare kortermet body eller body og strømpebukse hele sommeren. Hadde et strikkesett til kalde kvelder, og ellers var det vel bare en eneste sparkebukse som ble brukt. Så det ble desverre ikke noen morsomme shoppingråd fra meg
Jerry 82 Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Vi fikk også gutt i sommer, og da var det kjempefint vær! så jeg har også masse fine klær som ble lite brukt Vi brukte endel bodyer, så det er det greit å ha et lite lager av, mye melkesøl og gulping brukte kortermet body og tynn bomullsbukse på dagen, og sokker selvfølgelig. Ble faktisk kald på føttene selv om det var varmt. Også må babyer ha tynn lue når de skal ut uansett vær, pga trekk. Vi hadde en kul solhatt med knyting så den skjermet ørene for trekk og øynene for sol Men det er godt å ha litt sparkebukser, og litt tykkere klær, gjerne en fleecedress, det er jo ikke garantert at det blir like fint i år som det var i sist sommer!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Teodor var nyfødt på sommeren, og det var varmt ! Han hadde mest bare bleie på seg, og en kortermet body. Ble fort varmt til han.... Snedige disse bodyene med kort arm og short i ett
mai mammaen til to Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 datteren min er født i mai..men det var veldig varmt fra hun ble født egentlig..jeg kledde godt på henne i begynnelsen.. hadde bukse og body og en jakke (sånn som hører til buksene)..etterhvert som hun ble noen uker og det ble bare varmere og varmere tok jeg mindre klær på..jeg kjøpte sånne søte tynne bomulssluer med blonder rundt..kjempe søte.. kortermete bodyer og kjoler brukte vi en del av..syns kjoler er veldig greit når de er så liten..de kan man bruke med body og strømpebukser under når det er litt kaldere ser at du skal ha i august.så da ville jeg hatt litt av hvert..strømpebukser varer ganske lenge... hunb rukte 50 lenge i strømpebukser... uansett, du kommer tl å få så mange gaver til babyen at det er ikke vits i å kjøpe inn så mye..i tillegg så kan du jo shoppe etter babyen er født..det gjorde iallefall jeg
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 Eg fekk i slutten av april, vi brukte langermet bodyer og strømpebukse for det meste. Og lue. Var fin temp. i fjor sommer, så hadde ikkje behov for noko særlig tjukk jakke. Ellers hadde vi no ei kjole på i ny og ne om vi skulle pynte ho. Og kanskje vi brukte ei sparkebukse i ny og ne. El. er det greitt å holde dei varme på føttene med sokker. Vi fekk nokre kjekke strikkasokker. Kortermet brukte vi dei dagene det var veldig varmt.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #12 Skrevet 22. januar 2007 Jeg fikk i slutten av august, og har aldri brukt noe kortarmet på henne. Vanligvis hadde hun på seg en langarmet bomullsbody og sparkebukse (evt bomullssokker dersom buksen var uten føtter). Også en tynn bomullslue ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå