Madamina Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Har en kjempesnill gutt som er veldig blid og fornøyd. Men får litt dårlig sammvittiget over hvor mye han leker rundt alene. JJeg er alltid i nærheten og han klager jo om det blir for kjedelig. Han er supertålmodig og har kunnet leke med f.eks en rangle i 30 minutter siden han var 2-3mnd. Når er han nesten 8 mnd. F.eks kan han trille rundt på gulvet mens jeg gjør kontorarbeid i samme rom i nesten 1 time. Snakker og leker med ham litt innimellom. Han kan leke med en sleive i nesten 30 minutter mens jeg rydder kjøkkenet. Og han kan kaste seg rundt i dobbeltsenga vår mens jeg rydder soverommet. Men barn skal kanskje ikke lekes og dulles med hele dagen? Men vi har gode lengre stunder med bok, sang og bading (ikke samtidig selvsagt). Synes bare det virker så lett. Har venninner med barn som har måttet bli bært på dagen lang til godt over året.
kokosbolle Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Heisann! Jeg synes dette høres kjempefint ut! Dere har deres gode stunder sammen, som babyen nok setter veldig pris på, men samtidig tror jeg det er viktig at de kan leke litt alene også ) Det med at venninnene dine har barn som må blir bært på hele tiden kan komme av at alle babyer er forskjellige, akkurat som oss. Noen er veldig sosiale og trenger kontakt hele tiden, mens andre klarer seg fint alene over en periode og liker å leke litt alene. Når jeg var baby, var jeg som din lille gutt. Jeg var alltid blir og fornøyd, og klarte fint å leke litt alene uten at jeg tok skade av dette ) Hvis jeg klarer å få en slik harmonisk og glad gutt som din må være, blir jeg kjempelykkelig!
Mamma og smula Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Da synes jeg du er veldig heldig! Kos deg. Vesla her (4 1/2 mnd) kan leke alene lenge tidlig på dagen. 1 time går greit. Midt på dagen sutrer hun mer og vil ikke ligge så lenge alene (maks 30 min). På ettermiddag / kveld synes jeg det er slitsomt. Da forlanger hun MYE oppmerksomhet. Synes det går i ett, men da er vi vel på det mest slitne begge to... Har egnetlig blitt mer krevende nå de siste ukene. I går oppdaget jeg en liten tannebiss som så vidt stikker opp, kanskje derfor hun har vært mer sutrete?
Madamina Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2007 Ja, gutten min er mer klengete når tenner skal frem. Jeg har også blitt flinkere til å legge han når han sutrer. Han er visst trøttere nå enn da han var mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå