Gå til innhold

Stupid question... men kaffe, jenter..?

Anbefalte innlegg

Okay, jeg VET det er meningen vi skal kutte ned paa kaffe-drikkingen... men kun 3 kopper om dagen er umenneskelig :-/ Derfor lurer jeg paa hvorfor vi ikke kan drikke kaffe? Er det kun oga koffein'en? For om det er tilfelle saa drikker jeg gjerne decaff !! Men jeg vet ikke om det er kun pga koffeinen?

Noen synspunkter, jenter? Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7889588-stupid-question-men-kaffe-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel stort sett pga koffeinen tror jeg.. det er jo MAKS vanndrivende, pluss at du får jo høyere puls og slik.. kroppen din blir jo litt stressa..

Har ikke hørt noe om at det skal være noe ille å drikke koffein-fri hvertfall :)

Men så vet ikke jeg alt heller da.. hehe

Kaffi setter ned fruktbarheten, og kan føre til SA hvisman drikker store mengder. Desier derfor ikke mere enn 3 kopper pr dag her i landet, men i andre land sier de faktisk ikke mere enn 1 kopp pr dag.Du får se det an selv hva du vil gjøre. Jeg kuttetdethelt ut en stund, men blir jo ikke gravid, så nå drikker jeg 2 kopper pr dag.

Nei, det er ikke greit, detkan føre til SA så vær forsiktig jenter!!!!! Vilikke skje med alle såklart. Mange kan røyke gjennom svangerskapetogsåuten atnoe skjer. Det betyr ikke atdet anbefales. Kaffi er fy i store mengder,så kutt ned! Spør hvilkensomhelst ekspert innen fertilitet!

Annonse

ok, trodde du mente det var greit å drikke 8 kopper *ler* Da er vi enig.

Her er en link til en artikkel om dette hvis noen vil lese. Glemte å si at det kan også føre til dødfødsel!

http://www.mozon.no/php/art.php?id=350501

Dette står her inne på bim :o)

**********************************************************************************

Kaffe, te og cola

Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

* 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

* 3 - 4 kopper te per dag, eller

* 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.

Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...