nybaby09 Skrevet 22. januar 2007 #1 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg har vært innom på ulike forum her inne og på babyverden, og det kan se ut som om trenden er ingen eller svært liten vektøkning. Nå er ikke jeg av de tynneste til vanlig, men jeg har min trivselsvekt, og nå er jeg jo gravid, jeg har gått opp 5,4 kg på 13+4 og synes at det er greit, trives med min nye og rundere kropp, men er jeg den eneste???? Ser nesten ut som om mange konkurrerer om å gå minst mulig opp i vekt. Jeg skjønner at man går lite opp i vekt når man kaster opp hele tiden, men når det gir seg?? Og selvfølgelig; jeg mener ikke at man skal legge på seg ut av milde, bare fordi man er gravide, det skal jo av igjen, men, Ja ja bare et lite hjertesukk... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7889412-graviditet-og-vekt-igjen/
Lutitia Skrevet 22. januar 2007 #2 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg tror det er veldig individuelt hvor mye man går opp. Jeg ville ikke bekymret meg for det. Såvidt jeg har fortstått avhenger det også av utgangspunktet; de som er veldig slanke før gravidteten går kanskje opp litt mer totalt enn de som er i "godt hold" på forhånd? Selv var jeg passe slank før første graviditet, men gikk altså opp 6 kg de første tre mnd. Jeg var ikke kvalm, men hadde derimot kronisk sultfølelse (og spiste deretter). Etter de første tre mnd normaliserte sultfølelsen seg og rett før fødsel hadde jeg totalt lagt på meg 12-13 kg. Har hatt omtrent samme vektforløp nå. Alt mellom 10 til 20 kg ligger vel innenfor normalen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7889412-graviditet-og-vekt-igjen/#findComment-7889919
Anita65 Skrevet 22. januar 2007 #3 Del Skrevet 22. januar 2007 Det er litt rart det der med vekt... For min del har jeg nesten vært litt bekymra i dette svangerskapet, siden jeg har lagt på meg så lite. Er i uke 36 og jeg har økt kun 4 kg. Det er mye mindre enn de tre første sv.skapene, da jeg la på meg 30, 26 og 16 kg - alle med jenter i magen. Nå er det en gutt inni magen, og da legger jeg ikke på meg noe særlig. Tror nesten det har med hormoner å gjøre. Jeg må jo si at jeg har vært en del kvalm, og når jeg har spist, har det liksom stoppa seg. Spiser jeg meg mett, kaster jeg opp. Men nå etter jul har det blitt bedre. Har faktisk ikke kasta opp en eneste gang, og det er godt. Trodde jeg kom til å legge på meg mer nå, men gjør ikke det. Jeg hadde noen kg ekstra fra før, så babyen har det bra. En trøst er nå i allefall at etter fødselen slipper jeg å drasse på så mye ekstra, for det har jeg gjort før, og det har vært et slit å få bort... Hadde regna med å gå opp mye mer i vekt, men tydeligvis varierer det i sv.skapene. Så lenge babyen har det bra, har det ikke noe å si om man legger lite eller mye på seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7889412-graviditet-og-vekt-igjen/#findComment-7890073
Lilleprins og mamma Skrevet 22. januar 2007 #4 Del Skrevet 22. januar 2007 Ening i at det med å legge på seg tror jeg også er veldig individuelt. Jeg la ikke mye på meg i mitt første svangerskap - kun 5 kg - fikk da også gutt som ble født 7 uker for tidlig. Slapp vel kanskje unna de verste ukene hvor kanskje kg kommer på slutten. Nå er jeg gravid med gutt nr 2 og denne gangen har jeg lagt på meg litt mer enn jeg gjorde første gangen. Jeg tenker ikke så mye på det meg hvor mange kg jeg legger på meg. Man skal trives, ha deg godt og være lykkelig også når man går gravid. Jeg tror også som Anita65 at man legger på seg mindre når man går med gutt. Men men ... det kan jo bare være en tanke. Ikke tenk så mye på det med kg. Legen sier fra hvis det er noe alarmerende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7889412-graviditet-og-vekt-igjen/#findComment-7890878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå