Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har så problemer med høyre hånd. Den sovner om natten. Og det gjør den mange ganger, så jeg sover mest dårlig p.ga det og ikke det at jeg begynner og bli stor og tung :)

dette er noe som har skjedd flere ganger og nå i det siste flere dager på rad.

Og jeg har vondt i hånden hele dagen etter og pga det ikke full kraft i hånden.

Noen som har opplevd dette? har noen tips?

Har også mye vann i kroppen kanskje alt har en sammenheng ??men alikevel det er nesten sånn at en kvir seg for legge seg for det gjør så sinnsykt vondt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei.

Jeg har det samme prbl. Legen sa det var fordi nerver kommer i klem i håndleddet, ikke noe farlig, men det har som du sier noe med vann i kroppen og gjøre :o)

Jeg fant ut i natt at det beste er og holde armen nedover, ut over sengekanten. Det hjalp hvertfall med maaaasse.

Det hjelper også på dagtid.

Lykke til :o)

Skrevet

tusen takk, det skal jeg prøve..

hadde vært så godt å fått sovet litt med sammenheng. Enn så lenge til bebsien kommer :)

Har du og problemer om dagen og? Det værker i hånden og oppover i armen og løfte og bruke hånden er skikkelig ubehagelig :)

Skrevet

Hei!

Jeg har det samme som deg og det er veldig frustrerende å ikke få sove. Jeg spurte jordmor om det og hun sa det var noe som het Carpal tunnel syndrom. Det kommer av at noen nerver i håndleddet blir klemt, mest sannsynlig pga vann i kroppen. Det går mest sannsynlig over etter fødselen, men kan henge igjen noen uker. Hivs det ikke går over kan det visstnok opereres bort. (Ikke ment for å skremme, for mest sannsynlig går det bort av seg selv.)

Et tips som har virket veldig bra for meg er å ha på en skinne eller støttebandasje på håndleddet når man sover. Da ligger armen i en naturlig stilling og dette hjelper. Jeg sover med skinne og synes dette fungerer veldig bra. Nå har jeg til og med blitt så obs på hvordan jeg legger armen/håndleddet at jeg ikke trenger å bruke skinnen hver dag.

Håper dette hjelper!

Skrevet

Tusen Takk for gode tips..

Skal til fysio behandling i morgen for bekkenløsning :)

høre med henne om hun har noen gode tips og.. har 38 dager igjen til termin. Og skal det fortsette sånn blir det lange dager.. :)

Skrevet

Hey Spent75, hvor har du fått tak i en slik skinne egentlig? Evt. støttebandasje, kjøper du det på apotek? Noen spesiell type til håndledd? Jeg har også Carpal tunnel syndrom, det begynte med å være plagsomt om natten, nå er det stort sett et problem hele døgnet. Når jeg våkner om natten kan jeg ofte ikke bøye fingrene engang!

Skrevet

Dette er Carpal Tunnel syndrom. Dette vil ikke bedre seg før du blir operert. Jeg har operert begge hendene mine og fungerer nå ganske bra. Ikke gjorde det vondt heller. Du bør vurdere å få operert det, men bør nok vente til babyen din har blitt litt større!

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte den hos en bandasjist (hvordan i all verden skrives egentlig dette?), men jeg tror de kan ha det på apoteket også. Har i hvert fall sett andre ting i samme serie på apoteket. Skinna mi er blå med borrelåser slik at du selv kan bestemme hvor stramt du vil ha den. Kommer i forskjellige størrelser, så det lønner seg å prøve den.

Håper du får tak i en og at det også virker på deg!

Når det gjelder kommentaren under om at man må operere for å bli kvitt dette, så gjelder det absolutt ikke alle. Det kan faktisk gå over av seg selv etter fødselen, men om det ikke gjør det er operasjon helt klart tingen.

Skrevet

var til legen i dag og fikk det konstantert.. Carpal Tunnell syndrom.. Merkelig navn, hehe . Det som egentlig er litt vittig er at jeg er jo operert for det i venstre hånd for mange år siden. ca 10-11 år siden. har ikke tenkt over hva det var (VIMS) for det var ingen som sa til meg hva det het. hadde med meg mamma den gangen så det var hun som fikk infoen. :)

Du for og kjøpt sånn skinne på apotek, var innom å så på noen i dag. Der skulle de ha 198 for en skinne med borrelås..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...