Mammatil2superhelter Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Gutten vår på 1 år våkner så tidlig, 05.30. han legger seg kl 19.Han sover hele natten heldigvis. Hadde det bare vært en time senere... har prøvd å legge han litt senere, men han våkner like tidlig. Lurer på om vi bør kutte litt på dagkvilene.Har to stk på ca 1,5-2 timer. Noen som sliter med d samme ? Eller har hatt samme problemet- hva gjorde dere ? Trenger masse råd
lifa og Eline Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Eline er riktignok bare 11,5 mnd. men hun har en natt som bør være rundt 12 timer. Sover 2 dupper på tilsammen 1-1,5 timer om dagen. det jeg har lagt merke til etter at hun ble ca 10,5-11 mnd er at hvis hun sovner siste duppebn for sent etter kl.17 så govner hun godt allikevel kl 19.30 men hun begynner å våkne gjerne før eller rundt kl. 6. Synes det er for tidlig ettersom jeg går hjemme med henne vil jeg gjerne at vi dormer til rundt kl. 7 for dagen blir så fryktelig lang når vi må opp så tidlig. Det kan hende det er slik med sønnen din også at det rett og slett blir for seint på ettermiddagen før siste lur. Vi pleier for øvrig å vekke henne etter max en 30 min. når hun sovner seint.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Snuppa her i huset er 14 måneder og hun er våken rundt 05.30-06.30 hvef morgen. Spiller ingen rolle om vi legger henne senere. Det eneste som gjör at hun sover lenger er om hun har en urolig natt og havner i senga vår - Da kan hun sove til 08... Her soves det bare en gang per dag, og max 1,5 t den gangen. Kanskje gutte din burde sove en gang på dagen? Går jo å pröve seg fram og se om det hjelper, å stå opp kl 07.00 er så himla mye bedre enn 05.30 (trött..)
mams05 Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Ikke for å ta fra deg alt motet. Men sønnen vår på nå 1,5 år har hatt dette problemet ALLTID. Han sovner som en sten kl 1900 men er lys våken kl 0530-0600. Vi har prøvd alt som står i alle bøker, lagt han tidligere, senere, ikke hvilt på dagen, latt han gråte en stund i sengen og ingen ting nytter, så nå har vi innsett at slaget er tapt og står opp med et smil kl 0600:)
beri Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 kutt ned på sovinga om dagen. Det hjelper-jeg lover!!!
winneboo Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 Jenta mi våkner alt fra kl 6 til kl 08. Det hender i helgene at jeg gir hun er flaske melk vis hun våkner kl 6, å da sover hun et par timer videre. Syns gutten din sover mye på dagen da, eller sikkert fordi jenta mi sover så lite Hun sover max 30 min i løpet av dagen. Legger seg kl 19. Hun er 15mnd.
1974 Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Vår datter var oppe kl 0530-0600 hver dag i ca 1 år.....men...nå har hun siden hun var 14 mnd...plutselig begynt å sove til 0730 tiden....noen gange rsover hun til 8 og til og med 0830 en sjelden gang.. Rundt 1 års alder begynte hun med en hvil på dagen...da stod hun opp ca kl 6 og sov ca kl 10 og sov da gjerne ca 1-2 timer...så stupte hun i seng kl 18...nyttet ikke å legge henne senere da...for da bare våknet hun kl 5 istedet.... ...men for vel 1 mnd siden ville hun plutselig sove senere på dagtid...og senere på kveld...så nå sove hun gjerne i 12-13 tiden og sover en time halvannen..og legger seg 19-1930 er 15 mnd nå
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Kanskje ikke så mye råd å komme med, men vi er mange som sliter med morgenfugler ja ............. Har akkurat samme problemet med gutten min på 14 mnd som alltid har vært en morgenfugl til min store fortvilelse Men de siste måneden har han blitt værre og våknet i 0430 tiden. Han har hatt mye hoste og har våknet pga all hostinga stakkars, og nå har han uheldigvis blitt vant med å våkne på dette umenneskelige tidspunktet. Men i natt våknet han ikke før kl 0545 og vi har ikke gjort noe spesielt for at han skal sove lengre. Så det er bare å håpe på at de regulerer det selv og finner ut at det er godt å sove litt lenger på morgenen Han legger seg kl 2000 på kvelden. Også har han to lurer på dagtid ca 1030 (45 min til 1 1,5 timer) og ca 1530 (45 min) Kan hende at jeg må kutte ut ettermidagsluren hvis det ikke bedrer seg, men da er det en sur gutt hele ettermiddagen da Lykke til videre
ennaH Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Knerten har alltid våkna så tidlig. Eller enda tidligere. Klokka er kvart på fem-fem like ofte som halv seks. Nå er han snart to. Noen barn er a-mennesker. Vi har forsøkt å legge han seinere i håp om å få han til å sove lenger om morgenen (nå legger vi han klokka 20). Det hjelper ikke. Han våkner til samme tid uansett. Det er nok bare å snu egen døgnrytme, er jeg redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå