Gå til innhold

Mannlig eller kvinnelig gynekolog???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere foretrekker det ene eller andre? Min samboer vil helst at jeg skal gå til kvinnelig gynekolog men jeg bryr meg ikke så mye om hva det er bare jeg får sjekket det jeg skal. Så nå som vi venter barn blir dette et tema igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har hatt begge deler, men foretrekker kvinnelig. De har selv samme underliv, og vet selv hvordan det føles å bli undersøkt. Hun jeg går til nå er kjempe dyktig og får meg til å slappe av så godt det lar seg gjøre. Synes det er viktigere nå enn før, å føle seg sikker på gynekologen da det kan bli mange undersøkelser fremover i graviditeten. Men vi er alle forskjellige, så du får prøve en av delene og se om det går greit. Kan jo alltids skifte senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, om samboern hadde blanda seg oppi om jeg skulle hatt mannlig eller kvinnelig gyn, så hadde jeg stussa. Jeg har mannlig gyn, og han er super. Får meg til å slappe av, og er kjempeentusiastisk for graviditeten min:) Han er flink og det gjør ALDRI vondt å bli undersøkt!! Her trenger vel ikke kjønn å ha noe å si, men det er helt opp til deg om du føler deg mest vel med det ene eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere bare vært til mannlig gynekolog, men da de var usikker på om jeg var gravid utenfor livmora, fikk jeg oppfølging en gang i uka i en periode. Jeg var livredd for å komme til den kvinnelige gynekologen, da jeg har hørt at de kvinnelige er mer hardhendt enn mannlige. Fikk en kjempefin opplevelse da hun var kjempeforsiktig. For meg er det akkurat det samme om det er mannlig eller kvinnlig, har hatt god erfaring med begge deler.

 

Å om min samboer hadde sagt det ene eller det andre hadde jeg ikke brydd meg om det. Det viktigste for meg er at de gjør den undersøkelsen de skal på en profesjonell måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett hatt mannlige leger/gynekologer og har svært god erfaring med det. Har hatt en kvinnelig gynekolog og hun var svært hardhendt :-( Synes det virker som om menn har veldig stor respekt for underliv og er veldig varsomme jeg.. Men var nok bare uheldig med hun dama..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at mannlige gynekologer er mer forsiktig... Og jeg har hatt samme opplevelse. har vært på to g.u. en kvinnelig og en mannlig gynekolog og det var stooor forskjell... men det kan ha vært bare personen!! men foretrekker mannlig jeg da! skal ha det neste gang å se om han er like forsiktig!! hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at de kvinnelige har en tendens til å være mer hardhent enn de mannlige, kanskje nettopp fordi de har samme underliv. Menn virker generellt mer "sårbar" rundt sitt underliv, så den erfaringen smitter over på pasientene de undersøker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...