Gå til innhold

Sammenheng mellom matmengde og søvn?


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Har deres små begynt å sove lenger og bedre om natta med mer fast føde? Vi gir grøt to ganger om dag, men merker kiten forskjell på nettene. Simen får pupp en- tre ganger pr natt enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oda får også grøt to ganger pr dag, men merket ikke den store forandringen til sovingen før etter noen uker. Hun begynte å sove bedre da vi begynte å gi henne 2 ts med sviskesaft før hvert måltid, helt til da våknet hun flere ganger pr kveld.

 

Så jeg vet ikke helt om det er sviskesaften eller at magen er blitt vant med å få grøt. Jeg gir henne 4 ts med grøt blandet med mme + at hun får drikke så mye mme hun vil etter endt måltid. Jeg har ikke nok melk til henne så vi må gi tillegg for å være sikker på at hun legger på seg.

Oda får vann til grøten. I tillegg får hun fruktmos midt på dagen, noe som hun elsker å spise. Vi begynte med fruktmos for ca en uke siden.

Vi trapper gradvis opp til full porsjon grøt, tror ikke det er så lenge til vi er i havn.

 

Oda våknet ikke hver natt, men sånn innimellom. Det virker som det har mye med hvor mye mat hun har fått i løpet av dagen.

 

Forresten så begynte vi med grøt rett før jul, begynte litt tregt da grunnet mye besøk og kaving med magen hennes. Sviskesaft har nok delvis vært redningen her.

 

hmm maser mye jeg, har visst alltid vært slik...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...