Gå til innhold

Miste uten blødning?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg var til ul i uke 16 å alt var normalt men i uke 22 var noe galt . ble sent til sykehuset der de satte igang fødselen.fødte en gutt som hadde vært død i ca 5 uker uten noen symtomer på at noe var galt

Nå er jeg gravid igjen og veldig redd for å oppleve det samme en gang til

skall kjøpe lytteaparat for å høre fosterlyder.

lykketil med svangerskapet det går nok bra

Hei Kristine!

Det går an å miste uten å blø. såkalt missed abortion - fosteret dør/stopper å utvikle seg - og kan ligge dødt i livmoren lenge....

Har selv opplevd det to ganger.Jeg hadde symptomer begge gangene - symptomene var at jeg ikke lenger følte meg like gravid som tidligere. Kvalmen forsvant, brystene ble mindre ømme og bekkenløsningen forsvant.

Skjønner godt at du er bekymret - det å miste er helt forferdelig!

Jeg synes du burde kontakte legen din og fortelle om de vonde tankene. Når du har mistet to ganger tidligere er det naturlig å få tettere oppfølging, iform av tidlige ul, hyppiger kontroller.

Men, du må nok stå på litt selv for å få dette! Min erfaring er at det ikke nytter å være flink jente i møte med helseveseneet. Her må man "rope" for å bli hørt, grine, mase og kreve oppfølging.

Ring legen din! Det er verken hysterisk, eller unaturlig at du er bekymret. En ul undersøkelse er helt ufarlig for barnet, og gir deg trygghet på at alt er iorden, så kan du senke skuldrene litt for en stund - og kose deg med din lille spire;-)

Lykke, lykke til! Håper virkelig du får mange fine måneder med din lille spire!!

Klem

Dere som har hatt MA...

Jeg går rundt og er redd det er noe galt.. Jeg var på sykehuset 8. januar og fikk se nurket og et hjerte som slo hardt og godt...

Har lest så mye ang MA, at jeg er redd for det også... Jeg temper fortsatt daglig. Har høy temp, men kvalm har jeg ikke vært i det hele tatt, og mine pupper er ikke "sånn som alle andre har" om dere skjønner hva jeg mener. De sprenger ikke og jeg kan fortsatt ligge på magen om natten. Har en liten kul på magen, noe som da tyder på at det er noe som gror der inne, men burde jeg ikke fått større mage nå?

Jeg er i uke 12. Stikker til 2.tri på søndag som kommer.

Håper på noen beroligende ord fra dere her inne.. Slitsomt å gruble hele tiden.

Føler med dere som også tidligere har mistet. Selv mistet jeg i SA i 11. uke for snart 2 år siden. Da blødde jeg litt hele svangerskapet. Nå har jeg ikke blødd en eneste dag. Det må vel være et godt tegn?

Klem til dere alle fra...

Hei!

Jeg trodde jeg var 13 uker på vei. Så begynte jeg å få småblødninger og ble sendt til ultralyd. Der konstaterte de at fosteret hadde dødd så tidlig som rundt uke 6/7. I denne perioden følte jeg med gravid, og merket heller ikke at noe var galt. Selv om det var veldig trist å høre denne beskjeden, så var det egentlig litt godt å få en avklaring på det også, slippe å gå tvile....

Så min oppfordring er vel å få sjekket det ved en tidlig ultralyd. Siden du har mistet to ganger før får du sikkert det hvis du sier du er bekymret. Hvis du får sjekket det og alt er bra, så kan du slappe mer av i tiden fremover:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...