Gå til innhold

Andre som skal igang m ivf på unn,tromsø?

Anbefalte innlegg

Hei Ella 80 og dere andre som er i gang!

Ble så overraska over at det va så mange som hadde svart.Artig at det er så mange unn prøvera!Lykke til alle sammen!

Jeg har en gutt på to og ett halvt år.Var så heldig å bli gravid på andre forsøket.Hadde ICSI.Den gang gikk jeg på puregon og ble litt overstimulert.Det sies at det kan hjelpe på å være overstimulert.Så derfor skal jeg gå på puregon nå.På det første søskenforsøket gikk jeg på menopur.Hvilken medisin skal du bruke?

Gleder meg til å komme i gang...Lykke til alle sammen, både de som er i gang nå og de som snart skal starte.

Fortsetter under...

heisann ivg tromsø 77,

Rart.. Gikk også på Puregon når jeg ble overstimulert, og skal nå gå på Menopur. Håper det blir mye bedre.

Var tungt forrige gang.. Selve forsøket med egguttak, sprøytesetting osv gikk helt greit. Men så blei jeg veldig stor i magen, kortpusta osv.. Til slutt endte det på sykehuset natta etter vi hadde vært å fått vite at det ikke blei egginnsetting. Der blei jeg i noen dager, til blodet var blitt fint og magen gått litt ned.. Så håper VIRKELIG ikke det skjer denne gangen, men de sa at det kom til å gå bedre nå siden de viste mer hvordan kroppen min reagerte.

Du skulle også begynne å spraye i slutten av januar?

Artig med aktivitet på tråden her ja:):)

Heisan jenter ;-)

Jeg gikk på gonal-f da jeg ble overstimulert.. (hiver meg inn i samtalen jeg hehe) Denne gangen går jeg på menopur og det går litt tregere, men skal på UL i morgen og det er jeg glad for, fordi de økte dosen min i går og nå i dag har det VIRKELIG sprengt på..

Til dere som har gjort dette før, skal man kjenne en sån spreng i magen selv om en ikke er overstimulert?

Heisann:)

Tror man kan kjenne at det sprenger litt på, betyr vel bare at eggstokkene har utvidet seg etter at eggene har blitt større/flere.. Tror jeg, synes det høres logisk ut.

Men mener de sa forrige gang da jeg følte dette at det var helt normalt(til jeg ble overstimulert da..)

Når er du i gang?

Huff, ja er livredd for å bli overstimulert igjen. Det sliter på psyken.

Vi håper på uttak på fredag hvis eggene har vokst opp til 17-18mm i morgen, men det tviler jeg på.

På mandag var det 13 egg på mellom 13-14mm.

Det er dumt at de ikke har uttak på UNN i helgene for etter min beregning har de vokst bra til lørdag. :-(

Annonse

Hei!

Vi er også i startgropen for ivf i Tromsø. Gikk under en uke fra gyn henviste oss til UNN til vi hadde brev i posten :o) Sendte selvfølgelig spørreskjema med det samme og er nå i gang med div blodprøver. Er også kjempespent :D

Er ganske grønn når det gjelder ivf, men leser innlegg til dere som er kommet lengre i prosessen- kjempekjekt! Første gangen jeg er inne på dette forumet og har lært mye allerede ;o) Lurer veldig på hva denne samtalen, som vi blir innkalt til, går ut på?!? Hvilke spm osv? :o/

Vi hadde ikke noe forsamtale før sprayinga. Den eneste samtalen vi hadde var da jeg var der oppe på UL før jeg skulle begynne med sprøytene og da hadde vi en prat.

Ikke noe spesiellt, bare hvordan forventningene våre var.

De vil jo at man skal være realistisk ang resultatet av forsøket :-)

Jeg fikk også Lære meg å stikke meg selv :o)

hmmm ettersom jeg forstod har vi ikke fått innvilget ivf selv om vi er i gang med blodprøvetaking. Vi må også gjennom en vurderingssamtale (husker ikke hva de kalte den, stod i brevet) før vi evt fikk innvilget ivf?!?!? Så da fikk dere altså gå igang uten dette?

Annonse

Syns jeg husker at jeg ventet i 2 mnd. Men da ringte jeg å purret på dem, og da hadde søknaden min blitt "glemt" bort.. Så da gikk det unna:) Bare ring å spør dem hvis du lurer på no.. Bedre det enn å ikke vite. Greit at noen ting her i verden er litt forutsigbare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...