Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Hei jeg velger og være anonym siden det er så mange av mine venniner som er her inne og kjenner nicket mitt..Jeg bare lurer på hvordan dere hadde reagert om samboeren deres hadde banna til barna deres når dem gråter? Min gjør det han blir irritert og sint. Sier jo alltid etterpå at han ikke er det på barna men det både ser sånn ut og høres sånn ut. Vi har to stk på litt under 5 mnd og begge har hatt kolikk så vi har hatt mye gråt her.Men nå så er det tenner som plager dem.Når han mater om natta nå så gråter alltid den han tar men ikke den jeg har. Merker de dette når de er så små? jeg gråt i hele natt fordi han gjør sånt.han er verdens snilleste og så flink med dem når dem ikke gråter. hva ville dere gjort?
katty Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Babyen gråte sikkert fordi pappa er amper i kroppspråket sitt, så jeg hadde forklart han det. Banning er noe man må legge av seg, men det er ofte ikke gjort på 1 dag men kanskje på tide å venne seg av det hvis han ikke ønsker at første ordet til småttingene er F... Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Samboeren min gjør det samme (jeg også noen ganger, men ikke nå lenger). Jeg sier til ham at han ikke får snakke sånn til barnet vårt. Har ikke hørt han si stygge ord på lenge nå.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Har dessverre ikke noe godt råd, vil bare si at er i huset banner faren også alt for mye, og jeg er litt bekymret for hvordan det vil påvirke jenta etterhvert som hun vokser. Han er heller ikke sur på baby, men kommer fort banneord når noe ikke går helt som det skal. Virker mer som elendig uvane enn aggresjon. Har både kranglet og snakket og grått over dette, men har ingen løsning enda. Jaja, kanskje ikke noen hjelp det her, men du er ihvertfall ikke den eneste med dette problemet.
meme84 Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 jeg ville snakket med ham om det jeg. barna merker hvis en voksen person er sint eller utålmodig. si at man ikke kan være sint på dem når de er så små.. er ikke noen vits i de gråter bare mere. jeg har også to stk og merker veldig fort at hvis noen er litt utålmodige eller sinte fordi de gråter så blir det enda mere gråting.. hvis DU syns det er galt så si ifra. han kan ikke gjøre sånt. jkeg hadde blitt kjempe lei meg og sint hvis min mann oppførte seg sånn. Du blir jo utsatt for samme gråtingen og du blir ikke sint. da burde ikke han bli det heller.. tålmodighet heter det.. snakk med ham du.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 HI Jeg har snakket til han så mange ganger men han sier bare at han banner hvis han føler for det.Men problemet blir nå at jeg kan ikke reise ut og la han være alene med dem for da er det fult orkester her.. Og de gråter ikke så mye når jeg er alene hjemme med dem. Blir så frustrert og sliten av dette på toppen av at man har to stk som krever sitt.. Kan nesten føles som om han er to personer en når dem er blide og glade og en helt anne når dem gråter litt. Så i går gikk jeg med begge på armen for og roe dem. Og få dem til og sove.
AnonymeAnine Skrevet 22. januar 2007 #7 Skrevet 22. januar 2007 Forklar til ham at det å banne til et lite barn først og fremst er galt. Selv om de ikke forstår ordene så forstår de tonen. Dessuten affekterer det også den voksne om man banner til barnet sitt. Han kan umulig føle seg bra når han banner istedenfor å trøste.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 HI Tusen takk for gode svar jenter.Jeg får nok ta det opp igjen i kveld når unga har lagt seg.Så får jeg håpe jeg får plukka av han det der.. Blir lei meg på unga sine vegne.Vil ikke at sjarmtrolla mine skal ha det sånn.Og jeg vil også kunne være glad og lykkelig sliten som småbarns mor:) Klem til alle oss småbarns mødre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå