Gå til innhold

Noen som har prøvd sovemedisin til de små på lange flyturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ha med sovemedisin til den lille tuppa vår når vi skal til Thailand om en uke (skal kun bruke det hvis det blir helt krise).

Er det noen som har prøvd det på deres små? Er jo litt skeptisk til å putte i henne for mye medikamenter også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det... jeg er veldig skeptisk til medisin, tenk hvis hun reagerer på den mens dere er i lufta?? Jeg ville ringt fastlegen å spurt..

Skrevet

Jeg ville også hørt med legen først!

Skrevet

Hvis du må dope ned ungen din for å gjøre det!? Smittefaren er ganske stor også...

Skrevet

Ett lite innspill til deg...

Vi reiste til Thailand med vår datter i november, da var hun 17 mnd.

De fleste avganger til/fra Thailand er nattflighter. Dvs at det er naturlig å sovne både på tur og retur.

Det som kanskje er viktigere å tenke på, er om dere, for å gjøre reisen bedre både for foreldre og barn, kjøper en barnebillett, dvs eget sete.

Det er veeeldig slitsomt å sitte på fanget i 12 timer!!!!

Har ellers snakket med folk som har brukt sovemedisiner i samarbeid med lege og det har gått veldig bra.

Tulle

Skrevet

Det går an å bruke reisesyke-type tabletter i samarbeide med lege/helsestasjon. Ikke gjør det på egenhånd. Har venner som gjør det på lange og nødvendige flyreiser siden de vet hvordan det blir. De reiser mye over dammen.

Ellers får dere sove på skift! Håper dere har fått bulkhead seter med liggestol eller sete til barnet!

Skrevet

Takk for alle konstruktive innspill. Har funnet ut at jeg dropper sovemedisin, får satse på at turen går bra uten (vurderingen er ikke tatt på grunnlag av usaklige kommentarer ovenfor her :-).

Bulkhead-seter har jeg ikke hørt om. Er dette noe man må bestille lenge på forhånd? Finnes det på de fleste fly?

Skrevet

de lengste flytyrene vi tok sist sommer fikk vi en soveseng til snuppa, hun var da 13 mnd.. vi satt da helt foran ene "veggen" på flyet og den hang opp en bassinett der som vanligvis spisegbrettet henger.. på de plassene er det også mer beinplass..ville ringt å spurt om det var mulig å få de plassene

Skrevet

Vi skal reise til Mauritius snart og jeg har snakket med hs om lillemor kan få sovemedisin og det var ikke noe problem, skal snart til lege kontroll, da skal hun få det på resept.

Du kjenner barna ditt best og du må selv bestemmer om du skal ha sovemedisin til henne eller ikke.

Skrevet

jeg ville ikke gjort det...

vi har vært ute en del å flydd med vår lille på snart 21 mndr, - noen flyturer har gått knirkefritt, andre ikke fult så bra. men vi har tenkt at det bare får gå som det går! :)

skal på ferie igjen i april... litt styr blir det jo med de små sittende på fanget i så mange timer, men det er utrolig hva som går... når man bare må!

Skrevet

Vi fikk innsovingsmedisin av fastlegen vår da vi skulle ha en 7-timers flight da småen var 18 mnd. Småen sovnet innen 15 min, men våknet pga litt bråk i kabinen og var propell resten av turen... Har hørt av andre at noen barn reagerer motsatt på sovemedisin og blir hyperaktiv de neste timene istedet. Men skjønner godt at du ønsker at småen skal sove både for sin egen del og deres del.

Skrevet

Vi brukte vallergan på vår datter på 13 mnd når vi dro til Thailand og det var ingen problem....hun sov ikke 13 t i strekk for det,men var rolig og sov 6-7 t i strekk.

Vi synes ikke det var feil å gjøre dette...

Men ett xtra sete er greit-Vi satt VEEELDIG trangt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...