Gå til innhold

Mensen etter medisinsk abort.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan oppfører mensen deres seg? Jeg fikk min en uke for sent, og det er vel greit nok. De første 4 dagene var normale, med normal blødning. Så var det 3 uker med stopp, før det kom 2 dager med blødning igjen. Og nå har ejg bare brun utflod, men ganske mye. Har tilsammen blødd i nesten 2 uker...(med utfloddagene) Er dette normalt?

Fortsetter under...

Det kan jeg dessverre ikke huske, men jeg har alltid hatt veldig uregelmessig menstrasjon, så jeg ville iallefall ikke reagert særlig mye på det. -Fikk du satt inn en spiral eller noe i prosessen? Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde 2-ukers menstrasjoner mens jeg hadde kobberspisral..

Har du vært til etterkontroll etter aborten? Det må iallefall gjøres, og da ville jeg spurt gynekologen med det samme. -Hvis du ikke har fått tilbud om kontroll, så ta kontakt med lege/gynekolog/sykehus og få ordnet det for sikkerhetsskyld.

Hei,

Nei, jeg har ikke vært til etterkontroll. Hadde en del komplikasjoner 2 uker etter aborten, og da tok jeg innvendig ultralyd, så regner ikke med at jeg trenger etterkontroll da. Spurte faktisk på sykehuset også, og de sa at de hadde sluttet med etterkontroller så fremst det ikke var komplikasjoner. Litt dårlig synes jeg, men...

Nei, jeg har ikke fått satt inn spiral heller. Merkelig dette her, Det skal ikke være lett hvertfall. Men det er kanskje like greit?! Har hvertfall aldri hatt så rar menstruasjon før, så det må jo komme av aborten av en eller annen grunn. Satser på at det stabiliserer seg etter noen måneder..

Hei dette er helt normalt.Jeg hadde mensen (brun utflod) 2 ganger i månden og noen ganger i flere dager.Er bare irriterende.Kan tenke meg at det er hormoene som hopperseg opp i deg.Vil anbefalle deg i å begynne på p-sprøyten da får du vanligvis ikke mensen på 3 månder men etter den år du regelmessig mens.Eller du kn prøve p-piller.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...