BensMor Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Ì hvert fall kjennes det slik ut. Vannet i toalettskåla er helt rødt. Ikke noe festlig, men jeg kan liksom ikke forstå at det skal finnes noen hjelp mot dette, heller. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Spis mye mat med mye fiber, drikk mye vann. Trankapsel før jeg legger meg har hjulpet meg ihvertfall.
tti78 Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Svisker, surmelk/ yoghurt, grove kornprodukter og mye å drikke. Ellers går det an å kjøpe milde avføringshjelpemidler på apoteket uten resept, lactulose feks. Smaker veldig søtt, men kan gjøre susen. Går an å blande den ut med saft el.
Lilleprins og mamma Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Svisker og mye vann har vært min redning!!
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #5 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har allltid slitt med forstoppelse i forhold til svangerskap og amming. Det eneste som hjelper meg er å holde seg mest mulig unna gjær og mel, så jeg lever nesten bare på husmannsknekkebrød. I tillegg drikker jeg nesten hver dag en kopp med te, som i stedet for sukker, har lactulose oppi. Det er en helt annen hverdag. Jeg savner brød og boller, men spiser det bare en gang i blant - og det er verdt det! Lykke til!
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 22. januar 2007 #6 Skrevet 22. januar 2007 uff ja dette er ikke gøy. jeg begynnte med en kopp med fibertilskudd blandet med vann, og er flink og ta tran. da jeg ble alt for kvalm av det har jeg nå begynnt med noen coloncleanser hylker som jeg kjøpte på helsekosten (her på island hvor jeg bor). det er egentlig bare fiber og noe acidophilus bacterier (samme som er i yougurt) som sagt helt ufarlig. tar riktignok ikke mer enn to om dagen men det er kjempeforksjell om jeg dropper det en dag.
BensMor Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2007 Jeg føler ikke at det er kostholdet det er noe galt med, egentlig. Tror ikke jeg har spesielt treg mage. Er på do hver dag. Tenkte heller på om det er hemoroider. Da sprekker vel små blodårer i ett sett, etter hva jeg har forstått, pga hormonforandringene. Finnes det hjelp for sånt? Har hørt om kremer, men kan ikke forstå at de skal hjelpe hvis dette er hormonelt.
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #8 Skrevet 22. januar 2007 Mykere avføring- spis kiwi. Hemorider: Krem ja- gå til legen og få resept på "Husets hemoridekrem" fra svaneapoteket. Sånn scheriproct som er reseptfritt virker ikke. Ellers anbefales propoliskrem fra helsekosten. Men viktig! Etter å ha sitti der og trykket, så må man kjenne etter om de buler ut på utsiden. Gjør de det, så må de inn igjen...Alltid innenfor, aldri utenfor- da blir de værre. Ren finger, kanskje med litt vaslin (Jeg tar en dusj og har på lactacyd) og dytter forsiktig innenfor. Sjekk at de ikke bare sklir ut igjen- må få de innenfor lukkemuskelen. Du får snakke med legen din om årsaker- men har man de så bør de behandles. Lykke til! vet hvordan du har det...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #9 Skrevet 22. januar 2007 Du får hemorrhoider av at det pga svangerskapet er for høyt trykk i de små venene du har i endetarmen, kremer vil virke lokalt og føre til at de små åreknutene (som hemorrhoider er) trekker seg sammen og de virker også betennelsesdempende. Det er ikke forårsaket av hormonforandringer, men av trykkendring. Du kan som gravid ikke bruke sheriproct som noen har nevnt tidligere, pga virkestoffet i den kremen som er skadelig for fosteret, men det finnes andre kremer du kan bruke. Spør på apoteket. Det viktigste er å forebygge og det gjør du ved å sørge for at du har smidig avføring og at du slipper å presse noe særlig under toalettbesøkene og det kan være lurt å spise de tingene som er nevnt i de andre innleggene og å drikke enorme mengder vann:-). Lykke til, de kan bli mye bedre dersom du forebygger og smører deg med krem tilstrekkelig, tro meg jeg har god erfaring.
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 22. januar 2007 #10 Skrevet 22. januar 2007 Jeg sverger til 3 ido-form kapsler om dagen, samt 2 glass cultura. Det hjelper som bare det!!! Jeg er vanligvis plaget med treg mage, og har hatt hemorider i tidligere svangerskap. Nå går det som en drøm PS; Få en hemoridesalve hos legen din... Det hjelper dersom du blør!
meieriet Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 Du bør i alle fall få sjekket om du har hemoroider og evt få behandling for det. Jeg har ekstrem har avføring i forbindelse med svangerskap. Denne gangen har jeg kjøpt et nytt preparat på apoteket som heter Benefiber. Det smaker absolutt ingentng og kan røres ut i vann, te, youghurt, suppe etc. Anbefales til alle med treg mage!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Stakkars deg. Jeg har også samme problemet, eller hadde. Hadde hemmorider sist svangerskap også. Men da utvendige. Denne gangen fikk jeg innvendige, men hadde resepten fra sist svangerskap på scheriproct stikkpiller som jeg fikk løst ut. Etter 2 dager var jeg kvitt det. Salver funker ikke på innvendige"druer". Ikke noe gøy dette, men det er håp=) Ring legen din og få deg stikkpiller på resept!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå