Gå til innhold

Liten gutt som slår...råd?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 2, som har blitt litt slem etter han startet i barnehagen. De er delt inn i avdelinger med blandede aldre så kan bli litt voldsom lek med de eldste. Min gutt har begynt å lugge, slå og knipe andre barn hvis vi er ute og gjør ting og det er litt kjedelig...og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte...Sier selvfølgelig nei og tar han vekk....Håper på noen gode råd........!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt samme problem. Vår gutt er også snart 2 år og går i barnehage. Min sønn kan ikke snakke så godt og blir så frustrert når vi ikke forstår. Ettersom han ikke klarer å si " Det var jeg som lekte med denne bilen først - du får vente på tur." - blir han frustrert og slår.

Vi har spillt mye på samvittigheten hans. Slår han oss foreldre må vi late som om vi får veldig vondt og gråter. Da forstår han at dette er feil.

Om han slår andre barn fjerner jeg han raskt fra situasjonen. Gutten min slår alltid i lek - og ved å fjerne han fra leken er straff i seg selv. Dette har vært veldig effektivt og han slår myyyyye mindre. Selvfølgelig snakker vi og forklarer også.

Dette går iallefall over ganske raskt. Blir som regel erstattet med språk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...