Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha fått en liten dose vitaminer fikk lille Nora gulp i vranghalsen og fikk ikke puste. Hun ble mørk mørk rød og panikken bredte seg hos oss. Vi ringte 113 og ble veiledet til å henge henne oppned og dunke henne i ryggen, kompresjon på brystet osv. Ambulansen var på vei, og i mellomtiden begynte det å skumme rundt munnen hennes. Det hele var helt fryktelig! Innen ambulansen kom hadde vi fått ut det meste, og hun pustet selv igjen.

Det hele gikk greit til slutt. Nå er det vi som foreldre som har det værst. Dro en tur på legevakta sent i går kveld for å få dobbelsjekka at hun ikke hadde noe i lungene men alt hørtes fint ut. Nå har vi hatt en natt uten søvn. Skifter på å våke over henne.

Nora er 2 uker ( og født 4 uker før termin). På så små babyer kan det utvikle seg lungebetennelse dersom de drar væske ned i lungene.

Håper ingen av dere opplever noe lignende!!! Det unner jeg ingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig ekkelt! Det der har jeg fryktet så mange ganger. Jenta vår kastet opp hele tiden de første 3 mnd. Hun brakk seg om og om igjen. Fikk ikke dratt pusten imellom. En gang var det like før jeg ringte 113, men heldigvis kom hun seg. Hun var jo likevel større enn jenta di, og tålte nok litt mer.

Håper dere greier å roe ned og at det ikke blir noen komplikasjoner.

Skrevet

ja siden hun er prematur er hun litt svakere enn terminfødte barn. Bl.a er ikke hosterefleksene helt optimale hos så små barn... Man tar det liksom for gitt at alt slikt er normalt, men det er det altså ikke...

Skrevet

uff, så skummelt. Skjønner godt at dere sitter å våker over henne da ja... Men godt å høre at det gikk bra likevel da. Men når ting skjer føler man seg så hjelpesløs...uff...

Ligger selv og hører etter om lillegutt puster ok, og om natten når vi sover alle mann ligger jeg liksom med ett øre på han hele tiden, så om han hoster eller harker eller noe så spretter jeg opp med en gang.

Men..igjen..godt å høre at det gikk bra til slutt med lille nora.

Skrevet

Uff,grøsser når jeg tenker på det, hadde nesten nøyaktig samme opplevelse med eldstejenta, og det satt LENGE i!! Freaket ut hver gang hun satte noe i vranghalsen,hostet eller rett og slett uansett. Vi dro avsted på barneklinikken i full ambulanse,selv om hun da hadde begynt å puste skikkelig igjen. Men det å ha sett babyen sin slapp og blå er helt jævlig. Heldigvis skjedde det aldri igjen, og jeg har klart å slappe mer av med nestemann,som gulper og harker og hoster hele tiden!

Håper dere klarer å slappe av etterhvert,selv om det er velidg nifst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...