Gå til innhold

Frekt å spørre om vekt-økning!


dippsi

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller får alle spørsmål om hvor mye en la på seg under svangerskapet?

 

Jeg var velsig utilpass med den store magen og alle de ekstra kiloene (hadde lavt stoffskifte så jeg la på meg mange kilo(!!) under graviditeten og myyye vann).

 

Diskuterer damer seg i mellom om graviditet og fødsel og slikt syns jeg selvfølgelig det er greit, men det er ikke særlig kjekt når det blir samtale-emne under familiemiddager og store samlinger.

Syns faktisk det er utrolig uhøflig.

 

Så må det jo sies at jeg fortsatt føler meg som et dass og kan ikke fordra hvordan rompa, magen og puppene ser ut, og ikke minst alle strekkmerkene! Kanskje jeg er ekstra sårbar eller er det slik for dere også?

 

Noen som har noen passende svar til dette spørsmålet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke å bli spurt om det, men det er få som tørr å spørre siden jeg var overvektig i utgangspunktet. Tror kanskje folk spørr lettere om en var normalvektig eller bare noe ekstra på forhånd. 2 uker etter fødsel hadde jeg samme vekt som jeg hadde januar året før. Men 5kg + i forhold til vekta da jeg vart gravid, siden jeg dreiv å slanka meg. La på meg 16 kg i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man gikk opp mye i svangerskapet og man har mistet det meste(eller mer ) av de mange overflødige kg etter fødselen, så er det ok å snakke om det, da er man nesten stolt.

slik har jeg det i allefall.

for det er ikke hver dag man mister så mange kg på kort tid.

vanligvis skal man jobbe for det :)

 

det er verre hvis man har gått opp masse kg og ikke mistet noe av det...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt rask på lagrings knappen.

 

 

men jeg har ikke noe fasit svar på hva man skal si.

er enig om at det er frekt og uhøflig.

man sitter da ikke å snakker om "tante hildrid" sin hænge ræv når hun sitter der å hører på.

så selv om man har vært gravid eller ikke,så må man ha litt folkesikk.

 

men når man har fått barn,så føler meg ikke alltid helt "fresh".

De dagene jeg har følt meg mest uopplagt og "stygg".

er de dagene jeg har fått høre at jeg ser frisk og deilig ut.

å de ser ut som om de mener det......hadde nok smekket til dem hvis jeg hørte et lite snev av ironi. :)

men når de sier at jeg ser deilig ut,så sier jeg bare "jammen det gjør du også".

det er det eneste standar svaret jeg gir.

så hvis de hadde sagt at jeg så stygg ut,så får de standar svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...