Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker tøybleier og som har rispapir inni. Er det virkelig sånn at rispapiret løser seg opp når man kaster det i toalettet?

jeg skyller dem ned i toalettet når det er avføring på, men en dag var det et rispapir det bare hadde vært tiss på som ble med en runde i maskinen på 90 grader og så i tørketrommelen. Papiret var gullende rent og like fint etterpå! Kjente jeg ble litt skeptisk til å fortsette å skylle det ned i toalettet etter det.

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Putter det i do. Papiret skal være nedbrytbart

Skrevet

Det med bæsj på putter jeg i do, det andre vasker jeg til det ikke går an å bruke lenger. Det er nedbrytbart, men det tar nok litt mer tid enn en vask.

Forresten - du vet at miljøgevinst reduseres og ikke minst kostnader økes av slik behandling av tøybleier? De bør stort sett vaskes på 60 grader med miljøvaskemiddel (og ikke skyllemiddel - da absorberer de dårligere) og tørkes uten trommel...

Skrevet

Rispapiret tåler mange ganger i maskonen før det blir utslitt! (her har vi sluttet med rispapir, hun bæsjer i do)

Skrevet

Hehe... Man bør nok bo på litt mer enn 40 kvadratmeter hvis alle klær og bleier skal tørkes uten trommel, tror du ikke? ;-)

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, jeg vet at miljøgevinsten reduseres, og derfor vasker vi det stort sett på 60 grader og henger det ut i solen hvor de blir tørre og hvite på et blunk. Dersom det regner tar jeg det i trommel - jeg synes de blir så harde om de tørker inne.Skyllemiddel bruker jeg forøvrig ikke på noe tøy.

Det var en glipp at dette havnet på 90 grader og ikke minst at det havnet i tørketrommelen. Men godt å høre at man skal hive det i toalettet - begynte bare å lure da jeg sto der med et papir som var like fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...