Gå til innhold

Til dere som har flaskebarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Koker dere flaskene etter hvert måltid?? Det kan jo bli litt mye dajeg gor babyen min 8 måltig med flaske i døgnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått til innkjøp av så mange flasker at jeg trenger bare koke en gang i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn 5 flasker, men jeg samler opp så jeg koker alle eller 3-.4 flasker av gangen.. Gidder ikke å vaske en og en :o) Da blir det mye jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn ca en million flasker, så trenger ikke å koke de å ofte. Men må jo koke pumpene hele tiden,selv om jeg har 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flasken må kokes for hver gang den blir brukt med melk i, ja.

Dette fordi melkebakterier er svært hissige, de formerer seg kjapt.

 

Annet spørsmål til dere med flaskebarn, hvor mye spiser de pr måltid når de er ca 6 uker ?Skal ha barnevakt noen kveldstimer på onsdag (bursdag!!) og aner ikke hvor mye han tar nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Vasker flaskene godt jeg for hånd eller i oppvaskemaskin. Og deretter har jeg dem i mikrosteralisatoren(kjempegreit) ble ganske lei av å koke opp flasker hver dag!

 

Jenta mi på 3 uker spiser mellom 80ml og 120ml til hvert måltid. Hadde nok jaffal laget opp 150 ml til barnevakten om jeg var deg Bratsj:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi på 5 uker spiser berre 75-80 ml pr. måltid. Men når det er sagt så var hn berre 1870 gram da hun ble født, hun er nå rett over 3000 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på snart 6 uker og 3700 g spiser mellom 60-110 ml per måltid. Spørs litt hvor stor babyen din er, de regner ca at babyen spsier 15% av kroppsvekten i døgnet, så kan du dele den summen på antall måltider for å se ca hvor mye han spiser per måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

De spiser 150ml pr kg kroppsvekt i døgnet. Så kan du dele dette på antall måltider om dagen. Da får du hvor mye han ca trenger pr måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...