Gå til innhold

Er det mange her inne som er "smokknektere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer egentlig...ingen kan da ha noe i mot en så genial oppfinnelse:)

Glad gutten min tar smokk!, den proppen er jagu meg go`å ha!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, vel, snuppa mi har i hvert fall aldri villet ha smokk, og hun er 8 måneder. Men nå i det siste har hun vært litt interessert i å tygge på den - på feil side ;-).

Skrevet

Da er du heldig.. hehe.. Vår blånekter dersom vi prøver å gi henne smokk, så det har vi gitt opp for lengst.

Skrevet

Her i huset er vi voksne fan av smokk, mens lillegutt definitivt kan regnes som en smokkenekter. Han spiser på absolutt alt han kommer over om dagen, men hvis vi prøver å putte en smokk i munnen hans blir han kjempesint, så vi har gitt opp nå...

Skrevet

jenta mi har et utrykk som sier æsj.. tror du jeg er dum eller?? Når jeg prøver å gi henne smokken.. hun tok den hvis hun var veldig sulten eller i bilen til hun var rundt 8uker.. nå nekter hun.. Prøver sånn innimellom å gi henne den, men da bare tygger hun litt på den og spytter den ut igjen. Hun er 4mnd til onsdag

Skrevet

Samme her, vi er fan, men tulla er fanatisk smokkenekter :-(( Barnesykepleier på Ullevål anbefalte forresten smokk, hun var svensk og sa at i sverige anbefalte de at barna tok smokk, bla pga krybbedød.

Men lite å gjøre når tulla sperrer munnen med tungen og blir illsint...

Skrevet

elias har ikke tatt smokken.. han er nå 5 mnd :) bruker de som leketøy istedet for han!

Skrevet

Smokken kommer kjapt i retur, ja! Når han skal sove, så kan han til nød ta den, men foretrekker tommelen. Er lettvindt med tommelen da, den finner han selv om natta og blir aldri borte. - og vanskeligere å slutte med! Fordeler og bakdeler med det meste. Vi trener med smokk, da har han noe mer å trøste seg med hvis det blir krise.

Skrevet

Er vel ingen smokknekter akkurat men babyen min har aldri blitt tilbudt smokk.

Liker ikke helt "store" babyer eller tilogmed barn, som bruker smokk. Da er det bedre å aldri begynne. Er sugebehovet ekstra stort finner barna tommelen.

Ikke for det...det finnes jo verre ting man kan utsette barna sine for:-)

Skrevet

Hun tak ikke smokken som den skal brukes, nei... Hun tar de på tvers og tygger på de! =)

Skrevet

Ingen av mine gutter har brukt smokk.Jeg har prøvd alle smokker i alle str og former,men nei!

Nå er jeg jo gla for det,men da de var knøtt så hadde det vært deilig å ha noe de kunne kose seg med.

Heller smokk enn tommelen.Lettere å slutte med.Og jeg snakker av erfaring.Suttta selv på tommelen og gjorde det (i smug vel å merke) til jeg var 11 år."slutta" når jeg var 6.....med tok den om natten og nekta derfor å sove borte til jeg var 12 år.

Skrevet

Jeg er veldig for smokk jeg men lillemor er ikke det desverre..... Man kan si hva man vil om smokk men det er fint når babyen finner noe som h*n kan trøste seg med selv og som ikke er puppen!!

Skrevet

Vesla her har aldri villet ha smokk. Kanskje jeg venta for lenge før jeg prøvde? Hadde fått med meg at smokk og flaske kunne ødelegge for amminga, så jeg venta i 5 - 6 uker. Flaska tok hun fint med en gang, men smokken derimot - HÅPLØST!! Har prøvd mange forskjellige, men ingen faller i smak. Nå hender det hun tar tommelen.

Skrevet

Førstemann tok smokk med en gang. Hun var syk og lå i respirator etter fødselen, så de måtte skjære til smokken så den fikk plass ved siden av. Men lillebroren vil ikke ha den, vi har prøvd hardt, men han bare spytter den ut og blir også ganske sint når vi putter den inn. Hender også at han brekker seg.

Synes det er litt synd, smokk eller "lyddemper" er så supert, men går det ikke så er det ikke stort å gjøre med det...

Rart å se hvor forskjellige søsken kan være...

Skrevet

Lillejenta har aldri likt smokken og det er jeg veldig glad for. Har derfor aldri prøvd så veldig hardt heller.

Sugebehovet går jo over ved ca 6 mnd hvis man ikke fortsetter å stimulere det med smokk!

Skrevet

Gutten vår ville ikke ta smokk. det gikk i begynnelsen hvis vi holdt den i munnen for han, men slapp vi taket spytta han den ut. etterhvert brukte han den som tyggeleke istedenfor...

Har gått kjempefint uten, han sutter på underleppa si hvis han skal kose seg eller trenger litt trøst. lurer på om han kommer til å fortsette med det hele livet :-D

Skrevet

Småen her har alltid nekta å ta smokk. -han ser ut som han vil brekke seg, og virker som om han setter noe i halsen, ikke noe suksess der nei.

Skrevet

Her nekter hun å ta smokk. 4,5 mnd.

Skjer det samme som hos Helena :)

Skrevet

min på 5 -6 uker hater smokk. uff...bare sutte og kose med puppen her....hehe går greit da, men slitsomt når hun skal legge seg for da må jeg legge med ved sidnav og gi pupp i 5 min til hun sovner...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...