Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 jeg og barnefar er ikke sammen,når jeg fortalte at jeg var gravid, så ville han ikke ha noe med barnet og gjøre, så ville han det, så ikke,så skulle han gå til retten og søke om foreldrerett, så ville han ikke ha kontakt, og nå tror han ikke at jeg er gravid og i hvertfall ikke at han er faren! blir så jævelig sliten av det her, jeg har vært hyggelig med han hele tiden, gitt han tid til og la "det "synke, tilbudt han og være med på Ultralyd, osv..... men!! nå truer han meg, og jeg vil ikke ha noe med han og gjøre så lenge han oppfører seg sånn!!!!! og nå gruer jeg meg til babyen er født, for han har vel rettigheter så lenge jeg ammer? altså at han har rett til og komme på besøk.. jeg vil ikke det!! noen som vet om jeg kan nekte han det? vet det høres slemt ut, men ligger mye bak det her! på forhånd takk:)
maiprins Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Jeg vil bare sende deg en trøsteklem jeg ;-) og dytter litt for deg klem
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 tusen takk:) og den klemmen var god;) trengte den nå
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Huff d va nesten som å lese om seg sjøl d der:p Min barnefar sa at dettan sku vi klare ilag, ågså bei d slutt, ja da sku han ikkje ha unge, så skulle han stille opp, ågså nei, skulle ikkje ha noe unge allikavel, åg no trur han ikkje at d e hannes *flire* Herregud så tåpeli sei eg bare! Heldigvis så har han foreldra som vil være besteforeldra:) Men han kan bare prøve seg å ta ungen fra meg, eg har no spart på nån smsa ifall d skulle bli nåkka slags rettsak. Virke kanskje litt paranoid at eg spare på dem, men man veit aldri:p (sette han i et veldi dårli lys i hvertfall) Han har også fått tilbud om å være me på Ultralyd, åg ska få tilbud om å være med på fødseln (på venterommet da) Da har han ingenting på meg i hvertfall, åg vesst din barnefar skulle ha en farskapstest, så koste en privat 2600, åg da får man resultatet innen 14daga, vesst ikkje så går d igjennom rettsgreia, åg da kan d ta 3-5mnda før han får svar på resultatan, åg før d har han ingen rettigheite:P Så egentli selvom du veit at han e farn, så blir no tia hannes på ungen utsatt, åg vesst du ikkje ville at han skulle treffe deg mens du amma, så e jo egentli d at han vil ha en farskapstest, en velsignelse i d skjulte;) så e d han som går glipp av nåkka, åg dem gjør d bare verre førr seg sjøl! Eg blir i hvertfall ikke å bli me å spleise på nåkka privattest, orke ikkje å bruke 1300kr på nåkka eg veit.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Hvis dere ikke er gift eller sammen når småen blir født er det ikke mye rettigheter han har, da har du faktisk automatisk eneforeldrerett og han må virkelig skjerpe seg, for det er da du som bestemmer hvordan kontakten skal være i de første par årene, etterhvert som småen blir eldre kan han nok komme noe vei med rett til å se og bli kjent med barnet. Så la ikke ham styre showet, lager han masse krøll og bøll, skaff deg en advokat og la all kommunikasjon gå gjennom advokaten til han kan oppføre seg som et voksent menneske. Og gjør det tindrende klart for ham at det blir veien du går hvis han ikke er normalt høflig og oppegående. Sørg for alltid å ha ditt på det tørre, sett deg aldri på hans nivå, vær høflig men bestemt og gjør det alltid klart at du setter barnet først på din prioritering og at barnet skal ha rolige.trygge og gode forhold og det blir det ikke av bøll og krøll fra den ene parten, kun når partene klarer å behandle hverandre med respekt og omtanke. Trusler er ikke akseptabelt,ikke vær redd for å ta kontakt med folkog fortell hvordan han truer deg, det er også advokat mat hvis truslene er grove nok. Jeg har sett altfor mange kvinner finne seg i slikt bølleri fra menn når de får uplanlagte barn i forskjellige situasjoner og syns ikke det er greit at kvinner ofte ender som den hjelpsesløse parten, og deretter blir de kalt og utskjelt for å være både det ene og det andre. Håpløst, ikke finn deg i behandling som er respektløs og ufølsom og bøllete!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Dette hørtes ikke noe hyggelig ut. Jeg ville snakket med noen trygdekontoret for å sjekke både mine og farens rettigheter. Så har man i alle fall fakta på bordet. Hvis han legger igjen trusler på tlfsvarer ville jeg spart på dem og brukt det mot ham for det det er verdt, det samme med evt brev. Han høres ikke ut som han vil bli en god far for barnet. Det er jo ikke nødvendig å være sammen for å fungere som foreldre, men man må jo kunne samarbeide!! Det er ikke sånn man skal ha det når man er gravid. Man trenger å lade seg opp til fødsel og barseltid. Klem og lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Huttetu, ser du har fått ode tips allerede. Jeg har ingen nye å komme med, ville bare ønske deg lykke til. Ustabile folk er ikke bra for barn da. Spar på alt du får skriftlig. Ei venninne av meg ble anmeldt for voldtekt av barnefaren hun, da hun fortalte at hun var gravid!!! Han kom jo ikke så langt da, når hun hadde telefonen fullt av sms'er fra han der han skrev at han ville møte hennne og at hun var så sexy og fin osv.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Hehe *latterkrampe* Voldtekt den va ny:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå