Vona Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Vi har holdt oss til å gi én porsjon grøt pr måltid (altså det som står målt opp på pakken (1,25 dl vann + 5-6 skjeer grøtpulver) til jenta vår på 6 mnd. Hun får mm og litt middag og fruktmos utenom. Her en dag hørte jeg noen gi barnet (6 mnd) så mye grøt det ville til hvert grøtmåltid, og det ble en del mer enn den lille porsjonen som vi pleier å gi vårt barn... Så mitt spørsmål er: Skal babyen få så mye grøt det vil, eller skal en kun gi én porsjon, og heller "fylle opp" med morsmelk? Uff, en kan sannelig begynne å lure på litt av hvert. =D
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Vår får grøt av ca 1,5 dl til kvelden og ca 1 dl om morgenen. Har mm å gi til morgenen enn til kvelds. Vi pøser ikke på med mer og lar han spise til han "sprekker". Som regel tømmer han tallerkenen, men da er han også mett. Tilbyr melk etterpå mm/mme og da varierer det hvor mye han vil ha.
monztah Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Spørs vel hvor mye man vil amme, det. Men jeg har liksom trodd at babyer regulerer selv hvor mye de trenger, og at man derfor kan gi de så mye (f.eks) grøt som de vil ha. Vi lager hel porsjon (etter hva som står på pakken) til snuppa vår, og selv om hun ikke spiser alt får hun i hvert fall til hun ikke vil ha mer. Vi nøder litt også ;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå