Gå til innhold

Når kan man skifte over fra bag til sports-del på vogn? (OTH)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli bekymret for om bagen til vognen vil holde til dattern min er stor nok/gammel nok stil å sitte i sportsvogn delen.

Dattern min er lang for aldren sin, og det er fortsatt noen mnd igjen med "vinter" og vinterpose i bagen som tar masse plass.

Sportsdelen på vognen har ikke helt flat liggestilling, så hun får i liten helling i den.

Har lest at de bør være minst 6 mnd før man bytter over. Noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du prøve å jevne ut den hellingen med litt tepper eller noe da? Men tror ikke likevel at en liten helling skal ha så mye å si. Har ingen erfaring med den vogna, men vi kjøpte en carena-sak til lille når han var ca 5 mnd, for å ha som handlesenter trille. Den kan ikke legges helt ned, men hun på butikken sa det ikke var noe problem. Det var ei erfaren dame.

Skrevet

Første jenta mi brukte bag delen til hun var 8 mnd!

Lillemor er nå 7,5 mnd og må snart over i sportsvognen. Hun er også lang!

Og bagvognene blir jo bare mindre og mindre :-)

Men jeg vill ventet til de er 6 mnd. Ikke bare pga ryggen, men også fordi en bagvogn er mye lunere og varmere og skjermer for trekk! Men må du så må du. Bestevenninna mi tok i bruk sportvognen da lillegullet hennes var 4 mnd. Gikk veldig greit!!

Skrevet

ja lille-mannen min er 3 mnd og 10 dager og vi må nok snart bytte til den andre delen.

han er veldig lang og både hodet og bena butter snart.

men man kan legge delen helt ned her da. så det er jo egentli ikke noe problem. vi har quinny 3xl eller hva den heter.

Skrevet

eg måtte ta ut liggebagen fra min kombivogn når gullet var 4mnd, er så lang;) hehe.... nå sitter han på 1hakket i sportsdelen, koooser seg med utsikten. Har på han sele der han sitter og titter:)

Skrevet

Bare å bytte når dere føler for det. Så lenge ho ikke sitter oppreist i lange perioder går det jo greit. Tror ikke den lille helningen gjør så stor skade. Du sier ingenting om hvor gammel jenta di er...?? Men fra de er 4-5mnd så liker de å være mer oppreist også..

Skrevet

her bruker vi enda bagen, og mini er snart 8 mnd...

hvis du ikke vil bytte til sportsdelen enda, kan du jo bytte ut vinterposen med ulltepper og dyner i stedet?da blir det jo litt bedre plass. det har vi gjort her,siden han sover alltid på trilletur, og da eg bagen best...

me kler på han godt, og har et tjukt ullteppe rundt han, dyne og vogntrekket...og da er han god og varm hele tiden=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...