Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg kuttet ut jern tilskuddet til min lille datter i samråd med lege da hun fikk så problemer med magen pga dette. Ble enige om å kutte ut det i en 3 ukers tid for å se om det ble bedre for henne. Og det ble det jo. Og nå har jeg vel ikke gitt henne jern på mange mange uker, tror det er et par mnd jeg.

Men nå leste jeg innlegget lengre ned med hun som hadde funnet sin sønn livløs på sofaen pga for lite blod etc...

Jeg fikk nå helt panikk.

Kan de på HS ta test av blodprosenten ? Er det blodprosenten som jernet kun er til å holde vedlike ?

Hilsen Miriamsmor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS eller lab'en på legekontoret tar blodprosentprøver. Vet ikke om det kun er pga blodprosenten de premature skal ha jern, men vet at ikke alle får til å produsere nok på egenhånd. Var ikke meningen å skremme deg, ville bare fortelle hvorfor jeg fikk streng beskjed om å fortsette med jern:-) Og var en opplevelse jeg ikke unner noen andre... Ring til nyfødtposten om du er usikker. Det pleide jeg å gjøre.

Lei for at du ble redd...

klem fra

Skrevet

Hei hei

Ble redd ja :) men slik er vi hysteriske mødre hehe..

Jeg dro til fastlegen og snakket om dette og vi ble enige om å prøve med litt jern igjen. Så jeg har gitt henne en kvart dose nå i 5 dager og hun har litt ubehag med det, men det er okei. Så jeg ser det ann litt jeg om jeg fortsetter med det eller ikke. Blir det verre for magen dropper jeg det. Skal til HS på onsdag til uka og be om en slik test for å sjekke blodprosenten.

Ja nyfødtposten er kjempe ok å snakke med, har ringt de et par ganger.

Det burde ha vært et preparat som er litt midlere for magen til slike små synes jeg som inneholder jern.

Finnes ikke det ?

De på nyposten mente at HS skulle vite om det, men de på HS mener at ed på nyposten skulle vite det :) så da er jeg like langt.

Jeg blir veldig lett redd for alt mulig når det gjelde min lille datter.

Sjekker henne når hun sover manger ganger om hun puster, om dyna er over nesa etc etc, blir jo helt sprø av dette :)

Så derfor reagerte jeg når jeg leste ditt tilfellet.

Noe som jeg er meget glad for at gikk bra !! heldigvis.

Klem fra meg!

Skrevet

Stakkars liten som får vondt i magen av jern. Ikke sikkert hun trenger det. Tror nok du finner ut av det når du sjekker blodprosenten. Synes også det skulle finnes en litt snillere mixtur for de små. Vet ikke om det finnes...

Kjenner til den følelsen med å hele tiden sjekke om han puster... Heldigvis fikk jeg låne en alarm på nyfødtposten etter han var innlagt med pustestopp. Den gjorde meg tryggere slik at jeg også turde sove litt:-) ja, man blir ganske sprø...Heldigvis går det over når man ser hvor fint det går etter en stund.

lykke til

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...