stima Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Noen som har peiling på dette? hører egentlig til på trimester 1, men ingen der kan hjelpe meg! Skal snart på første kontroll, og lurer på når man kan høre noe på jordmorstetoskop eller doppler apparat?? og om dette er noe de fleste leger har??
3+et lite nurk Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Går du til jordmor på en helsestasjon? Hvis ikke vil jeg absolutt anbefale deg det. Da kan du gå litt dit og litt til lege. Jordmor har både dopler og jordmorstetoskop, men det er dopler som brukes mesteparten av svangerskapet. Det er en ultralydpinne som fanger opp bevegelse og gir deg hjertelyden. Det er nok jordmor som er best på å finne denne så tidlig som mulig. Mange leger har ikke slike engang, og vil sjelden bruke den. Min jordmor lyttet første gang i uke 15 og da fant hun den med en gang... Andre jordmødre er ikke fult så gode har jeg hørt, så man skal ikke få panikk fordi lege eller jordmor ikke finner hjertelyden så tidlig... Lykke til uansett. Håper svaret hjalp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå