Gå til innhold

Er + 11 kg mye i uke 27 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke så veldig mye fra før, så det gjør jo ikke så mye. Men jm sa hun ønsket at jeg gikk opp 12 / 14 kg i svangerskapet. Men jeg kommer vel til å legge på meg ganske mye mer siden jeg allerede har lagt på meg 11...eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en startvekt på 55 kg. Veier nå 69...Altså opp 14 kg.... Er i uke 27. Min jordmor synes jeg hadde gått opp myyyyye. Men jeg gikk opp ca 25 kg med nr.1 og gikk ned alt og mer til etter fødsel (innen 1 år). Så jeg vet at det ikke er noe problem. Men ønsker self. ikke å gå opp like mye, det tar jo litt tid å gå ned... men men, når du sitter på rævva som meg pga store ryggsmerter fra dag 1. + fyser på sjokolade heeeele tiden. Ja da legger man jo på seg...

Skrevet

D kommer helt ann på hvor mye du hadde fra før.

Ei venninna av meg har gått opp nesten 18kg etter at hun ble gravid, hun er i uke 26, men hun veide bare 47kg når hun ble gravid, så kroppen hennes la på seg den vekta den trengte førr å klare å bære fram en unge:)

Jeg har lagt på meg ca 6kg åg er i uke 23:)

Jeg har bare lagt på meg på magen da, men var ganske så normal fra før av:)

Åg visst du ikkehadde så høy vekt før, så er d ikke uvanelig me 11kg trur jeg:)

Eg har ei søster som e overvektig, åg ho gikk ned 1kg under savgerskapet, åg hun fikk en gutt på 4,5kg:)

Skrevet

Er i min uke 28 ,frem til uke 24 hadde jeg lagt på meg ca 2 kg , plutselig på en uke var det 8 kg til... det er en stund siden jeg ble veid men har nokk lagt på meg en 12 kg til nå!! Var tynn i utgangspunktet.. folk sier hele tiden: herregud du har jo bare mage.. jeg synes ikke litt ekstra gjør noe, er ikke så opphengt i den vekta .. men vil prøve å holde meg til en 15-16 kg ,men det ser dårlig ut;-D.. hihi

Skrevet

Ikke nødvendigvis... Man legger ofte på seg i rykk og i napp. Kan hende det vil avta litt de siste ukene. Så kan det jo hende du legger på deg på grunn av væskeoppsamling i kroppen, og det vil jo gå av med en gang etterpå.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke var mye. Jeg har lagt på meg nesten 8 kg og er i uke 25. Det med kg og hvor mye du legger på deg varier veldig fra pers til pers og svangerskap til svangerskap. Jeg la ikke på meg mye i mitt første svngerskap. Denne gangen ser det helt anderledes ut...

Skrevet

Jeg er i uke 25 nå og har vel lagt på meg gode 10kg.

Jeg veide 67 når jeg ble gravid. Men nå skal det også være sagt at jeg gikk ned mye før graviditeten, nesten 40kg. Så jeg regner med at kg kommer raskere tilbake da..

Men jeg håper virkelig det roer seg litt ned nå. Håper på maks 15 kg totalt..Men vet at jeg kommer til å gå de ned igjen når jeg har født da.. gikk ned 20 raske sist gang ihvertfall. (=

Men man får jo litt panikk her da når man leser om de som bare går opp 2-3 kg første 2 trimesterene...

Skrevet

Jeg er i uke 28 nå, og har enda ikke lagt på meg noe. Regner med at det renner på nå som bekenløsninga har satt inn og aktivitetsnivået synker....

Skrevet

jeg har lagt på meg enormt dette svangerskapet å er bare 16 uker på vei.. er drit deppa pga d..men håper d stagnerer..la på meg 19 kg me 1 mann..men nå har jeg allerede lagt på meg 10 kg så er ikke lett=O(((((

Skrevet

fikk beskjed av jordmoren til og passe på hva jeg spister og putter i munnen.Er akkurat 26uker i dag og har gått opp 1kg siden jeg ble gravid.Hadde litt for mye på kroppen før jeg ble gravid,men ikke alt for mye.Synes det var litt styggt av henne og si at jeg måtte passe meg.

Skrevet

Aurora: Jeg fikk også samme beskjeden av jordmor i Trondheim. Jeg har lagt på meg litt i underkant av 5kg og er i uke26. Trodde det var innenfor det som var normalt. Har også litt ekstra fra før, men synes det var rart at hun nevnte det på denne måten. Tror som mange andre har svart at man legger på seg det det individuelt er behov for, så lenge man ikke bare sitter i sofaen og spiser godteri!

Skrevet

Akkurat det samme sa jordmora mi i Stokke. Enda jeg ikke har lagt på meg et gram.....

Skrevet

legen min sa jeg hadde vært flink hun. jeg har lagt på meg 6 kg og er i uke 28

Skrevet

jeg er i uke 26 nå, og har lagt på meg 13 kg.. men har bare lagt på meg rundt magen.. har ikke mye vann i kroppen.. var ikke tynn i utgangspunktet jeg heller, heller litt for mye.. 78 før 91 nå..

er også førstegangs

Skrevet

Jeg har ogsaa litt for mye fra foer, og har hittil lagt paa meg 2 kilo (er bare i uke 15.) Paa foerste vanlige kontroll i uke 8 hadde foedselslegen/gynekologen min en hel liste med spoersmaal--og spurte bla. om jeg selv mener at jeg spiser sunt. Jeg svarte ja...men ansiktsutrykket til min kjaere mann viste visst at han ikke sa seg helt enig. (Hyggelig aa ha ham med paa alle kontroller--men noen ganger passer han litt for godt paa synes jeg...) Legen lo av ansiktsutrykket hans, og da jeg aerlig innroemmte at jeg sikkert kunne passe meg litt mht. vekta sa hun at det var noe jeg kunne ta tak i naar barnet var foedt--ikke naa. Hun sa at naar man er gravid er det riktig at man gaar opp i vekt og spiser ca. 300 calorier mer enn det man gjoer til vanlig f.o.m 2. trimester--men understreket ogsaa at det er veldig viktig aa spise seg mett paa sunne ting. Jeg skal bla proeve aa faa i meg proteiner til hvert eneste maaltid--og begrense soetsaker saa langt det er mulig. Aa begrense matintaket derimot er det ikke snakk om! Barnet faar nemmelig ikke i seg den naeringen den trenger fra fettlagerene til mor. Synes ikke det var pent sagt av de jordmoedrene aa bare si at man skal "passe seg" uten aa forklare hva de mener med det. Man SKAL legge paa seg naar man er gravid--men det er viktig at man spiser de riktige tingene.

Skrevet

Jeg er nå i uke 27 og har gått ned 7 kg.

Men nurket vokser normalt og vokser seg stor.

Skrevet

synes ikke du skal bekymre deg over det. 1.svangerskap gikk jeg opp over 20 kg, i det neste 6, og tredje 12-14. Venter nå nr 4, er 18 uker på vei og har samme vekt som før jeg ble gravid. Merker at kroppen har endret seg i løpet av alle disse årene og gjennom svangerskapene. Klart vi skal tenke på hva vi putter i munnen, men det skal vi gjøre også før og etter graviditeten. Med lavere aktivitetsnivå, vannansamling og kroppens egen evne til å spare energilager er det naturlig med vektøkning i svangerskapet!

Skrevet

ja har tenkt på det jeg også.Jeg jobber fullt enda og har en aktiv jobb.Enda har jeg en hund som trenger morsjon hver dag som jeg prøver og gå tur med.Så vil ikke si at jeg ligger på lat siden.Mener at kiloene kommer de som skal.Men synes min jordmor kunne ha ordlagt seg bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...