Gå til innhold

ang korrupte barnehageinntak...

Anbefalte innlegg

i barnehagen vi har tenkt å søke gutten inn i, jobber bestemoren hans. hun sier at alle søsken er garantert plass, det samme gjelder barn og barnebarn av ansatte.

det vil jo si at han er garantert plass, og det er vi selvfølgelig klar over.

jeg møtte en førskolelærer som jobber i åpen barnehage, og da fortalte jeg at han skulle begynner i den barnehagen det er snakk om. og hun sa jeg måtte vente med å glede meg til opptaket var klart. da fortalte jeg at han er garantert plass, pga bestemoren. denne førskolelæreren ble helt rar, og sa hun aldri hadde hørt noe sånn! at alle barnehagene skal følge det kommunale opptaket osv osv...

hva vet dere om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7884551-ang-korrupte-barnehageinntak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om flere foreldre som har tatt direkte kontakt med barnehagen med søknaden og fått plass der før andre i køen. Jeg har snakket med flere styrere, ikke her jeg selv bor så jeg har ikke benyttet meg av det, de sier at det er de som selv velger ut hvem som får komme til dem. Dtte er noen år siden (2-3), vet ikke om det foregår sånn ennå?

Joda, det er nok litt korrupt selv om kommunen prøver å motsi det.

Hvis du bor i Bergen er det stor sansynlighet for at bhg vil bli oppdaget hvis de tar inn sønnen din forand et annet barn. Det er kommunen som skal ha kontrollen over køene i dag.

Men har du søkt for lenge siden og har et godt søkernr er det nok ikke noe problem å få plass i denne bhg.

Best å gå etter reglene. Folk snakker jo sammen så man vet aldri hvor infoen endre : )

Hvis dette er en privat bhg så kan dette stemme. I min datters bhg er prioriteringen slik:

1.Lovpålagt prioritering fra kommunen

2.Barn av ansatte

3.Barnb med søsken i samme bhg

4.Barn i bydelen

5.Alle andre

Dette må de følge under hovedopptaket, men ellers i året kan de velge de barna de vil. Vi fikk plass fordi vi kjenner noen som kjenner noen... Utenom hovedopptaket. Fordi vi har rykte for å være "samarbeidsvillige" foreldre og alltid betaler i tide. (Har gått i en mindre privat bhg i samme bydel, og de fleste private "kjenner" hverandre.)

Annonse

Alle barnehager kan gjøre som de vil, det avhenger kun på styrer og om hun VIL følge regelen... Jeg har vært borti barnehager i Oslo og Stavanger og selv jobbet i barnehage...de som kjenner noen eller går å gråter i barnehagene får plass. Dette synes jeg er helt uhørt om mener at dersom noen prøver å snike i køen (gjelder ikke de som har prio plass) burde havnet bakerst med en gang. Alle har like stort behov som andre og synes reglene er latterlige, dersom de skal ha samordnet opptak, burde de følge dette og kutte ut all den snikingen. Jeg synes det er uverdig at jeg skal gå å gråte i en barnehage eller ringe å mase, men at jeg følger reglene fører kun en plass: INGEN PLASS!!

Kommunale bhg i Oslo får en liste fra bydelen med barn som skal begynne der, det eneste de kan "be om" er ca alder og kjønn på barnet for å få best mulig barnegruppe. Har jobbet i bhg i Oslo i mange år. Så disse bhg du har vært borti MÅ være private, eller så er det veldig mange år siden. Kommunale bhg fpr ikke velge sine egne barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...