xpecting Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Jeg fullammer min lille jente på 3 mnd. og nå har hun ikke bæsjet på over en uke. Hun trykker og jobber noe innmari, men det er helt stopp. Har prøvd å "trigge" lukkemuskelen forsiktig med en Q-tips, gitt henne maltekstrakt imed melka (pumpet meg), men fremdeles ingen bæsj. Legen sier det fremdeles er innenfor normalen, så de vil ikke gjøre noe før det har gått en uke til. Hmmm...stakkas lille snuppa mi som jobber så fælt!!! Noen som har andre gode råd?
Juvena Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 sorry ingen gode råd, men hadde det så nn med eldstemann, han bæsja en gang i uka og da kom det enormt mye!!!! : )
Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06 Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Spurte om det samme for noen dager siden, bare jeg bruker mme. Her er tipsa jeg fikk: http://www.dinbaby.com/forum/thread/7863939
mai mammaen til to Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 datteren min har strevd litt med avføringen.. det jeg gjør er at når jeg ser at hun begynner å trykke, så holder jeg henne over do..eller nå sitter hun på do mens jeg holder henne..din baby er så liten at du kan holde henne over do, ev over bleien eller noe..det er lettere å trykke i den stillingen..tenk selv om du skulle ligge flatt å få noe ut.. iallefall om det er litt hard.. datteren min får ofte små kuler ut bare..men med engang jeg tar henne på do så kommer det mye..da trykker hun til...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Jenta vår bæsjet hver fredag til hun var 4 måneder hun. Hun plagdes ikke så mye, men det var ubehagelig for henne ettersom det kom så mye når det først kom. Hun var skikkelig grinete dagen før. Det er helt normalt så lenge de fullammes. Jeg går ut fra at bæsjen er løs når den kommer og at hun ikke er hard i magen. Jenta vår fikk ikke regelmessig og daglig avføring før vi begynte med grøt. Da ble det mye mer system på tingene!
Sina-mor...;-) Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Jenta mi bæsja bare en gang hver 14. dag når ho var 3-4mnd gammel. Så du har nok ingenting å uroe deg for. Så lenge hun fullammes er det aldri fare for forstoppelse. Det kan bare skje når de får mme og evt. fast føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå