Gå til innhold

Hva slags mat gir dere nå?


Juvena

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer mye på det med mating og når en skal prøve med forskjellige ting. Min gutt får grøt hver kveld, liker det godt. Men vil ikke ha grøt tidligere på dagen. Resten er kun amming. Men ammer to ganger på natten. Mange som har avvent julibarna med nattamming? Tror vi skal ta en sjau snart og få en slutt på det.... Kan jeg prøve å gi litt moset banan nå? Noen som gir middager? Syns det er så vanskelig å vite åssen alt det her skal gjøres... : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. min lille gull gutt spiser grøt til frokost. 1 flaske med mme på150 ml og ett beger med frukt til lunsj.

1 middags glass og vann, og grøt og banan til kvelds.

så han får både middag og banan, han er ikke glad i mm eller mme. nekter helst og drikke det. jeg skraper banan med en skje og gir han.

men jeg gir haan en flaske med mme i ca 23 tiden når han sover for da drikker han. men pleier å våkne i 5 tiden igjen. prøver med mme da og, spiser kanskje 100 ml da, så jeg føler jeg må gi på natta siden han drikker så lite på dagen. ville ikke ha melk før han fikk mat heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juvena

Jeg er helt enig det er ikke greit å vite den beste måten å gjøre det på. Jeg har en liten grøtnekter og å prøve å få henne til å spise grøt har nesten ødelagt så hun er skeptisk til annen mat. Så nå kutter jeg ut grøt og så skal hun heller få brød snart.. Men hun spiser middag. Bruker HIPP sine glass og da spiser hun kanskje 1/4 glass hver gang. Ikke akkurat noen mengde ennå, men jeg er mer opptatt av at hun lærer seg å spise ordentlig (gape og ikke bare komme med tunga). Ellers moser jeg av og til banan og det kommer ann på dagsformen om hun vil ha, men det er i så fall lunsj... Og så har jeg akkurat begynt å gi middag også på morgenen ettersom hun tydeligvis trenger to måltider om dagen. Hun spiser hver 2 time hele natten igjennom og ettersom vekta hennes ikke øker så mye nå så tenker jeg at jeg kommer ikke til å nattavvenne før hun spiser to ordentlige måltider per dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

mammasgodjente har du prøvd velling?jeg har også en liten grøtnekter her komer ikke på tale å gi han grøt han bare spytter det ut igjen

mormor bor i sverige så hun sender velling til meg og det liker han(jeg blander det med mme alså)så Jonas får velling om morgenen og kvelden middag midt på dagen og fruktmos han liker egentlig bare Hipp sine middager tenkte jeg skulle begunne med brød om ikke alt for lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mme til frokost

brødskive med leverpostei og frukt til lunsj

middagsglass til middag - spiser ca1/3 glass + dessert (fruktmos

grøt til kvelds

mme før hun legger seg

 

får tilbud om mme ca 1/2-1 etter hvert måltid også.. (ca 4 flasker i døgnet)

 

Spiser ikke om natta, har tatt nattavvennign. Dvs: hun hadde puppenekt så jeg ville ikke gi henne flaske på natta. Derfor er hun avvent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm til frokost

grøt og mme til lunsj

middagsglass og mme til middag

mme til kvelds

mm på natta

 

får ofte litt pupp mellom måltidene, spesielt før legging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! Er nok på tide at jeg utvider mathorisonten!! Skal prøve med litt middagsglass og banan. Men han må bare bli frisk først, er kjempeforkjøla og ikke så matlysten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min er en skikkelig kresen kar.. Vil ikke ha moset banan, eple eller frukt pure. Vil ikke ha grøt, vil ikke ha velling (tar ikke flaske)

 

Så nå om dagen går det bare i pupp... ca hver 2-3 time. Han har ikke lagt på seg noe siden sist i november og det bekymnre meg litt. Men nå skal det sies at han har vært syk de siste 2 ukene... Føst magen, spydde og var slapp, og nå er han forkjøla. Så jeg er glad så lenge han får i seg MM.

 

Men må snart finne på noe for å få han til å spise noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer fortsatt, med litt smaksprøver. Får to spiseskjeer fruktmos til ettermiddagen. Begynte med smaksprøver på brød med leverpostei, men har voldsomt diare. Får ha noen dager pause før jeg prøver med enten mer brød eller kanskje begynne å teste ut litt middag...

Han spiser veldig uregelmessig. Fra 1-5 amminger pr natt og på dagtid går det 1-3 timer mellom hvert måltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...