Gjest Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Lillegutt fikk mme til frokost og kvelds lenge, og vann eller eplesaft (4 mnd glasset) til lunsj og middag. Men så ble jeg plutselig usikker. Kanskje han bør få mer mme? Hvor mye mme drikker barna deres i løpet av døgnet? Til dere som har barn fra 9 - 10 mnd. takker for svar :)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Gutten vår får 2 flasker i døgnet med 210 ml i hver. På hs sier dem at dette er nok )
Sololight Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Hm, hos oss er det motsatt, jeg tror tassen får for mye, så jeg holder på å trappe ned. Helt til nå nylig har han fått ca 1000 ml pr dag. (natt og dag) Leste nettopp en bok der det sto ca 600 ml mme i løpet av døgnetpå denne alderen. Helsesøster sier man kan gi så mye som står på pakken (tror aldri hun har sett en pakke engang, for når jeg spør om en liter er mye, sier hun også at jeg skal se på pakken:-)) På min nan2 pakke står det imidlertid 180-250ml 3-4 ganger pr døgn, tror jeg. Kommer nok til å satse på 3 flasker a 200 ml fremover, i tillegg til vann til maten og ellers som tørstedrikke. Han er kjempeglad i å drikke vann av ordentlig glass:-) Han var 9800g og 73 lang på 9 mnd kontroll.
BettyBoob Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 gutten min på 10 mnd får 3 flasker med 150 ml mme i døgnet. til måltider får han vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå