VinterSol+2 Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 altså, er førstegangsgravid her, og prøver å lese meg til alt jeg kan.. men dette finner jeg ikke noe svar på. Skjønner at hodet skal feste seg før fødsel, og at dette er veldig viktig og alt det der. Men hva i huleste betyr det? For jeg antar at det ville være en veldig dårlig ide om hodet til babyen festet seg i livmorveggen feks, da må det jo være vanskelig å få den ut.. skjønner at dette kan være et morsomt spørsmål, så bare le. men det er fint om noen tar seg tid til å fortelle hva det betyr også..
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Barnet beveger seg nedover mot bekkenet når fødselen nærmer seg, og hos mange fester det seg i bekkenet. Lillegutt festet seg aldri, og hos flergangsfødene fester det seg sjeldent. Før mente man at hvis vannet gikk uten at hodet var festet var det viktig å legge seg rett ned og vente på ambulanse. Det har man gått bort fra nå, men det er viktig å reise direkte til sykehuset!
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 det betyr vel bare at da kan fødselen starte lissom..babyen ligger i riktig posisjon..hodet skal jo ut først..og når det er festet kan det jo ikke flytte på seg igjen,alså det blir hodefødsel:) så hvis hodet ikke er festet når du har 2 uker til fødsel,har du jo litt dårlig tid lissom..da kan det brått bli ks.. alså..hodet fester seg fordi det ikke skal bli født i sete da..
VinterSol+2 Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2007 men hvordan fester det seg? er det så trangt at det sitter fast, lissom? Takker og bukker for svar:)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Ja, jeg tror faktisk det er sånn det foregår! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå