Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan deres 3.5 åringer .kan de skrive navet sitt eller bokstaver ,taller ?

Er det for tidlig å lære dem ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom barnet selv er interisert i det så er det ikke for tidlig.

da min gutt var 3.5 kunne han skrive litt under halvparten av alfabete. (viste ikke hva alle het, men han viste hvem sine det var... hehe )

han kunne skrive noen få tall, men det var ikke mange.

nå er han litt over 4 og kan skrive nesten hele alfabete. han vet hva alle heter også :) (de han ikke kan skrive også)

han kan sette sammen korte ord også, og selvfølgelig skriver han sitt eget navn da. (dobbelt navn)

tall kan han men skriver ikke så mye av det, så jeg vet sannelig ikke om det er fordi om han ikke kan det eller fordi han ikke gidder.. han er litt lat...

må si at han har bestandig vært veldig opptatt av både bokstaver og tall. jeg har aldri presset han på noen måte, dette har kommet helt naturlig for han gjenom spørsmål og lek.

men pga han interesse for dette så har jeg kansje terpa mer enn jeg ville gjort ellers. dvs dreid leken mer om bokstaver og tall.

men for å komme tilbake til deg; nei, jeg synes ikke det er for tidlig å lære dem. men jeg synes heller ikke at du burde presse barnet til noe, det kommer uansett. :)

Skrevet

Hei! Jeg synes ikke det er saa viktig aa sammenligne hva en treaaring kan av bokstaver og tall - det kommer de som sagt til aa laere om ikke saa lenge likevel.

Hva med aa heller laere dem sosial oppfoersel, regler og grensesetting? Det er ferdigheter de boer ha inne innen de starter paa foerskole/skole, saa kan de heller vaere klare og motiverte for lesing og skriving naar de starter med det i klasserommet?

Dette er bare en liten tanke, og ikke ment som kritisering av ditt barn, jeg er sikker paa at han ogsaa kan andre viktigere ferdigheter for den alderen han er inne i:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...