Gå til innhold

HTS izi kombi


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har kjøpt dette setet? Det er best i test, ser jeg, og vurderer å kjøpe det. Siden jeg må reise et stykke for å se setet personlig, lurer jeg for det første på om dere er fornøyd med det, hvis dere har tatt det i bruk? Jeg vurderer et annet sete også, Britax Secura, for der ligger babyen litt lenger bakover enn det jeg får inntrykk av at man gjør i HTS-setet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sete vil jeg ha også (til snuppa da selvfølgelig.. hihi), men har ingen erfaringer med det.

Vet de har det på salg på Barnas Hus imorgen 2499,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt det izi'n og tatt det i bruk. Vi er veldig fornøyd med det, hun sitter stødig og godt - og i motsetning til gamlesetet (Acta graco med base 0-13 kg) er det omtrent ikke klaging når vi kjører bil. Vi har opplevd en gang at hodet bikket fremover mens hun sov, men det er et unntak. Vi har setet på maks liggestilling. Jeg kan ikke uttale meg om det andre setet du nevner, det har jeg ingen kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt til å kjøpe det BeSafe-setet. Det er fryktelig stort, ble helt sjokkert da jeg så det i butikken. Men hun jeg snakket med sa at hun kjører Golf, og at hun har plass til setet der... Har også hørt at litt av ulempen med BeSafe setet er at de sitter nokså "bratt". Acta Graco Cosmic kan man visst legge lenger bakover. Det kom dårlig ut i testen, men det skyldtes visstnok at de som skulle teste det hadde festet det feil. Setet du nevner har jeg ikke hørt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar innmari stor plass izi'n. Hun som solgte oss setet sa at ganske mange mister litt fotplass i passasjersetet fremme i bilen. Vi har Touran, men synes at jeg har helt grei plass. Mannen kan også være passasjer uten at han sitter trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde det i bilen vår (ford focus stv) og mistet plass foran :/ litt kjipt det da, men er vel ingen seter som bygger mindre om det er bakovervendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble anbefalt cosmic setet framfor izi kombi av forhandler fordi barnet sitter ikke så bratt i det, det tar mindre plass i bilen og det kan brukes lenger (25kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det setet, og er veldig fornøyd. Det kan legges ned så man ikke sitter så bratt, og da er hoftepartiet fortsatt beskyttet i forhold til Cosmic. Det fikk vi iallefall beskjed om på butikken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akta Graco Duologic tar veldig liten plass i forhold til HTS-setene..! Samme med Britax Two Way Elite og Maxi Cosi Mobi :-) Ulempen med HTS er også at ryggen er veldig kort, så ungene vokser fortere ut av dette og må snus fremovervendt for tidlig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte dette setet på Barnas hus i dag. Tar stor plass, bilen får nå bare plass til 4 inkludert snuppa i stolen. Det er også veldig bratt så hodet falt litt fremover når gubben gasset på. Vi skal prøve å justere det litt på det så det blir høyere inn mot setet. Har det i liggestilling. Ellers så snuppa ut til å trives da, kan nå se rett ut av vinduet og det var spennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Det er absolutt best i test, så vi kommer til å kjøpe det. Sikkerhet framfor plass, vi er jo bare tre foreløpig også vi, planlegger i hvert fall ikke å bli fem før hun har blitt noen år! Bilbutikken som pappa jobber i(Wolksvagen-forhandler) har kampanje på dette setet til 2500 nå de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...