Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke gravid,....Gud svarer jo aldri min bønn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bedd å bedd lenge nå.....og vi blir ikke gravide. Vi får beskjed av lege at vi ikke kan få det til på egenhånd....vi må gjennom prøverør, og det er såå lang ventetid....og dyrt=( Kjenner jeg blir sint på Gud, hvis han elsker meg- hvorfor hjelper han meg ikke----han kan jo!!

Skrevet

Heisann

Se på mulighetene dere har, ikke det umulige!

Legen sa prøverør er en mulighet!

I mellomtiden kan dere jo prøve på egenhånd og fortsette og be alt kan jo skje!

I tillegg så er en mulighet å adoptere et barn!Tenk så stort det må være!

Lykke til.

Skrevet

Vet du hva- det er ikke bare å adoptere et barn- er du klar over hvor store krav det er for å bli adoptivforeldre? Aner du hvor lang ventetiden er? Eller hvor mye det koster?? Dessuten kan man ikke sammenligne dette med å få et eget barn....

Prøverør er en sjanse, men det er også dyrt....og ventetid- og med så dårlig råd som vi har- så vet jeg ikke om vi greier den ekstra kostnaden

Det er sant at vi har muligheter......men du forstår nok ikke hvor stor sorgen er for de som ikke kan få barn på egen hånd.......

Skrevet

Mener ikke å være ufølsom men dere kan fortsatt få barn på egen hånd, der var jo en mulighet.....

Videre vil jeg si at jeg føler med deg i sorgen og lengselen etter å få et barn og jeg ber om at du får ditt bønnesvar.

Skrevet

Takk for det!

Skjønner at du ikke prøver å være ufølsom, men jeg er så lei når andre sier at det er bare å ta prøverør eller adoptere....for det er ikke bare bare..... ønske om å bli gravid er så stort at det er ubeskrivelig... jeg gråter veldig ofte........mente ikke å bli sint på deg asså.........

Skrevet

kjære Anonym!!

Jeg har det nøyaktig slik som du!! Troen min VAR KLIPPEFAST inntil disse til nå 6 årene med barnløshet. Nå tror jeg KUN på TRASS og fordi jeg VIL TRO. Jeg vandrer i blinde, blendet av min egen sorg og tårer.

Adopsjon er utelukket for vår del, vi skjønner utrolig godt hva det vil si å lengte etter sitt eget barn. Jeg vil likevel våge å si: Hva annet enn Gud har vi? Hvem andre enn Jesus kan gripe inn i situasjonen?

Jeg oppfordrer deg til å TRO bare, frykt ikke, (Jeg prøver selv, men får det langtfra til alltid) Ekte offer vil Herren ha, han vender ikke ryggen til et sønderknust hjerte. Jeg vil be for deg, og jeg vil oppfordre de som tror til å be for dere!!! Gud velsigne deg kjære søster!

Skrevet

Du kan kontakte en privat klinikk for prøverør.

Jeg tror at Gud også vil at du skal ta tak i ting selv det er derfor han ga deg vilje.

Ellers hadde han gjort oss tafatte og så kunne vi sittet i sofaen og bare ventet på alt som skulle komme til oss fordi akkurat vi fortjener bare det beste.

Han vil at vi skal jobbe for å oppnå det som er viktig for oss.

Skrevet

jeg kan ikke svare på hvorfor han ikke griper inn, og gir deg det barnet du så veldig ønsker... jeg tror det er en grunn for alt som skjer... men jeg har aldri forstått grunnen til barnløshet.. men du må ikke miste håpet, for når alt kommer til alt, er det i bunn og grunn det eneste man har??? hva er vel et liv uten håp???

jeg tilhører ikke din religion eller tro, men kjenner til smerten du har, den håpløse sinnet og mangle på forståelse, alle spørsmålene som rasker rundt i hodet og river i sjelen...

det gjør vondere enn 1000kniver...

men tvil aldri på en ting. Gud elsker deg, og han føler din smerte, selvom han kanskje ikke kan gi deg et barn just nuh...

fortsett å prøve... mirakler skjer hver dag... samtidi er prøverør en mulighet, en dyr en ja. men fortsettå prøv, spar penger, blir du gravid føre eventuelle prøverør, har du ekstra med penger til miraklet ditt, hvis ikke, har du jo muligheten ved hjelp....

vet det er liten trøst...

fred være med deg og dine..

varme tanker sendes din vei...

Skrevet

Har stor medfølelse for din sorg pga. foreløpig barnløshet.

Samtidig vil jeg i all foriktighet oppfordre deg til å jobbe litt dypere med din åndelighet. Tenker du at det er sånn at siden du tror på Gud, så skal han oppfylle alle dine ønsker?

Jeg tror også på Gud. Men jeg tror ikke at jeg har krav på å få alt jeg ber om.

Jeg tror at hvert menneskeliv er unikt, at vi alle er født med potensiale til noe stort - og at vi alle må jobbe hardt med å finne ut hva vi skal bruke livet vårt til, og hva vi skal lære.

Det er to ektepar i vår familie som ikke kunne få egne barn. De har vært igjennom veldig slitsomme år både fysisk og psykisk. De har nå adoptert flere barn - og jeg er overbevist om at det var meningen at disse flotte, barnekjære, kjærlige menneskene skulle bli foreldre til foreldreløse barn fra fattige land. Disse barna er like mye deres barn som våre er. Adopsjon er ikke nest best.

Adopsjon er utrolig vakkert, og vi i familien som har fått følge flere adopsjonsprosesser vet at å få lov til å bli foreldre på denne måten ikke står tilbake for å føde barn selv.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei HI og alle dere andre kristne! Kanskje på tide å våkne opp?!! GUD FINNES IKKE!!! Og hadde han gjort hadde han nok sagt..PUL SOM FAEN, Underlivet ditt har ikke jeg noe med å gjøre og ting tar tid!! Dere har prøvd et år...Synes du skal gå innom bli gravid eller ufrivillige aborter jeg. Der er det folk som har prøvd MYE lenger, Ta dere en tur til fertilitets legen og få en utredning.Det finnes flere muligheter i dag til å få et barn på og GUD er IKKE en av dem!!

Skrevet

kjære anonym. hvorfor hakke ned på andres livsyn. har ikke sett noen troende som hakker ned på ikke troende på de andre forumene. hver og en må jo få velge selv om de vil tro eller ikke. ingen kan bevise om Gus fins eller ikke, så da må d jo være opp til hver enkelt.

Skrevet

Ingen kan bevise om det finnes troll og nisser eller....

Skrevet

Det er dyrt å adoptere, men jeg tror man blir like glad i et barn som er adoptert. Tenk så mange barn som er foreldreløse, fattige og lider under sult og krig. Som kristen må det jo være en fantastisk gjerning å kunne redde noen barn? Tenk så flott å reise til et land og hente et barn for så å bringe det hjem til et godt liv i Norge? Kansje er det Guds vilje at de som ikke får barn skal ta seg av andres barn?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Føler virkelig med deg i sorgen din. Håper du blir gravid en dag. For meg blir det feil å si at det er en grunn for alt som skjer, for jeg ser ikke noe grunn til at et lite foster skal dø eller at dere skal ende opp uten å få barn.

Jeg synes du skal snakke med legen din. Ikke det at jeg ikke tror at Gud kan gripe inn, men det er faktisk ikke alltid at han gjør det slik vi tenker. Guds veier er ikke våre veier vet du :)

Ønsker deg virkelig lykke til! Du må bare være tålmodig og ha blikket festet på han som er troens opphavsmann og fullender! Ellers vil du begynne å vakle.

Stå på! Guds fred!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvis GUD eksisterer, er han verdens STØRSTE drittsekk!

• 1 måned senere...
Skrevet

IKKE gi gud skyld for alt det onde som skjer !!!

Skrevet

Bibelen viser at gud ikke utfører mirakuløse handlinger nå til dags... som det og hjepe noen å bli gravid.. desuten er det ikke Gud som bestemmer eller gir oss en spesiel mening her.. Vi styrer livet vår helt selv nå i følge bibelen. men vi må ha den rette tro og følge bibelen for og overleve dommens dag som det står om.. å har vi den rette tro så kan Gud hjelpe oss og styrke oss nå.

Skrevet

synes dette var trist å høre.

har Gud fjernet all si innvirkning i verden nå?

viss ikke Gud hadde hatt innvirkning i verden så hadde verden ikke vert forksjellig med helvete, hadde den?

Gud har så mange vidunderlig under og mirakler på lur at en hadde ikke trudd det en gang.

be om at Gud viser deg hvordan han har innvirkning på din dag.

han fører deg trygt fram gjennom verdens krunglete og trange veier helt til du er framme og når ditt mål, når di tid er inne.

til den anonyme som slengte drit og sa at Gud var slem, er ikke det passe rasistisk? å slenge skit rett i trynet på oss som er kristne. har vi gjort deg noe?

det blir rett og slett for tosse, tåpelig å høre på.

og du sier at Gud står bak alt det onde

Skrevet

For det første er jeg kristen selv. Jeg leser i bibelen hver dag. Jo Gud kan hjelpe oss i hverdagen med og takle ting og han styrker oss sier bibelen. men hvis det var slik at Gud utførte mirakler nå? hvorfor fjerner han da ikke alt det onde??? hvorfor er det så mange som lider nå?? Det står i bibelen om at i Edens hage ,da Eva og Adam syndet ,og det var en opprører blant Guds engler i himmelen,som senere ble kjent som satan djevelen(betyr motstander og bakvasker) så satte Satan spm tegn til Guds overherredømme.påstod at menneskene klarte seg bedre uten Guds hjelp. Derfor for og motbevise dette lot Gud menneskene styre sine egne skritt står det i bibelen . Det ser vi hvordanhar gått nå.da denne verden er nokså grusom. hvis Gud på noen måte grep inn i enkeltsituasjoner nå og gjorde mirakler eller slikt ville det sett ut som at menneskene klarte seg bedre uten Gud.Da ville jo Gud hjelpt til med og motbevise seg selv. derfor står det at når stridspørsmålet er besvart vil Gud gripe inn og fjerne alt det vonde og alle onde mennsker og de som ikke hører på ham . og lage det hans opprinnelig hensikt var. en paradislignende jord der rettferdighet skal bo .

By the ay.les noen av innleggene mine så ser du at bibelen ikke støtter helvete. osv.

Les hele bibelen . håper et lys vil gå opp for dine øyne en gang.

Og Gud står IKKE bak det onde. Det er det satan som gjør.

Skrevet

Dette var både umodent og ufølsomt!!

Det er unødvendig å tråkke så fullstendig på andre som du gjør her.

Skrevet

Ups..

ble litt rot - meldingen var ment til "anonym" som starter innlegget sitt:

"Til HI og dere andre kristne"...

Skrevet

kjære deg, det var ikke meningen å provosere.

Gud står ikke bak det onde.

Gud vill ha alle i himelen han.

men jeg sier at etter mi tro så er det et helvete også, og eg gremmes av tanken på at folk faktisk kommer til å havna der, folk jeg er glad i.

jeg har lest di fleste innlegga dine, frøken pål han opp.

og jeg kjenner ikke bibelen på rams, men jeg kjenner Gud i hjertet mitt, og jeg vet bare det ssom jeg får åpenbart av han.

det var mye ondt på den tida Jesus var på jorda og.

verden er ikke ment for å være perfekt og alltid kjempe god å bo i, alt vi ser på jorda skal ikke være rosenrødt. men Gud gir oss fine øyeblikk, og han utfører mirakler i dag og, ikke ved menneske hender men av og til gjennom dem. det står jo og at på slutten skal unge tale profetisk (så den nådegavo har ikke opphørt)

tro håp og kjærlighet skal aldri opphøre men tunger opphører ( i himmelen hvor vi ikke trenger dem lenger, for da kan vi snakke face to face med Gud ) og alle andre nådegavene skal opphøre ( i himmelen når vi ikke trenger dem mere ) bortsett fra tro håp og kjærliget ( di vill vi alltid trenge)

det var foresten bare en del av innlegget som var til deg.

fra : du som kallte Gud ( far min ) en drittsek, var til en aaanonym lengre oppe som faktisk kalte far min en drittsekk.

Gud er god, amen

Skrevet

dessuten kan vell vi få tro at Gud leger, gjør gravide, har all makt på himmel og på jord, an vi ikke? dette gir oss håp.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg er altså HI og JA selvfølgelig har vi søkt hjelp----vært gjennom alle mulige behandlinger og nå er prøverør utelukket....mannen min er steril. Adopsjon er vi for unge til.

En dag skal vi bli en familie....vet ikke hvordan ennå- men jeg vet at gud vil velsigne oss med et barn på en eller annen måte! Noen ganger er jeg skuffet og sint på Gud, men innerst inne vet jeg at han elsker meg og vil mitt beste. Det er ikke hans skyld at jeg ikke blir gravid, likevel forstår jeg ikke hvorfor han ikke griper inn----men en dag vil vi se vårt mirakel det tror jeg!!

Til dere som slenger dritt- SKAFF dere et liv!!! Dere har ingen grunn til å fordømme.....og jeg eier ikke respekt for slik oppførsel. Snakk om å være ufølsom mot folk som er i en dyp sorg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...