Gå til innhold

Det med honning til barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva var det som var så farlig med det igjen?

Sønnen min har av og til fått smake sunda når han er hos besteforeldrene sine... jeg har bare tenkt at det vel ikke er fullstendig krise. Har sagt klart i fra at han i alle fall ikke skal ha ren honning.... men husker som sagt ikke hvorfor igjen... he he... litt sløv mor jeg da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært tilfeller av spebarnsbotulisme ved inntak av argentinsk honning. man fraråder derfor å gi honning til barn under et år, da denne formen for botulisme er dødelig. les på www.matportalen.no

Skrevet

Honning kan inneholde en bakterie som er farlig for barn under 12 måneder. All honning i Norge er merket med en advarsel mot å gi den til barn under ett år

Skrevet

det kan finnes bakteriesporer i honning som barn under ett år ikke tåler. De danner toksiske stoffer i tarmen og forgifter barnet om de får i seg sporene. En gang går sikkert bra vet du- så ikke vær redd- men bare husk å si fra igjen og fortell dem hvorfor

Skrevet

er det da like ille med sunda? den er jo behandlet veldig industrielt, og er mest syntetiske greier i, selv om jeg heller ikke er veldig for det heller da....

Skrevet

Det er honning og sukker i sunda - så det ville jeg ikke gitt! Om ikke barn dør av denne bakterien, så kan de bli hardt skadet... Bedre å være føre var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...