Vimsetrollet Skrevet 21. januar 2007 #1 Skrevet 21. januar 2007 Gutten min er snart 5 uker gammel og er blitt litt forkjøla. Svigermor (som jeg ikke har noe godt forhold til) mener at da kan vi ikke gå ut i det heletatt. Jeg mener at frisk luft ikke skader så lenge vi kler godt på oss, og det ikke er for kaldt. Hva mener dere? Jeg er så lei av at hun skal blande seg hele tida, og at hun ikke kan stole på at jeg greier å gjøre egne vurderinger.
Petronella♡mor til to Skrevet 21. januar 2007 #2 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har jo ingen fasit men er vel enig med deg. Passer du på at ungen ikke er for varm eller for kald og ligger beskyttet mot vær og vind - er det ikke farlig med frisk luft... Typisk svigemødre, mødre, bestemødre osv hehe ;D
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 21. januar 2007 #3 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har tro på at du klarer å ta dine egne vurderinger:-) Vi har tatt med guttungen ut når han har vært forkjølet. Regelen vi har går ut på at det ikke er kaldere enn 5-10 minus avhengig av alder og ikke for mye vind. Og så må man selvfølgelig se an formen til babyen da. Vi passer litt ekstra på temperaturen til gutten vår på sånne dager også. Ofte er jo forkjølelsen verst når den bryter ut, akkurat som vi føler det selv.
Vimsetrollet Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2007 Phu, takk Jeg mener at det er verre om ungen blir for svett!! Hun tror visst at jeg ikke kan å kle på han ordentlig. Hun spør alltid om han ikke skal ha et pledd på seg inne, selv når hun sitter å svetter selv. Aaaargh!! Tror uansett jeg skal ringe helsestasjonen i morgen og spørre der, så har jeg noe å slå i bordet med om hun prøver seg igjen!
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Vi går ut uansett vær, han er kronisk tett i nesa så den kalde luften tørker ut nesa hans så han blir bedre. Vi har det veldig kaldt på soverommet også, er det varmt får han ikke puste stakkar
Theosmamma Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Jeg gjorde det, ringte på hs, og fikk beskjed om at så lenge han ikke hadde feber var det bare fint å få luft. Men skulle være obs på vind og trekk, for det kunne være veldig skummelt dersom de var forkjøla sa de.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Mine to gutter har alltid blitt syke hvis jeg har tatt de ut når de er forkjøla:-( Er litt fan av å kle på godt og ligge lunt, men det har ikke vært bra i vårt tilfelle... Senest i forrige uke var minsten tett i nesen 3-4 dager, så tok jeg han ut noen timer og pang, så var det feber om kvelden.
*toppris* Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 frisk luft er noe av det beste som er, selv om man er forkjølet. er bare å passe på... er selv mye ute med gutten min, til tross for n tett nese, syns han kommer seg fortere da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå